Jak otworzyć Bafra Kebab?

Wsparcie finansowe / Są trzy możliwości dołączenia do sieci Bafra Kebab. Do wyboru jest zakup przyczepy, jej leasing lub wynajem. Sweet Gallery współpracuje z kilkoma bankami, które udzielają leasingu franczyzobiorcom.
Środa
31.01.2024
Polacy pokochali kebab prawie równie mocno, jak schabowego i rosół. Jak zarobić na tym trendzie?
 

Ze statystyk serwisu Pyszne.pl wynika, że kebab to trzecie najczęściej zamawiane danie w Polsce. Większą popularnością cieszą się tylko burgery i pizza. Nic dziwnego, że kebabownie wyrastają jak grzyby po deszczu. Jak się wybić na tym konkurencyjnym rynku? Receptą może być franczyza.

Jeden kebab co sekunda, a w miesiącu cały milion. Taki wynik sprzedaży generuje działająca w sektorze streetfood sieć Bafra Kebab, licząca ponad 371 punktów franczyzowych. – Praktycznie codziennie wyjeżdża do franczyzobiorcy jedna przyczepa. Docelowo planujemy otworzyć ponad 2 tys. punktów Bafra Kebab – zapewnia Krzysztof Olesiak, prezes firmy Sweet Gallery, do której należy marka Bafra Kebab.

Biznes również dla małych miast

Kierunkiem rozwoju firmy są przede wszystkim małe miejscowości. – W Polsce jest mniej więcej tysiąc miast, a my stawiamy punkty w miejscowościach już od 3 tys. mieszkańców – mówi Krzysztof Olesiak.

Kebab, nie dość, że jest w Polsce popularny, to także niedrogi w produkcji i z niską ceną końcową. Zdaniem Krzysztofa Olesiaka, to obecnie niemal narodowe danie Polaków. – Koszt jednej sztuki wynosi u nas średnio 19,99 zł. Klient otrzymuje dużą porcję mięsa z warzywami w tortilli, czyli pełnowartościowy posiłek w przystępnej cenie. Oferujemy też biznes niedrogi pod względem inwestycji, proponując potencjalnym partnerom różne opcje rozpoczęcia współpracy – mówi Krzysztof Olesiak.

Są trzy możliwości dołączenia do sieci Bafra Kebab. Do wyboru jest zakup przyczepy, jej leasing lub wynajem. Sweet Gallery współpracuje z kilkoma bankami, które udzielają leasingu franczyzobiorcom.

Natomiast coraz więcej osób decyduje się na wynajem przyczepy. W tym przypadku firma całkowicie bierze na siebie koszt inwestycji w punkt sprzedaży. Franczyzobiorca musi jedynie dysponować środkami własnymi w wysokości około 15 tys. zł. Sweet Gallery przekazuje mu gotowy punkt sprzedaży, z pełnym wyposażeniem. Takie rozwiązanie pozwala w najbezpieczniejszy sposób otworzyć własną działalność.

Dla kogo wynajem?

Opcja wynajmu skierowana jest do osób bez dostatecznie dużego zaplecza finansowego, pozwalającego kupić przyczepę lub wziąć na nią leasing. Głównym kosztem jest wówczas opłata miesięczna za wynajem. Z najmu korzystają najczęściej osoby z mniejszych miejscowości, dając sobie w ten sposób szansę na zwiększenie dochodów. – Średnie wynagrodzenie w Polsce wynosi obecnie ok. 5350 zł netto, a w mniejszych miastach nawet mniej. Natomiast nasze punkty generują w miesiącu nawet 15 tys. zł. zysku na rękę. To znaczna różnica dla kogoś, kto wcześniej otrzymywał przeciętną lub minimalną pensję – podkreśla Krzysztof Olesiak.

