Biznes z konopii
Produkty konopne rozgościły się już na polskim rynku na dobre.
– Branża się rozwija, a klientów przybywa – mówi Brayan Żuwalski, franczyzodawca marki Dr Konopny. – I to nie tylko spośród osób młodych, ale także starszych.
Dr Konopny sprzedaje m.in. artykuły spożywcze i kosmetyczne na bazie konopi, olejki, susze, akcesoria do palenia, fajki wodne, tytonie, a także, od niedawna e-papierosy i cały asortyment z nimi związany.
– Ludzie np. przekonują się, że skład naszych kosmetyków jest dużo czystszy niż tych drogeryjnych – opowiada Brayan Żuwalski. – Starsi klienci doceniają przekonują się, że takie produkty jak maści, olejki są skuteczne, a nie mają skutków ubocznych. Mamy maści np. na egzemę, na zapalenie stawów, olejki na regenerację, na lepszy sen. Olejki mają działanie przeciwzapalne, przeciwbólowe, klienci stosują je także w przypadku nowotworów, razem konwencjonalnymi lekami. Podpowiadamy też klientom, jak najskuteczniej prowadzić terapię.
Dobrze już na starcie
Dr Konopny działa na rynku od pięciu lat i ma 10 sklepów – jeden własny, reszta działa we franczyzie. Większość franczyzobiorców to osoby powyżej 40 roku życia, choć są też znacznie młodsi. Jak Daniel Piotrowski, który w czerwcu otworzył wyspę pod szyldem Dr Konopny w Starachowicach.
– To mój pierwszy biznes – opowiada Daniel Piotrowski. – Jestem młodą osobą, wiele słyszałem o rynku CBD i zainteresowało mnie to. Zacząłem czytać, zgłębiać temat. Doszedłem do wniosku, że to coś dla mnie.
Na portalu franchising.pl znalazł ofertę franczyzy dr Konopny, zadzwonił, a później spotkał się z franczyzodawcą. Przez trzy tygodnie analizował to, co usłyszał podczas rozmowy i w końcu podjął decyzję o podpisaniu umowy. Swoją wyspę pod szyldem Dr Konopny prowadzi w galerii handlowej, chociaż – jak przyznaje – nie był na początku entuzjastą takiej lokalizacji.
– Ale franczyzodawca mnie przekonał, za co dziś jestem mu wdzięczny – uśmiecha się Daniel Piotrowski. – Ludzie zauważają mój punkt, przystają, są zainteresowani, chcą porozmawiać, pytają czy to dozwolone. Mocno postawiłem na edukację w tym temacie, więc rozmawiam z nimi, wyjaśniam. I pomimo że jestem na rynku krótko, to mam już nawet pewną bazę stałych klientów. Biznes od początku jest rentowny. Sam się nie spodziewałem takiego zainteresowania.
Konopiom dobrze w galeriach
Dr Konopny buduje swoją sieć sprzedaży w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców.
– Polecamy wszystkim lokalizacje w galeriach handlowych. Tam z natury jest wielu klientów, którzy nawet przez przypadek czy z ciekawości coś kupią, kiedy zobaczą ekspozycję – uważa Brayan Żuwalski. – Wyspy handlowe mają duży potencjał.
Przed otwarciem nowego punktu przeprowadzana jest analiza lokalnego rynku i opracowywana strategia działania. Franczyzodawca pomaga w negocjacjach umowy najmu i przygotowuje stoisko. Wyspy mają powierzchnię od 8 do 10 mkw. - Przywozimy stoisko na miejsce, rozstawiamy, brandujemy. Nasze wyspy mają dużo szklanych gablot, dbamy aby miały jak najlepszą ekspozycję. Pomagamy poukładać towar, nawet ometkować – wylicza właściciel sieci.
Cena stoiska zaczyna się od 15 tys. zł. Na zatowarowanie trzeba przeznaczyć ok. 80 tys. zł.
– Mamy sprawdzonych producentów i atrakcyjne ceny, wynegocjowane dla sieci – podkreśla Brayan Żuwalski. – Nie narzucamy minimum logistycznego, jeśli chodzi o towarowanie. Paczki z naszego magazynu wysyłamy do franczyzobiorców codziennie, w miarę ich potrzeb i to my płacimy za przesyłkę.
Punkty franczyzowe mogą też liczyć na spersonalizowany marketing, ulotki, plakaty, karty stałego klienta, programy lojalnościowe, dedykowany fanpage w social mediach, obecność na stronie internetowej marki. Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia produktowe, z technik sprzedaży i obsługi systemów sprzedażowych. Nie ma opłat franczyzowych. Jak informuje franczyzodawca, średnie przychodu punktów to od 35 do 60 tys. zł, a średni narzut na produktach – na czym zarabiają franczyzobiorcy – to 80 proc.
WIZYTÓWKA DR KONOPNY
Sieć punktów sprzedających produkty z konopne. Rozwija się w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców, najchętniej otwierając punkty w galeriach handlowych.
- 10 lokalizacji
- cena stoiska od 15 tys. zł
- wydatki na zatowarowanie ok. 80 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU





















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów