Value meal powraca
Sieci barów szybkiej obsługi, które prowadzą obecnie wojnę cenową, starają się przypomnieć swoim klientom, że w ich lokalach znajdą mnóstwo jedzenia za niewielkie pieniądze. Burger King kończy właśnie fazę testową złożonego z kilku elementów menu za 1 dolara, w Taco Bell zestaw można kupić już za 99 centów. Branżowi analitycy są sceptyczni wobec takiej strategii, twierdząc, że długoterminowe utrzymywanie cen grozi spadkiem zysków, nawet przy zwiększonych obrotach. Jednak koncerny tłumaczą swoją politykę poszerzaniem rynku, bowiem wszystkie sieci, poza tanimi posiłkami, mają w ofercie produkty premium, adresowane do klientów z nieco grubszym portfelem. Dla tej drugiej grupy ważniejsze od ceny są jakość produktu oraz poręczność.
Niektórzy obserwatorzy rynku twierdzą, że fast foodowe koncerny mogą sobie pozwolić na powrót do idei taniego menu, po tym jak odzyskały część klientów segmentu premium (w ciągu kilku ostatnich lat prowadziły ostrą walkę z konceptami typu casual). Teraz utrzymując w ofercie produkty premium będą walczyć między sobą o mniej zamożnych klientów.
Źródło: Detroit FREE PRESS
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Food truck z dofinansowaniem
/18.11.2025
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
AM AM Kebab wprowadza aplikację lojalnościową, aktualizuje ofertę i zapowiada nową kampanię reklamową. To największe zmiany w działalności marki od początku jej istnienia.
Pierwszy punkt Mistrza Piekarza działa dopiero od kilku miesięcy, a sieć już planuje dalszą ekspansję. Nowy model mobilnej piekarni przyciąga przedsiębiorców m.in. niską kwotą początkowej inwestycji.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznesy, które dobrze prosperują
/08.11.2023
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie.
Relacjonujemy w najnowszym odcinku Franczyza News wszystko, co wydarzyło się na Targach Franczyza. To była doskonała okazja, by z bliska zobaczyć, jak dynamicznie rozwija się rynek franczyzy w Polsce.
Rodzinna piekarnia Oskroba działa w Polsce już ponad 90 lat. Firma rozwija się poprzez franczyzę. Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby móc otworzyć własną piekarnię pod marką Oskroba?
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali