Chinkalnia szykuje się do otwarć
Specjalizująca się w kuchni gruzińskiej marka Chinkalnia ma już lokale w Ukrainie, Litwie, Łotwie, Polsce, a w październiku ubiegłego roku otworzyła restaurację na Cyprze.
– Nasz tamtejszy franczyzobiorca, lokalny przedsiębiorca, otworzył restaurację w turystycznym mieście Limasol, przy plaży – mówi Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozwoju Chinkalni. – Jej start był nawet lepszy niż zakładaliśmy. Chcemy otwierać w tym kraju kolejne lokale, myślimy też o wejściu na następne zagraniczne rynki.
Plany w Polsce
W Polsce Chinkalnia ma 26 restauracji, trwają prace nad rozbudową sieci o kolejne lokale, na razie własne.
– Dopinamy umowy najmu – informuje Piotr Greczanowski. – Szukamy dobrych lokalizacji, co nie jest łatwe. Chcemy otwierać się w reprezentacyjnych miejscach, o dużym natężeniu ruchu, np. przy głównych deptakach, na starówkach. Wolimy dłużej poczekać na dobrą lokalizację, niż otworzyć się w miejscu, które nie daje pewności powodzenia biznesu. Koszty prowadzenia działalności mocno wzrosły, a dobra lokalizacja przyspiesza osiągnięcie rentowności i dlatego jest taka istotna. Podobnie jak zabezpieczenie finansowe na pierwszy okres prowadzenia restauracji.
Chinkalnia jest oczywiście cały czas otwarta na współpracę z franczyzobiorcami. Koszt inwestycji w restaurację zaczyna się od 250 tys. zł i zależy oczywiście od wielkości i wyjściowego stanu lokalu. Pomieszczenia powinny mieć wielkość od 100 do 180 mkw. Potrzebne jest miejsce na ogródek letni, musi być też możliwość uzyskania koncesji na alkohol. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci zależy od wielkości miasta i zaczyna się od 35 tys. zł. Franczyzodawca doradza w wyborze lokalizacji, podpowiada, gdzie kupić wyposażenie, sprzęt, jakich formalności trzeba dopełnić, aby otworzyć lokal. Na otwarcie przyjeżdża ekipa z centrali, szkoli cały personel, wspiera w pierwszych dniach działalności. Franczyzobiorca może liczyć też na bieżące wsparcie w prowadzeniu biznesu, doradztwo w zakresie marketingu, centrala prowadzi też social media marki.
Jest rentowność
Franczyzodawca zapewnia, że sprzedaż w sieci rośnie, a lokale są rentowne i zarabiają.
– W całej naszej historii w Polsce zamknęły się tylko dwie restauracje, a jedna zmieniła lokalizację – podkreśla Piotr Greczanowski. – Niezmiennie staramy się, aby koszty inwestycji były możliwie najniższe, tak aby zwrot nastąpił w okresie 12-18 miesięcy.
WIZYTÓWKA CHINKALNI
Sieć restauracji z kuchnią gruzińską.
- 26 lokali w Polsce
- minimalna wysokość inwestycji 250 tys. zł
- opłata wstępna od 35 tys. zł
Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozwoju Chinkalni: / "Wolimy dłużej poczekać na dobrą lokalizację, niż otworzyć się w miejscu, które nie daje pewności powodzenia biznesu." PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.07.2024
Chinkalnia otworzyła w tym roku już trzy nowe restauracje. Z jaką inwestycją muszą się liczyć franczyzobiorcy marki?
W tym roku Chinkalnia otworzyła już trzy restauracje, kolejne są w przygotowaniu. Marce szczególnie zależy teraz na znalezieniu franczyzobiorców we wschodniej Polsce.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jak działa bezobsługowa siłownia fit+
/03.11.2025
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
Sklep z odzieżą premium to franczyzowa propozycja marki MOLTON. Franczyzobiorca nie musi inwestować w towar.
Pierwszy punkt Mistrza Piekarza działa dopiero od kilku miesięcy, a sieć już planuje dalszą ekspansję. Nowy model mobilnej piekarni przyciąga przedsiębiorców m.in. niską kwotą początkowej inwestycji.
W Myszkowie otwarto pierwszy supermarket Bricomarché. Placówka działa w parku handlowym i jest prowadzona przez nowych franczyzobiorców Grupy Muszkieterów – Emilię Andrysiak-Jachowską i Krzysztofa Jachowskiego. To 223. sklep sieci w Polsce i 18. na Śląsku.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali