Ile można zarobić na dystrybucji wody?
Unikat to producent wody i napojów, który dostarcza swoje produkty bezpośrednio do domów klientów, firm i punktów usługowych. Dystrybucja to zadanie franczyzobiorców.
– Dostarczamy wodę i napoje bezpośrednio do klienta pod drzwi. Klienci bardzo sobie chwalą taką usługę, ponieważ dzięki temu nie muszą dźwigać ciężarów i oszczędzają czas – tłumaczy Maciej Wojciechowski, odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej Unikat.
Ekologia na czasie
Unikat działa na rynku ponad 30 lat.
– Jesteśmy małą firmą o stabilnej pozycji i z dużym potencjałem. Bieżący rok będzie dla nas przełomowy – dynamika rozwoju wzrośnie o 500 proc. – mówi Maciej Wojciechowski.
Od kwietnia firma mocniej wchodzi w ekologię i tym się chce wyróżnić na rynku.
– Zaczynamy produkcję naszych skrzynek w 100 proc. z plastiku z recyklingu. Butelki od klientów po wodzie i napojach są zwrotne. Za oddawanie naszych kapsli będzie woda gratis. Takie małe ekologiczne inicjatywy prowadzą do dużych zmian wokół nas – przekonuje Maciej Wojciechowski.
Dodaje, że zainteresowanie współpracą franczyzową z firmą rośnie. Obecnie w sieci działają dwie placówki własne i trzy franczyzowe. W tym roku Unikat chce otworzyć 20 oddziałów franczyzowych.
Dodaje, że niebawem spółka rozszerzy asortyment o produkty uznawane za prozdrowotne.
– Takie są oczekiwania naszych klientów, a my staramy się je realizować – mówi Maciej Wojciechowski.
Innowacje produkcyjne pozwolą firmie na większą konkurencyjność i dotarcie do szerszego grona klientów.
Na start franczyzobiorca otrzymuje bezpłatnie od centrali 24 tys. butelek wody i napojów o wartości sprzedażowej 29 tys. zł. Budżet potrzebny na początku to 50 tys. zł. Można jednak wspierać się kredytem lub poszukać dofinansowania.
Na zwrot inwestycji można liczyć po roku współpracy. Franczyzobiorca nie ponosi żadnych opłat miesięcznych, za licencję także nie. Zarobki zależą od wielkości terenu, na którym franczyzobiorca będzie chciał rozwijać sprzedaż produktów Unikat. Wiąże się to z wprowadzeniem odpowiedniej liczby samochodów do obsługi klientów.
– Można zarobić od 10 do 50 tys. zł miesięcznie – mówi Maciej Wojciechowski.
Duża konkurencja
Otwarcie oddziału dystrybucji pod szyldem Unikat nie jest zbyt skomplikowane. Sporym wyzwaniem jest natomiast jego prowadzenie i zapewnienie stabilizacji oraz odpowiednich obrotów.
– To dlatego, że konkurencja na rynku jest duża, trzeba zadbać o elementy wyróżnienia i wprowadzać innowacje. My to robimy skutecznie – zapewnia Maciej Wojciechowski.
Uważa, że obecnie warunki do prowadzenia biznesu są stabilne i nie wygląda na to, żeby cokolwiek się w tym zakresie w najbliższym czasie zmieniło.
– Pojawiają się możliwości skorzystania z dotacji, więc myślę, że perspektywy rozwoju są dobre – mówi Maciej Wojciechowski.
Dodaje, że dookoła przybywa nieustannie placówek handlowych i trend jest nadal dość dynamiczny.
– My także otwieramy nowe oddziały dystrybucji i sądzę, że wzrost się utrzyma. Teraz jest bardzo dobry okres na budowę rynku sprzedaży razem z nami – mówi Maciej Wojciechowski.
Dodaje, że Unika sprawdza się w dużych i średnich miastach, a także w małych. Wodę i napoje ludzie piją przecież wszędzie.
WIZYTÓWKA MARKI UNIKAT
Producent i dystrybutor butelkowanej wody źródlanej.
- 2 oddziały własne i 3 franczyzowe
- inwestycja na start – 50 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Chcemy się rozwijać we franczyzie, dzięki temu będziemy mogli sprawniej otwierać sklepy w każdym zakątku Polski – mówi Adam Małojec, country manager w Candy Pop.
Otwórz drzwi do własnego biznesu! W sierpniowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" doradzamy, jaką firmę otworzyć przy budżecie 50, 100, 150 i 200 tys. zł. Znajdź pomysł na sukces i zainwestuj z głową!
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Już 15 i 16 marca na Targach Franczyza na PGE Narodowym pojawi się mniej więcej 50 wystawców. Wśród nich firmy z branży spożywczej.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów