Zarabiamy na dekoracjach
PartyDeco to firma, która od lat produkuje dekoracje. Kilka lat temu zdecydowała się na stworzenie oferty franczyzowej.
– Zmotywowali nas do tego nasi klienci, którzy często pytali o możliwość otwarcia konceptu pod naszym szyldem – mówi Marta Turek, expansion manager w firmie PartyDeco.
Dużo swobody
Przygotowanie modelu współpracy franczyzowej zajęło firmie dwa lata.
– Efekt jest bardzo dobry, ponieważ właściciele sklepów działających pod naszym szyldem Let’s Party mają dużą swobodę działania. Pracujemy w branży kreatywnej i nie chcemy ograniczać kreatywności naszych partnerów – zapewnia Marta Turek.
Franczyzodawca wspiera ich swoim know-how, oferując pakiet szkoleń. Uczą one, jak prowadzić biznes, układać produkty na półkach i wielu innych rzeczy.
– Po takich szkoleniach nasz sklep może prowadzić niemal każdy. Nie wymagamy specjalnego wykształcenia czy doświadczenia, liczy się chęć zaangażowania w ten biznes i zdolności plastyczne – podkreśla Marta Turek.
Do końca kwartału w sieci będzie działać około 30 punktów. Niektóre z nich w tym roku kończą już trzy lata.
– Wielu naszych partnerów chce także otwierać kolejne punkty – mówi Marta Turek.
Aby nawiązać współpracę z Let’s Party trzeba mieć lokal – najatrakcyjniejsze są te na parterze i z witryną, o powierzchni między 20 a 70 mkw. oraz kwotę ok. 35 tys. zł na jego zatowarowanie i wyposażenie.
– Pomagamy w dobrze lokalu i odpowiedniej lokalizacji – zapewnia Marta Turek.
Nie ma żadnych opłat wstępnych ani miesięcznych. Franczyzodawca zarabia na sprzedaży produktów w sklepach pod szyldem Let’s Party, a właściciele sklepów na marży od ich sprzedaży. Przy tym w każdym sklepie partnerzy mogą mieć do 30 proc. asortymentu innych producentów.
– Doradzamy, które produkty najlepiej uzupełnią nasz asortyment – dodaje Marta Turek.
Ponadto franczyzodawca zachęca do podejmowania także innych inicjatyw, na których można zarobić, takich jak sprzedaż przez internet czy tworzenie dekoracji na bankiety i różne imprezy okolicznościowe.
Sklep w sklepie
Partnerzy na wsparcie franczyzodawcy mogą liczyć przez cały okres współpracy, nie tylko w czasie jej przygotowania.
– Jesteśmy z nimi w stałym kontakcie i wspieramy biznesowo, marketingowo, analitycznie i sprzedażowo. Mamy również zamkniętą grupę na facebooku, gdzie partnerzy dzielą się swoimi doświadczeniami i wskazówkami dotyczącymi biznesu Let's Party – wyjaśnia Marta Turek.
Ponadto dwa lata temu firma wprowadziła możliwość otwarcia formatu Let's Party shop-in-shop, czyli sklepu Let's Party w innym sklepie.
– To opcja dla osób, które już prowadzą biznes: kwiaciarnię, sklep z zabawkami, salę zabaw lub inną działalność i chcą współpracować również z nami – mówi Marta Turek.
Aby taki sklep w sklepie otworzyć potrzeba 20-60 mkw. powierzchni
– Ten format świetnie się sprawdza. Wzbogaca ofertę partnerów, ale również odświeża, wprowadza nowość do istniejących już biznesów – zapewnia Marta Turek.
Jej zdaniem potencjał do rozwoju branży artykułów imprezowych i dekoracji jest bardzo duży.
– Do końca roku powinno nam się udać podwoić liczbę sklepów. Zainteresowanie współpracą z nami jest bardzo duże – podkreśla Marta Turek.
Branża nie ucierpiała w czasie pandemii. Klienci niezależnie od sytuacji gospodarczej czy pandemicznej świętują różne okazje, coraz częściej także w domu, a zakup elementów dekoracyjnych nie jest dużym wydatkiem.
– Oczywiście konkurencja w naszej branży jest jak wszędzie duża, ale wyróżnia nas wysoka jakość produktów – zapewnia Marta Turek.
Partnerzy firmy zarabiają już od pierwszego kwartału. Jeden z nich po dwóch miesiącach działania postanowił otworzyć drugą placówkę.
– To najlepszy dowód na to, że biznes z nami jest rentowny – ocenia Marta Turek.
Na otwarcie Let's Party osoby bezrobotne mogą otrzymać dofinansowanie z Urzędu Pracy.
WIZYTÓWKA LET’S PARTY
Marka oferująca dekoracje na imprezy i przyjęcia. Jej właścicielem jest firma PartyDeco, producent dekoracji.
- prawie 30 sklepów
- inwestycja w zatowarowanie i wyposażenie lokalu: 35 tys. zł
- zwrot już od 1 kwartału
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Polacy wydają coraz więcej na akcesoria z branży party – mówi Adam Kowalski, dyrektor generalny i wiceprezes spółki GoDan.
Rozwiń skrzydła i otwórz nowy rozdział w swoim życiu zawodowym!
Marzysz o miejscu pracy, gdzie będziesz się czuć jak w domu? Praca będzie przyjemnością i pasją, a nie obowiązkiem?
GoDan ma za sobą intensywny pierwszy kwartał i sprecyzowane plany na kolejne miesiące.
Mama na pełen etat – tak jeszcze niedawno mówiła o sobie Oliwia Stępak. Teraz jako franczyzobiorczyni prowadzi własny sklep marki GoDan.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dzień dziecka - prezenty
u nas tak samo ;)
5 -10- 15 wypowiedziała wszystkie umowy
Witam chodzi mi o sklepy 51015 ponieważ chciałam otworzyć ten sklep u siebie w mieście i pan z którym rozmawiałam nic nie wspominał o kłopotach a dowiadywalam się we...
Centra handlowe na celowniku
Sklepy online teraz przezywają prawdziwy rozkwit.
Pieluszki typu pampers
Mam dostęp do pieluszek dada w ilościach tir. Wszystko legalnie bo na rynkach wschodnich są juz podróbki. Zapraszam do współpracy :)
Dzień dziecka - prezenty
U nas na dzień dziecka są tylko słodycze i to tak w niewielkiej ilości. Dzieci jakoś nie mają wielkich oczekiwań w kwestii prezentów na ten dzień.
Wydawanie książek dla dzieci – bajeczny interes
Wszyscy piszą, że wchodzą ale zero konkretów. Można więcej szczegółowych informacji poznać.
Obrót w sklepie z odzieżą dziecięcą
możesz popytać także inne osoby które prowadzą taki sklep
Sklep z zabawkami - czy warto prowadzić?
to spamowanie typu "będą potrzebne Ci regały, koleżanka szukała i znalazła" ... ludzie, nie stać Was na uczciwą reklamę tylko tworzycie takie bzdurne historie? Jak dla...