Taco Bar wchodzi do Polski
Taco Bar wprawdzie wywodzi się ze Szwecji, ale serwuje kuchnię tex-mex, która narodziła się na pograniczu Meksyku i Teksasu, a z czasem podbiła całe Stany Zjednoczone. Pierwsza restauracja Taco Bar przyjęła gości w centrum Sztokholmu w 1983 roku. Dziś pod tym szyldem działa na szwedzkim rynku blisko 50 lokali. Praktycznie od początku marka rozwija się we franczyzie.
– Możemy poszczycić się najstarszym partnerem franczyzowym, który prowadzi swoją restaurację od ponad 30 lat – mówi Lars Callebro, właściciel i dyrektor zarządzający Taco Bar. – Inni franczyzobiorcy są z nami od blisko 25 i 20 lat.
Teraz Polska
Polska jest pierwszym zagranicznym rynkiem, na który chce wejść Taco Bar. Czemu akurat Polska?
– Jednym z powodów jest bliska odległość od Szwecji – nie ukrywa Lars Callebro. – Drugi, a nawet ważniejszy, to nasze przekonanie o ogromnym potencjale polskiego rynku, na którym, podobnie jak w Szwecji, widzimy możliwości rozwoju.
W Polsce marka najchętniej nawiązałaby współpracę z master franczyzobiorcą, który podpisze umowę współpracy z całkowitą wyłącznością na teren kraju lub określonego regionu. Ale koncept jest też otwarty na pojedynczych franczyzobiorców. Mile widziani są przedsiębiorcy, działający na rynku restauracyjnym lub hotelarskim.
– Jednak długotrwała kariera w gastronomii nie jest najważniejsza – zauważa Lars Callebro. – Najważniejsze jest dla nas nawiązanie partnerskiej współpracy. Chcemy, aby partner rozumiał istotę gościnności, troszczył się o zadowolenie klientów i miał umiejętności biznesowe.
Lokal dla restauracji
Marka chce się rozwijać w całej Polsce, w dużych i małych miastach. W grę wchodzą lokalizacje na osiedlach, w centrach, przy głównych ulicach. Optymalny lokal powinien mieć wielkość ok. 150 mkw, co pozwala na zaaranżowanie przestrzeni na 70-80 miejsc siedzących.
Franczyzobiorcy mogą liczyć na wsparcie centrali w poszukiwaniu i wyborze lokalizacji, ale powinni przy tym wykorzystywać też swoją wiedzę o rynku lokalnym.
– W naszym standardowym planie zakładamy, że od momentu podpisania umowy najmu do wielkiego otwarcia lokalu mija zazwyczaj około trzech miesięcy – wyjaśnia Lars Callebro. – Ten czas pozwala nie tylko na wykonanie prac remontowych i dostosowanie wnętrza do naszych standardów, ale także na skoordynowanie działań zespołu, dostawców i wszystkich innych elementów, niezbędnych do udanego otwarcia nowego Taco Bar.
Ile kosztuje franczyza Taco Bar?
Według szacunków franczyzodawcy, inwestycja w restaurację może wynosić od 200 do 250 tys. euro. Wymagane jest posiadanie własnego kapitału w wysokości około 70-80 tysięcy euro. Reszta inwestycji może zostać sfinansowana poprzez leasing, jest też opcja skorzystania z kredytu. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 15 tys. euro. Miesięczne opłaty na rzecz centrali, wynikające z warunków współpracy to 5 proc. opłaty franczyzowej i 2 proc. marketingowej.
Równolegle z przygotowywaniem lokalu trwa też rekrutacja pracowników, którzy później są przygotowywani do swoich obowiązków.
– Obsługa restauracji Taco Bar jest prosta. Można to zrobić przy niewielkim zespole – zapewnia właściciel marki Taco Bar.
Franczyzobiorca może liczyć na pomoc przypisanego sobie konsultanta, a także zespołu marketingowego i finansowego. Restauracje korzystają z importowanych z Meksyku i Stanów Zjednoczonych tortilli, nachosów i guacamole oraz ze specjalnie przygotowywanych przypraw
– Lokal musi zlecać zamówienia u wybranego przez nas hurtownika – podkreśla Lars Callebro. – Prawdopodobnie w Polsce będziemy również korzystać z dostawców lokalnych.
Franczyzobiorca ma swobodę co do tego, czy osobiście pracuje w restauracji.
– Niemniej jednak, zaangażowanie właściciela w codzienną działalność biznesu może przynieść dodatkowe korzyści. Obecność na miejscu, obsługa i witanie gości mogą dodatkowo wzmocnić relację z lokalną społecznością i przyczynić się do sukcesu restauracji – mówi Lars Callebro. – To także sposób na zapewnienie wysokiej jakości obsługi i kreowanie pozytywnego wizerunku lokalu.
WIZYTÓWKA TACO BAR
Szwedzka sieć lokali z kuchnią tex-mex.
- kwota inwestycji 200 do 250 tys. euro, wkład własny 70-80 tys. euro
- jednorazowa opłata wstępna 15 tys. euro
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Jakie biznesy zakładają dwudziestolatkowie, czy warto zainwestować we franczyzę z branży edukacyjnej i jak zarobić na Walentynkach? Przeczytaj we "Własnym Biznesie FRANCHISING".
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
23 i 24 maja odbędzie się w Warszawie X Konferencja Liderów Franczyzy BEST FRANCHISE. W tym roku motywem przewodnim wydarzenia będzie „Transformacja teraźniejszości w innowacyjną przyszłość”.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Stava wycenia rynek dowozów jedzenia, a Xtreme Fitness Gyms podpisuje Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Przegląd tygodnia 20-27 kwietnia.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali