Siła konsekwencji
Paula Zielińska zaczęła swoją karierę jeszcze w czasie studiów. Zatrudniła się w sieciowym klubie fitness i jak wspomina, ta praca zainspirowała ją do myślenia o własnej firmie. Swoim entuzjazmem zaraziła rodziców, którzy z jej pomocą otworzyli w Krasnymstawie siłownię. Paula Zielińska porzuciła więc etat, żeby zaangażować się w pracę na rzecz rodzinnego biznesu.
– Zajmowałam się wszystkim – wspomina. – Pracowałam w recepcji, sprzedawałam karnety, prowadziłam marketing klubu i organizowałam eventy – mówi. – Szło nam na tyle dobrze, że nasz biznes został zauważony przez właścicieli Xtreme Fitness Gyms, którzy jeszcze przed wybuchem pandemii zaproponowali nam wejście do sieci. Bardzo poważnie to rozważaliśmy.
Pandemia katalizatorem zmian
Paula Zielińska mówi, że pandemia okazała się potężnym ciosem dla rodzinnego klubu fitness. Wspomina, że nawet po zniesieniu lockdownu ludzie bali się, co przełożyło się na drastyczne spadki przychodów firmy oraz problemy z pracownikami. Dodaje, że Xtreme Fitness Gyms dysponował rozwiązaniami na większość tych problemów i oferował narzędzia niedostępne dla małych firm. Franczyzobiorczyni mówi, że pandemia COVID-19 utwierdziła ją w przekonaniu, że w sieci ich rodzinny biznes będzie bezpieczniejszy i bardziej dochodowy.
– Weszliśmy na bardzo dobrych, indywidualnych warunkach – z własnym lokalem i korzystnym okresem przejściowym umożliwiającym dostosowanie do standardów Xtreme Fitness Gyms – wyjaśnia Paula Zielińska. Najważniejszy w tej transformacji był fakt, że nasi klienci zyskali dostęp do wielu nowych rozwiązań bez konieczności zmiany warunków członkostwa. W pierwszej kolejności zmieniłam aranżację i kolorystykę recepcji na firmową czerwień. W późniejszym okresie zainwestowaliśmy w nowy sprzęt, dokończyliśmy zmianę wystroju wnętrz oraz zajęliśmy się modyfikacją umów i cennika klubu.
Pod parasolem
Paula Zielińska wspomina, że początki w nowej roli były dla niej dość trudne: wielozadaniowość, ciągłe myślenie o firmie, konieczność podejmowania wielu decyzji i odpowiedzialność za ludzi, których się zatrudnia. – Czymś innym jest wykonywanie konkretnych zleconych zadań, a czymś innym odpowiedzialność za całość i świadomość, że za każdą decyzją stoją pieniądze – zarobione albo przeciwnie, stracone lub w najlepszym wypadku zamrożone – mówi.
Z perspektywy czasu Paula Zielińska bardzo pozytywnie ocenia rebranding rodzinnego klubu na Xtreme Fitness Gyms. Mówi, że franczyzodawca udostępnił jej całą wiedzę zarządzania klubem fitness i pozyskiwania klientów. Franczyzobiorczyni dodaje, że Xtreme Fitness Gyms stara się przygotować nowych partnerów do prowadzenia firmy i nieustannie podnosi kompetencje już zrzeszonym.
Paula Zielińska mówi, że przystąpienie do sieci Xtreme Fitness Gyms dało jej sprofesjonalizowany system pozyskiwania klientów i zarządzania relacjami. Jego podstawą są aktywne działania CRM. – To jest bardzo silne i nowoczesne narzędzie, które przewartościowało nasz rodzinny biznes pod wieloma względami, a najbardziej wymiernym dowodem jest wzrost liczby aktywnych klubowiczów mniej więcej o 50 proc. – mówi.
Kolejnym rozwiązaniem, które bardzo sobie chwali franczyzobiorczyni, jest profesjonalna platforma e-learningowa dla pracowników klubu. Jak mówi, każde stanowisko w klubie jest objęte specjalnym programem szkoleniowym wraz z testami i certyfikatami. – Dzięki temu mam pewność, że moi ludzie są profesjonalnie wyszkoleni, a ich wiedza i kompetencje stoją na wysokim poziomie, będącym standardem w sieci.
