KOKU Sushi ma nowy koncept
Sieć KOKU Sushi nie zwalnia tempa. W minionym roku osiągnęła rekordowe obroty ponad 82 mln zł, przy jednoczesnym przekroczeniu granicy 50 lokali.
Prężny rozwój
W marcu tego roku otworzyła się 52. restauracja pod szyldem KOKU Sushi w Krośnie, a w czerwcu ruszył 53. lokal w Gliwicach.
– Obydwa nowe lokale cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem i frekwencją już podczas pierwszych dni – mówi Mariusz Olechno, właściciel sieci KOKU Sushi.
W sumie w sieci KOKU Sushi działają już 53 placówki, w tym pięć własnych.
– Jesteśmy w trakcie remontu restauracji w Kielcach, ale na tym nie koniec – do końca roku planowanych jest jeszcze kilka inwestycji – mówi Mariusz Olechno.
Dodaje, że wielu obecnych partnerów KOKU Sushi otwiera też kolejne lokale w ramach multifranczyzy. Szacunkowo, nowo otwarte restauracje próg rentowności osiągają w granicach od 11 do 18 miesięcy od dnia otwarcia, a obroty w dużej mierze uzależnione są od wybranego konceptu.
– Z naszego doświadczenia wynika, że aby generować najwyższe obroty, franczyzobiorca musi wykazać się dobrą organizacją pracy, efektywnym zarządzaniem oraz skupieniem się na wszystkich działaniach marketingowych pozwalających na wykorzystanie w pełni możliwości sprzedażowych, zachowując przy tym pełną obsadę kadrową – mówi Mariusz Olechno.
Opcja dla mniejszych miast
Marka oferuje cztery modele współpracy. To standardowa restauracja KOKU Sushi, restauracja premium – czyli o podwyższonym standardzie oraz point – działający wyłącznie w sektorze delivery. W przypadku standardowej restauracji inwestycja wynosi ok. 300 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 2,5 tys. zł. Otwierając restaurację premium, trzeba się liczyć z inwestycją rzędu 600 tys. zł. Opłata franczyzowa to 3 tys. zł. Najtańszy w inwestycji jest point – ok. 100 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 2 tys. zł.
Od niedawna działa także nowy koncept KOKU Sushi Basic. Pierwsza restauracja w nowym modelu została otwarta jesienią 2024 roku w Białymstoku.
– Powstał on w odpowiedzi na potrzeby dzisiejszego rynku. Zakłada znacznie niższe koszty, zarówno inwestycyjne, jak i operacyjne, co ma przełożyć się na większe zainteresowanie ofertą wśród osób wahających się oraz początkujących inwestorów – mówi Mariusz Olechno.
W tym koncepcie inwestycja wynosi ok. 150 tys. zł, a opłata miesięczna 2,5 tys. zł netto. W każdym przypadku jest także jednorazowa opłata licencyjna rzędu 25 tys. zł.
– Format Basic ma na celu ułatwienie rozwoju sieci w mniejszych i średnich miastach, a także szybsze skalowanie biznesu dla obecnych franczyzobiorców. Dzięki temu konceptowi łatwiej jest dostosować się do lokalnych potrzeb, szczególnie w mniejszych miastach, gdzie elastyczność finansowa ma ogromne znaczenie. Nasza oferta to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na modele biznesowe, które minimalizują ryzyko finansowe, a jednocześnie oferują stabilne, perspektywiczne warunki rozwoju – mówi Mariusz Olechno.
Z KOKU Sushi Basic mogą też skorzystać obecni franczyzobiorcy sieci, którzy chcą skalować biznes, wzmacniając rozpoznawalność marki w danym mieście.
WIZYTÓWKA KOKU SUSHI
Sieć restauracji sushi.
- 53 lokale, w tym 5 własnych
- 4 modele współpracy
- koszt inwestycji zależny od wybranego modelu – od 100 tys. zł do 600 tys. zł


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
W co zainwestować, aby dobrze zarobić – to pytanie nurtuje wielu z nas. Na jakie zarobki mamy szansę we franczyzie?
Moda na sushi wśród Polaków nie przemija. Jak otworzyć własny sushi-bar we franczyzie?
KOKU Sushi opracowało własną odpowiedź na wysoką inflację i wzrosty cen. M.in. dzięki temu miniony rok był dla sieci rekordowy pod względem sprzedaży.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów