Gatta otwarta na współpracę

Różne rynki / Sklepy Gatta są w dużych, średnich i małych miastach, głównie w centrach handlowych.
Wtorek
10.06.2025
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
 

Czy teraz jest dobry moment na otwarcie sklepu z branży odzieżowej? 

Dla firm, które mają wizję i dobry produkt zawsze jest dobry moment. A my robimy tak wiele dobrych rzeczy, że odpowiedź jest jednoznacznie pozytywna. Po okresie restrukturyzacji marka Gatta koncentruje się na reorganizacji i wykonaliśmy dużo pracy organizacyjnej w zakresie produktu i marketingu. Z dużym sukcesem podejmujemy współpracę z innymi markami, takimi jak Wedel czy Maciej Zień co sprawia, że udaje się nam zwiększyć liczbę klientek w naszych salonach. W ciągu ostatniego roku otworzyliśmy sklep w CH Cuprum w Lubinie, jeszcze w tym roku otworzymy trzy sklepy w nowym wizerunku. 

Gdzie szukacie nowych franczyzobiorców i partnerów?

Jesteśmy obecni głównie w centrach handlowych w dużych, średnich i małych miastach. Właśnie w takich miejscach szukamy powierzchni na nasze sklepy. Ale bardzo chętnie rozpoczniemy współpracę z osobami, które mają lokale przy ulicach miast. W tej chwili mamy tylko zaledwie takich salonów, a uważam, że jest to potencjał niewykorzystany w pełni. Generalnie nasza marka dobrze się czuje w towarzystwie innych marek modowych. Idealna powierzchnia to 50 mkw., co pozwoli wyeksponować rajstopy, gorseterie, a także kapsułowe kolekcje fashion i homewear, które są w naszej ofercie. Jako firma pomagamy w wyborze najlepszej lokalizacji, a także w negocjacjach warunków najmu. 

Jakie są wymagania wobec kandydatów na franczyzobiorców? Muszą mieć np. doświadczenie w handlu? 

Doświadczenie w handlu nie jest niezbędne, gdyż szkolimy zarówno personel, jak i właścicieli sklepów. Kluczowa jest motywacja do prowadzenia butiku z bielizną. Ponieważ sprzedaż bielizny jest rzeczą intymną, szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów. 

Ile trzeba zainwestować w otwarcie sklepu?

Elastycznie podchodzimy do inwestycji i staramy się wykorzystywać istniejącą infrastrukturę, zwłaszcza że często można przejąć lokal po wcześniejszych najemcach. Niemniej należy się liczyć z inwestycjami rzędu ok. 100 tys. zł. 

A trzeba inwestować w towar?

Towar pozostaje naszą własnością, franczyzobiorcy dostają go w depozyt. Muszą tylko skupić się na sprzedaży. Po naszej stronie jest też cały sprzęt techniczny potrzebny do sprzedaży, czyli komputer, oprogramowanie, terminal do kart itd. Opłaty związane z franczyzą są symboliczne. Opłata wstępna wynosi 3 tys. zł, natomiast miesięczna opłata franczyzowa to kilkaset złotych. 

Na czym zarabiają franczyzobiorcy?

Franczyzobiorcy wynagradzani są od sprzedaży, czyli wystawiają faktury prowizyjne. Co istotne, koszty przecen oraz promocji cenowych nie wpływają na prowizje naszych partnerów.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

 

WIZYTÓWKA MARKI GATTA

Marka należy do firmy Ferax Sp. z o. o., która prowadzi swoją działalność w zakresie produkcji i sprzedaży wyrobów pończoszniczych oraz odzieży na polskim rynku od 1993 roku. W ofercie sklepów Gatta są produkty pończosznicze, ale też bielizna, stroje kąpielowe, odzież. 

Wsparcie dla franczyzobiorców obejmuje m.in. pomoc w doborze i ocenie potencjału lokalizacji, pomoc w wyposażeniu i uruchomieniu salonu, szkolenia – sprzedażowe, produktowe oraz z obsługi systemu, nadzór kierownika regionalnego, wsparcie marketingowe, dedykowane oraz globalne promocje, dostęp do know-how, zatowarowanie punktu sprzedażowego oraz bieżące uzupełnianie asortymentu wynikające ze sprzedaży, zwroty kolekcji posezonowych, gospodarowanie stanem magazynowym, wynagrodzenie dla franczyzobiorcy na podstawie ustalonej umową prowizji, wdrożenie systemu informatycznego. 

  • 70 sklepów własnych
  • 32 sklepy franczyzowe 
  • inwestycja ok. 100 tys. zł
  • opłata wstępna 3 tys. zł

Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta / "Towar pozostaje naszą własnością, franczyzobiorcy dostają go w depozyt. Muszą tylko skupić się na sprzedaży".

POPULARNE NA FORUM

Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022