Rozwinąć skrzydła
Zapytana o współpracę z franczyzodawcą, Paula Zielińska twierdzi, że zawsze może liczyć na wsparcie firmy. Pozostaje w stałym kontakcie z menedżerem ds. franczyzy, który dobrze zna jej biznes i w razie potrzeby podpowiada rozwiązania sprawdzone w innych klubach. Franczyzobiorczyni dodaje, że system Xtreme Fitness Gyms w żaden sposób nie ogranicza jej wolności jako przedsiębiorczyni – przeciwnie pozwala rozwinąć skrzydła. – Szybko zdałam sobie sprawę, że pozostając w modelu małej rodzinnej firmy, która do wszystkiego musi dojść sama, prawdopodobnie nie osiągnęłabym poziomu, który ta franczyza dała mi na start – mówi. – Ten biznes jest skalowalny już od pierwszego dnia działalności i łatwy do powielenia w kolejnych lokalizacjach – dodaje Zielińska.
Kolejne lokalizacje po Krasnymstawie pojawiły się w bardzo krótkim czasie. W 2021 ruszył drugi klub Pauli Zielińskiej – w oddalonym o 40 km Zamościu, zaś w czerwcu 2024 roku wystartował klub w Chełmie. W swoich trzech klubach zrzeszonych pod marką Xtreme Fitness Gyms, Paula Zielińska zatrudnia dziś około 50 osób. Wspomina, że na początku pełniła funkcję menedżerki – układała grafik, pracowała na recepcji, prowadziła sprzedaż. Dzięki temu dziś w swoim klubie potrafi zrobić wszystko. Zajmuje się głównie zarządzaniem i rozwijaniem firmy: wyznacza cele, motywuje i rozlicza zespoły, pomaga w rozwiązywaniu problemów.
Zapytana o przepis na sukces, Paula Zielińska podkreśla, że w drodze do sukcesu ważny jest jasno zdefiniowany cel i konsekwencja. Dodaje, że nie wyklucza dalszego rozwoju, ale najpierw chce wykorzystać maksymalnie potencjał obecnych lokalizacji. – Mam jeszcze trochę do zrobienia. Ale znam siebie – pasja budowania i tworzenia jest we mnie na tyle silna, że kiedy pojawi się szansa rozwoju, pewnie podejmę wyzwanie.
Paula Zielińska, właścicielka trzech klubów Xtreme Fitness Gyms / " Szybko zdałam sobie sprawę, że pozostając w modelu małej rodzinnej firmy, która do wszystkiego musi dojść sama, prawdopodobnie nie osiągnęłabym poziomu, który franczyza Xtreme Fitness Gyms dała mi na starcie". PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
/31.10.2025
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
23-24 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbędą się Targi Franczyza. W tym artykule przyglądamy się wystawcom z branży fitness i beauty, takim jak np. Xtreme Fitness Gyms, Fit+, Depilacja.pl, Yasumi, Paradise Studio, F45.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Marka premium we franczyzie
/04.11.2025
Sklep z odzieżą premium to franczyzowa propozycja marki MOLTON. Franczyzobiorca nie musi inwestować w towar.
Pierwszy punkt Mistrza Piekarza działa dopiero od kilku miesięcy, a sieć już planuje dalszą ekspansję. Nowy model mobilnej piekarni przyciąga przedsiębiorców m.in. niską kwotą początkowej inwestycji.
W Myszkowie otwarto pierwszy supermarket Bricomarché. Placówka działa w parku handlowym i jest prowadzona przez nowych franczyzobiorców Grupy Muszkieterów – Emilię Andrysiak-Jachowską i Krzysztofa Jachowskiego. To 223. sklep sieci w Polsce i 18. na Śląsku.
Tylko kilkanaście procent przedstawicieli pokolenia Z chce otworzyć własny biznes. Czy da się poprawić te statystyki?
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.