Rozwój pomimo dużej konkurencji
Czy trudno dzisiaj rozwijać biznes w branży spożywczej? Jak Chorten radzi sobie z dużą konkurencją?
Rynek handlu w branży spożywczej rzeczywiście jest bardzo konkurencyjny i nasycony zagranicznymi sieciami handlowymi. Ale nadal można w tej branży prowadzić rentowne sklepy. W naszym przypadku ważna jest przede wszystkim lokalizacja blisko miejsca zamieszkania klientów i wybór produktów, których nie ma w dyskontach. Szeroka lada mięsno-wędliniarska z regularnymi dostawami, pieczywo z lokalnych piekarni, rozbudowane ofertowo stoisko nabiałowe, duży wybór alkoholi i piw, w tym regionalnych, produkty delikatesowe – to wyróżniki, dzięki którym sklepy polskich właścicieli przyciągają konsumentów.
Oczywiście niezależnemu detaliście jest trudniej uzyskać dobre warunki handlowe u producentów i dystrybutorów, dlatego działanie w takiej grupie, jak Chorten, daje możliwość korzystania na efekcie skali i oferowania klientom dobrych cen.
Jak Państwo oceniają potencjał rynku w najbliższym czasie?
Jesteśmy przekonani, że przyszłość polskiego handlu zależy od decyzji właścicieli sklepów, czy wesprą swoją działalność współpracą z solidnym partnerem biznesowym. Sklepy spożywcze oferują produkty pierwszej potrzeby, a więc klienci zawsze będą, ale trzeba o nich zawalczyć szeroką ofertą, atrakcyjnymi promocjami i dobrą obsługą, która potrafi doradzić. Nie bez znaczenia jest rozpoznawalność marki, a o za tym idzie oferty sklepu. Wspieramy kupców, by ich biznesy były jak najbardziej rozwojowe, oferując m.in. wsparcie handlowe, marketingowe i szkoleniowe. Jesteśmy jak trener, który pomaga w zbudowaniu dobrej kondycji.
Ile kosztuje otwarcie sklepu pod szyldem Chorten?
Dołączenie do Grupy Chorten nie wiąże się z żadnymi kosztami. Współpracę nawiązują z nami sklepy już działające na rynku lub właściciele, którzy wkrótce planują otwarcie placówki. Wielu partnerów przechodzi do nas po prostu rezygnując z innej sieci i wybierając nasz model wsparcia handlu i niezależność, jaką dajemy w zarządzaniu. Są to punkty w bardzo różnych formatach, od minimarketu po markety, ale także sklepy specjalistyczne, alkoholowe i mięsne. To my ponosimy koszty obrandowania zewnętrznego placówki, co poprawia jej widoczność i rozpoznawalność wśród klientów. Jesteśmy w stanie pomóc właścicielom w tańszym zakupie sprzętu i mebli, projekcie aranżacji czy remodelingu, wspieramy inwestycje, ale to od nich zależy standard lokalu i wyposażenia.
Jakie są opłaty w trakcie współpracy?
Nie pobieramy opłaty franczyzowej. Sklepy partnerskie ponoszą opłatę administracyjną, która jest zróżnicowana ze względu na rodzaj współpracy. My natomiast wypłacamy sklepom bonusy retrospektywne uzyskiwane od producentów i dystrybutorów, które są regularnym zastrzykiem pieniędzy dla właścicieli sklepów np. na inwestycje w dalszy rozwój biznesu. Nasze umowy nie są obwarowane żadnymi karami finansowymi, mają miesięczny okres wypowiedzenia, więc każdy w Grupie Chorten działa dla zysku, nie ma tu ryzyka biznesowego, jak w wielu innych ofertach franczyzowych. Od innych konceptów odróżnia nas to, że powstaliśmy z inicjatywy właścicieli sklepów i działamy w ich interesie.
Ile sklepów działa w sieci Chorten? Jakie są plany na ten rok?
Współpracujemy obecnie z blisko 2,7 tys. sklepami partnerskimi w całej Polsce. W minionym roku przybyło nam blisko 200 nowych partnerów. W każdym miesiącu podpisujemy od kilkunastu do kilkudziesięciu umów w całym kraju, więc nasz model współpracy cieszy się rosnącym zainteresowaniem.
WIZYTÓWKA CHORTEN
Sieć sklepów ogólnospożywczych, mięsnych i alkoholowych.
- 2,7 tys. sklepów w Polsce
- 200 nowych sklepów partnerskich w minionym roku
- brak opłat licencyjnych
Monika Kosz-Koszewska, rzecznik prasowy Grupy Chorten / "Wielu partnerów przechodzi do nas po prostu rezygnując z innej sieci i wybierając nasz model wsparcia handlu i niezależność, jaką dajemy w zarządzaniu." PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Chorten rośnie na trudnym rynku
/14.07.2025
Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
– Chcemy dalej się rozwijać i konsolidować rynek detaliczny, choć jest on coraz bardziej wymagający – mówi Sylwia Władyko, prezes grupy Chorten.
Początek kolejnego roku to często okazja do podsumowania poprzedniego. Co słychać u franczyzodawców? Przegląd tygodnia 11-18 stycznia.
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
Partner grupy Chorten z Białegostoku prowadzi osiem sklepów i myśli o kolejnych. Czemu zawdzięcza sukces w jednej z najbardziej konkurencyjnych branż?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pomysły na biznes w usługach – franczyzy, które zmieniają miasta
/21.10.2025
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów