Własna siłownia na licencji Xtreme Fitness Gyms

Środa
23.07.2025
Od lat prowadziła zajęcia fitness i marzyła o własnym klubie. Gdy trafiła na ofertę franczyzy Xtreme Fitness Gyms, powiedziała mężowi: „To jest to”. Dziś Magdalena Liszkowska rozwija swój biznes w Suwałkach i planuje kolejny klub.
 

– Zawsze marzyłam o własnym klubie fitness – opowiada Magdalena Liszkowska, z wykształcenia absolwentka AWF-u, która przez dwie dekady prowadziła zajęcia sportowe. Gdy razem z mężem Waldemarem szukali pomysłu na drugi biznes (na co dzień zajmują się też kamieniarstwem), wybór padł na franczyzę Xtreme Fitness Gyms. – To był przemyślany krok. Samodzielne uruchomienie siłowni od zera wiązałoby się z dużym ryzykiem i ogromnymi kosztami. A tutaj dostaliśmy gotowy model i wsparcie od samego początku – wyjaśnia.

Pierwszy klub Xtreme Fitness otworzyli w grudniu 2024 roku w Suwałkach. Prowadzenie klubu fitness, jak podkreśla Magdalena Liszkowska, to nie jest biznes, który „kręci się sam”. – Trzeba tu być codziennie, rozmawiać z klubowiczami, być częścią tej społeczności – mówi. Sama zaczyna dzień wcześnie rano, kontroluje porządek w klubie, wspiera pracę na recepcji, załatwia sprawy organizacyjne i... regularnie ćwiczy. – Trzy-cztery razy w tygodniu trenuję, bo chcę być wiarygodna w tym, co robię. To nie tylko biznes, to moja pasja.

Franczyza daje ramy, ale nie zwalnia z myślenia. – Model działa, ale tylko wtedy, gdy wkładasz w to zaangażowanie. Musisz umieć zarządzać zespołem, reagować na sytuacje, rozwiązywać konflikty, czasem samodzielnie coś naprawić. To praca z ludźmi – najtrudniejszy, ale i najbardziej satysfakcjonujący rodzaj biznesu – przyznaje.

Dla kogo franczyza Xtreme Fitness Gyms

Sukces pierwszego klubu sprawił, że Liszkowscy nie zwlekali długo z decyzją o rozwoju. Na koniec 2025 roku planują otwarcie drugiej lokalizacji – również w Suwałkach. – Mamy duże zainteresowanie i wiemy, że drugi klub też znajdzie swoich zwolenników. Będzie miał większą powierzchnię i znajduje się w innej części miasta – zapowiada franczyzobiorczyni.

Jak mówi Magdalena Liszkowska, Xtreme Fitness to propozycja dla osób, które naprawdę chcą być obecne w swoim biznesie. – Nie polecam tej franczyzy komuś, kto chce tylko zainwestować pieniądze i się nie angażować. To nie zadziała. Trzeba być otwartym, kontaktowym, gotowym do działania na wielu frontach.

Właścicielka podkreśla, że największym zaskoczeniem była społeczność, jaka zbudowała się wokół klubu. – Ludzie przychodzą nie tylko po to, żeby ćwiczyć, ale też po to, żeby się spotkać, porozmawiać. Mamy nawet związki, które się tu zawiązały – śmieje się.

A co najbardziej zaskakuje ją w codziennym prowadzeniu siłowni? – Chyba to, że naprawdę każdy dzień przynosi coś nowego. Od zużytych prezerwatyw w szatni, przez ludzi, którzy próbują kupić u nas rower treningowy, po klientów, którzy chcą tylko skorzystać z toalety. Ale to też jest część tej pracy – dodaje z uśmiechem.

Z wywiadu dowiesz się także:
– dlaczego franczyza nie działa „na odległość”,
– co zaskoczyło właścicielkę po otwarciu siłowni,
– jak wygląda jej typowy dzień pracy,
– dla kogo ten model biznesowy ma sens,
– i dlaczego już po kilku miesiącach zdecydowała się otworzyć drugi klub.

Zobacz cały wywiad z Magdaleną Liszkowską na YouTube na kanale Franchising-PL.
Opowiada szczerze o kulisach prowadzenia siłowni we franczyzie, blaskach i cieniach tego biznesu oraz o tym, jak wygląda codzienne życie właścicielki klubu fitness.

Webinar: od pomysłu do własnego klubu fitness

Osoby, które chcą dowiedzieć się więcej o franczyzie Xtreme Fitness Gyms, mogą wziąć udział w bezpłatnym webinarze organizowanym przez Xtreme Brands 29 lipca 2025 roku o godzinie 20:00. To spotkanie skierowane do tych, którzy myślą o własnym biznesie w branży fitness, ale chcą działać w sprawdzonym modelu, który od lat funkcjonuje w ponad 100 lokalizacjach w całej Polsce. Podczas webinaru eksperci opowiedzą o warunkach współpracy, modelu finansowym i narzędziach, jakie otrzymują franczyzobiorcy. Gościem specjalnym będzie właśnie Magdalena Liszkowska, która na własnym przykładzie pokaże, jak wygląda prowadzenie klubu od kuchni – od wyboru lokalizacji po codzienne zarządzanie zespołem i budowanie społeczności. Szczegóły oraz rejestracja na stronie www.franczyzafitness.pl.


Krystyna Truszczyńska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes z masażystkami z Bali

Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Opinie o współpracy z Yasumi

Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...

5 wypowiedzi
ostatnia 26.09.2024
Otwieramy park trampolin

Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza fitness

Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...

1 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2021
Zamiast etatu, własny salon urody

Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)

8 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Opinie o współpracy z Yasumi

Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...

5 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Gabinet kosmetyczny

Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.02.2020
Trening z maszyną

Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.

19 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020