Według biznesplanu, punkt sprzedaży Bafra Kebab powinien przynosić 15 tys. zł czystego zysku miesięcznie, ale są też punkty, które notują dochód nawet na poziomie 50 tys. zł. Jak podkreśla Krzysztof Olesiak, to nie tylko zasługa lokalizacji, lecz także zaangażowania franczyzobiorcy.

Z oferty wynajmu przyczepy mogą skorzystać tylko ci przedsiębiorcy, dla których działalność w ramach sieci należących do Sweet Gallery będzie jedyną działalnością zarobkową. – Pokazujemy franczyzobiorcy, jak prowadzić biznes pod kątem menedżersko-operacyjnym, jak zarządzać całością, kontrolować koszty stałe, food cost, godziny zatrudnienia pracowników i wiele innych czynników, które mają istotny wpływ na całokształt. Są odpowiedzialni za sprzedaż, ale też za cały biznes, wszystko to, co się składa na jego poprawne działanie. Dlatego trzeba być na miejscu. Nie chodzi o to, żeby stać w punkcie siedem dni w tygodniu przez całe dnie, ale przynajmniej być obecnym przez 4-5 godzin – mówi Krzysztof Olesiak.

Szkolenia dla nowych

Franczyzobiorcy nie muszą mieć doświadczenia w gastronomii. Każdy zostaje gruntownie przeszkolony według standardów sieci. Szkolenie trwa pięć dni. Do opanowania jest umiejętność przygotowania potraw oraz obsługi urządzeń gastronomicznych. Pierwsza część szkolenia obejmuje wiedzę z zakresu operacyjnego prowadzenia punktu, czyli umiejętności przygotowania wszystkich pozycji menu. Tę wiedzę franczyzobiorca przekazuje swoim pracownikom. Ponadto podczas szkolenia praktycznego poznaje zasady obsługi klienta, bo wszystko odbywa się w realnie działającym punkcie sprzedaży. Drugi, jednodniowy blok szkoleniowy to teoretyczne aspekty prowadzenia punktu, m.in.: pełna organizacja biznesu, łącznie z kosztami i finansami, układaniem planu pracy pracowników i nadzorowaniem wydajności pracy w stosunku do natężenia ruchu w punkcie. Sweet Gallery szkoli także w zakresie skutecznej rekrutacji pracowników, bo to do franczyzobiorców należy obowiązek skompletowania zespołu. Dodatkowo pracownicy korzystają z platformy szkoleniowej, która zawiera kilkugodzinne szkolenie złożone z filmów prezentujących zasady obsługi klienta oraz przygotowywanie oferowanych produktów. Na końcu szkolenia jest egzamin, po którym otrzymuje się certyfikat.

– Każdy franczyzobiorca dostaje podręcznik operacyjny, w którym opisane są zasady prowadzenia punktu. Ma też swojego opiekuna biznesowego, z którym jest w stałym kontakcie. Opiekun odwiedza franczyzobiorcę kilka razy w roku – wylicza Krzysztof Olesiak. Sweet Gallery samodzielnie wyszukuje lokalizacje. Punkty Bafra Kebab powstają najczęściej przy centrach handlowych, blisko głównego wejścia, na skwerach, w parkach.

 

WIZYTÓWKA BAFRA KEBAB

Bafra Kebab to ogólnopolska sieć mobilnych punktów z kebabem.

  • Koszt inwestycji na start: 15 tys. zł
  • Liczba franczyzowych przyczep Bafra Kebab: 371
  • Liczba własnych przyczep Bafra Kebab: 60
  • Zysk z jednej przyczepy Bafra Kebab: 15 tys. zł
  • Średnia cena kebaba w Bafra Kebab: 19,9 zł

 


Ile kebabów sprzedaje Bafra Kebab? / Jeden kebab co sekunda, a w miesiącu milion. Taki wynik sprzedaży generuje działająca w sektorze streetfood sieć Bafra Kebab, licząca ponad 370 punktów franczyzowych
doradca we franczyzie