Od klientki do właścicielki salonu

Start z listą pełną klientek / Jeszcze przed oficjalnym startem Andżelina Kowalczyk miała 40 zapisanych klientek. To efekt kampanii prowadzonej przez centralę Body Evolution – głównie w social mediach.
Środa
17.09.2025
Zamiast czekać, aż coś się zmieni, sama wzięła sprawy w swoje ręce. Andżelina Kowalczyk porzuciła etat, zawalczyła o zdrowie, a dziś prowadzi własny salon Body Evolution w Łukowie.
 

Jeszcze niedawno pracowała jako zaopatrzeniowiec w lokalnej firmie. Dziś prowadzi własne studio modelowania sylwetki w centrum Łukowa. Andżelina Kowalczyk pokazuje, że zaufanie do siebie i dobry partner biznesowy to połączenie, które może zdziałać bardzo wiele.

Zaczęło się od potrzeby zmiany

– Wracałam z pracy zmęczona, nie miałam siły dla mojego synka. Czułam, że stoję w miejscu – wspomina Andżelina Kowalczyk. Do tego doszły problemy zdrowotne i 30 kilogramów nadwagi. Próbowała diet, ćwiczeń, ale efekty nie były trwałe. Wtedy trafiła na studio Body Evolution w Legionowie.

Zaczęła korzystać z zabiegów, takich jak dermologia czy bieżnia vacuum. Po kilku miesiącach schudła 25 kg. – Zobaczyłam siebie na nowo. A w lustrze zobaczyłam nie tylko swoją sylwetkę, ale też pomysł na przyszłość – opowiada.

W czasie wizyt w studiu nawiązała rozmowy z jego właścicielką, Beatą Wituń, i współtwórcą marki Krzysztofem Wituniem. – Pokazali mi wszystko bez ściemy: liczby, realne koszty, potencjał takiego miejsca. I wtedy pomyślałam – przydałoby się takie miejsce u nas w Łukowie – wspomina Andżelina Kowalczyk.

Zaczęły się przygotowania. Z pomocą franczyzodawcy znalazła lokal o powierzchni 240 mkw. w centrum Łukowa. Remont trwał dwa miesiące, a wyposażenie – od maszyn po meble – było dobierane indywidualnie do potrzeb jej rynku i planu działania.

– Zależało mi na jakości usług, żeby klientka zobaczyła pierwsze efekt już po 2-3 wizytach. Postawiłam na oczyszczanie wodorowe, endermologię, bieżnię vacuum i kameralną salę fitness – tłumaczy właścicielka.

Kampania marketingowa? Już przed otwarciem

Jeszcze przed oficjalnym startem Andżelina Kowalczyk miała 40 zapisanych klientek. To efekt kampanii prowadzonej przez centralę Body Evolution – głównie w social mediach. – To nie były puste kontakty. Już w pierwszym tygodniu pracy sprzedałam wiele karnetów i wygenerowałam realny przychód – podkreśla.

Otwarcie odbyło się 20 sierpnia. Od tego czasu studio odwiedza coraz więcej klientek – nie tylko z Łukowa, ale i z pobliskich Siedlec. Część z nich wcześniej korzystała z usług konkurencji, ale zdecydowała się na zmianę. – Myślę, że kluczowe jest podejście: empatia, spokój, brak oceniania. Kobiety potrzebują przestrzeni, w której czują się swobodnie – mówi franczyzobiorczyni Body Evolution.

Zespół studio Body Evolution w Łukowie liczy cztery osoby, w tym trzy studentki kosmetologii. Salon działa w trybie zmianowym. – Ja pracuję do 15:30, później dyżur przejmują współpracowniczki. W końcu mam czas na życie rodzinne. Syn ma pięć lat i to on był główną motywacją, żeby coś zmienić w swoim zawodowym życiu, żeby mieć więcej czasu dla niego – podkreśla.

Zajęcia odbywają się od 8:30 do 19:00, ale ostatni klient może wejść nawet o 20:00. – Organizacja pracy to jedno, ale mam też ogromne wsparcie ze strony franczyzodawcy. Na każdym etapie, od rekrutacji, przez formalności, po dobór sprzętu – dodaje.

Swoboda w decyzjach, bezpieczeństwo marki

W modelu Body Evolution właścicielka nie oddaje procentu od przychodu. Miesięczna opłata franczyzowa to koszt 1-1,5 tys. zł, głównie na marketing online. Wszystkie ceny usług ustala samodzielnie, bazując na lokalnym rynku.

– Nikt mi nie mówi, ile ma kosztować np. oczyszczanie wodorowe. Sama decyduję o cenie wykonywanych usług – tłumaczy Andżelina Kowalczyk.

Bardzo chwali fakt, że drogie maszyny do wykonywania zabiegów można nie tylko kupić, ale też wypożyczać na dni – np. kriolipolizę, laser czy sprzęt do zabiegów medycznych. – To świetna opcja na start, bo minimalizuje koszty i pozwala sprawdzić, na co jest popyt – podkreśla.

Franczyzobiorczyni z Łukowa nie planuje zwalniać tempa. Widzi, że studio działa, klientki wracają, a marka Body Evolution daje rozpoznawalność i spójność wizualną. – Dla mnie najważniejsze było jedno: stworzyć miejsce, które sama chciałabym odwiedzać. I myślę, że mi się to udało.

 

WIZYTÓWKA MARKI BODY EVOLUTION

Body Evolution to ogólnopolska sieć gabinetów modelowania sylwetki działających w modelu franczyzowym. Marka oferuje gotowy, dopracowany model biznesowy, kompleksowe szkolenia i pełne wsparcie na każdym etapie – również dla osób bez doświadczenia w branży beauty.

Oferta franczyzy:

  • Koszt inwestycji: od 70 tys. zł netto (w tym opłata wstępna i adaptacja lokalu); możliwość leasingu lub wynajmu sprzętu;
  • Opłata wstępna: 25 tys. zł netto;
  • Opłata franczyzowa: 1200 zł netto miesięcznie;
  • Opłata marketingowa: 1200 zł netto miesięcznie (w całości do wykorzystania na reklamę lokalną);
  • Zwrot z inwestycji: możliwy nawet po kilku miesiącach od otwarcia;
  • Potencjalne przychody: 50-100 tys. zł netto miesięcznie.

Wielkość sieci:

  • 1 jednostka własna: Legionowo (również jako centrum szkoleniowe);
  • 16 studiów franczyzowych: m.in. Warszawa, Pruszków, Grodzisk Mazowiecki, Poznań, Komorniki, Bydgoszcz, Rzeszów, Jaworzno, Maków Mazowiecki, Ciechanów, Olsztyn, Łuków.

 


Andżelina Kowalczyk, franczyzobiorczyni Body Evolution w Łukowie / "Dla mnie najważniejsze było jedno: stworzyć miejsce, które sama chciałabym odwiedzać. I myślę, że mi się to udało".

POPULARNE NA FORUM

Biznes z masażystkami z Bali

Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Opinie o współpracy z Yasumi

Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...

5 wypowiedzi
ostatnia 26.09.2024
Otwieramy park trampolin

Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza fitness

Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...

1 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2021
Zamiast etatu, własny salon urody

Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)

8 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Opinie o współpracy z Yasumi

Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...

5 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Gabinet kosmetyczny

Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.02.2020
Trening z maszyną

Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.

19 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020