Pizzeria w mniejszym mieście
Martina Thomanowski-Szczygioł od 2018 roku prowadziła pizzerię Tibesti w Dobrodzieniu.
– Po dwóch latach, w obliczu wyzwań, jakie postawiła przed nami pandemia, zdecydowaliśmy się przekształcić naszą pizzerię w format 2Go – opowiada Martina Thomanowski-Szczygioł, właścicielka Tibesti2go. – To posunięcie okazało się strzałem w dziesiątkę. W naszym niewielkim mieście brakowało pizzerii, która połączy wysoką jakość produktów z przystępną ceną i szybką obsługą.
Skuteczni na mniejszych rynkach
Od kilku lat Tibesti2Go udostępnia swoją licencję na biznes franczyzobiorcom. Na rynku gastronomicznym działa wiele pizzerii. Jak się zatem wyróżnić?
– Jako jedna z nielicznych sieci, potrafimy skutecznie działać także w mniejszych miejscowościach, gdzie duże sieci nie chcą inwestować – mówi Martina Thomanowski- Szczygioł. – To właśnie w małych miastach klienci szczególnie doceniają możliwość zamawiania online oraz płatności kartą, co rozwiązuje problem braku bankomatów i ograniczonego obrotu gotówkowego. Nasza koncepcja biznesowa sprawdza się tam świetnie, bo dostawy stanowią klucz do sukcesu. Naszą przewagą jest też konsekwentna dbałość o jakość i powtarzalność receptur. Używamy zarówno oryginalnych włoskich składników, jak i naszych polskich sprawdzonych produktów, mamy autorskie przepisy na ciasto i sosy.
Obecnie sieć liczy cztery lokale, z czego trzy działają w modelu franczyzowym. Tibesti2Go planuje dalszy rozwój w małych i średnich miastach w całej Polsce, szczególnie w tych powyżej 10-20 tys. mieszkańców, ale rozważy również mniejsze miejscowości, jeśli mają potencjał biznesowy.
– Dobrodzień, w którym otworzyliśmy nasz pierwszy lokal, to miasto liczące 4 tys. mieszkańców, a cała gmina ma ich ok. 10 tys. – relacjonuje Martina Thomanowski- Szczygioł. – Kolonowskie, w którym działa lokal franczyzowy ma 3,2 tys. mieszkańców. To potwierdza, że nasza koncepcja biznesowa sprawdza się tam, gdzie inni nie widzą potencjału.
Budżet na start
Poszukiwaniem lokalu na pizzerię zajmuje się franczyzobiorca, ale centrala wspiera go, pomagając w analizie lokalizacji i ocenie jej potencjału, w negocjacjach najmu. Najlepiej sprawdzają się punkty w centrach miast, w okolicach dużych osiedli mieszkaniowych, przy uczelniach lub w pobliżu biurowców. Dobrze funkcjonują także lokale w galeriach handlowych.
– Zalecamy, aby kandydaci poszukiwali lokali już wcześniej przeznaczonych pod gastronomię lub takich, które funkcjonowały jako punkt gastronomiczny. Pozwala to znacząco obniżyć koszty adaptacji i przyspiesza proces otwarcia – radzi Martina Thomanowski- Szczygioł.
Możliwe są różne formaty – lokale z salą konsumpcyjną, punkty typu „take away” oraz lokale nastawione głównie na dostawę. Przy lokalu bez sali konsumpcyjnej wystarczy 50 mkw. powierzchni. Jeżeli chcemy otworzyć lokal ze stolikami dla klientów i obsługa na miejscu, potrzeba 75-100 mkw.
Od wybranego formatu zależy też wysokość inwestycji. Dla punktu typu take away zaczyna się od ok. 50 tys. zł, dla lokalu z salą konsumpcyjną od 100 tys. zł. Te kwoty obejmują adaptację lokalu, zakup wyposażenia i sprzętu kuchennego, pierwsze zatowarowanie oraz pakiet franczyzowy (szkolenia, know-how, systemy informatyczne).
Promocja dla zdecydowanych
Do końca roku w sieci obowiązuje promocja – nie ma opłaty wstępnej dla nowych franczyzobiorców. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1250 zł, tyle samo trzeba przeznaczyć na opłatę marketingową.
– Franczyzobiorca może liczyć na nasze kompleksowe wsparcie na każdym etapie – podkreśla Martina Thomanowski- Szczygioł. – Od wyboru lokalizacji, przez projekt i wyposażenie lokalu, po szkolenie pracowników i wdrożenie systemów sprzedażowych. Po otwarciu oferujemy bieżące wsparcie marketingowe, doradztwo operacyjne i negocjacje z dostawcami.
Według zapewnień franczyzodawcy, w zależności od lokalizacji i zaangażowania franczyzobiorcy, lokale osiągają próg zysku – czyli średnio od 15 do 30 tys. zł miesięcznie netto – w pierwszym roku działania.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

SmartyKids poszukuje franczyzobiorców, którzy chcą poprowadzić własny biznes edukacyjny.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Stworzyli glamping, czyli alternatywną formę wypoczynku zapewniającą bliski kontakt z przyrodą. Ilona Wrońska i Leszek Lichota zapewniają, że ich Forrest Glamp to idealne miejsce, aby nabrać dystansu i zapału do pracy.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, pełne zatowarowanie i wsparcie, dzięki któremu możesz zarabiać od pierwszego dnia.
Polacy coraz częściej sięgają po e-papierosy. Sklep z elektronicznymi papierosami można otworzyć we franczyzie. Czy to się opłaca?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali