Każda sieć ma własny sposób na rozwój
Franczyza wciąż jest jedną z najefektywniejszych form rozwoju sieci sprzedaży w naszym kraju.
- Rynek jest jeszcze daleki od nasycenia. Z drugiej strony, ludzie - widząc sukcesy obecnych franczyzobiorców - przekonują się do takiego sposobu rozpoczęcia działalności. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które mają zgromadzony pewien kapitał, ale nie mają odpowiedniego przygotowania czy doświadczenia w biznesie - powiedziała gazecie "Puls Biznesu" Anetta Pszczołowska, dyrektor generalny DSD Polska, firmy rozwijającej sieć franczyzową marki DERRI.
Liczba podmiotów opartych na licencji nieustannie rośnie. Potwierdzają to ostatnie dane.
- Począwszy od 2001 r., rocznie przybywa średnio 20 nowych systemów tego rodzaju. Większość z nich wykorzystuje polskie pomysły, co wskazuje na polonizację idei franczyzy. Łącznie na naszym rynku funkcjonuje obecnie 250 systemów franczyzowych, z których 60 proc. działa na zasadzie franczyzy dystrybucyjnej, czyli handlowej - mówi Michał Wiśniewski, dyrektor PROFIT system.
Dodaje, że najłatwiejsze do prowadzenia są dobrze opracowane koncepty handlowe, nad którymi franczyzodawcy rozpinają parasol ochronny. Najwięcej kłopotów natomiast może sprawiać działalność usługowa oraz taka, dla której barierą jest cena inwestycji początkowej, np. stacje benzynowe.
Powoli, ale w górę
Niektóre sieci handlowe - choć działają na rynku polskim od wielu lat - dopiero w ostatnim czasie zdecydowały się rozszerzać swoją działalność opartą na licencjonowaniu. Przykładem jest firma Ahold i jej sieć supermarketów .
- Na polskim rynku działamy od 10 lat. W tym czasie otworzyliśmy ponad 170 własnych supermarketów Albert. Franczyzę rozwijamy od 2005 r. Wtedy powstały 4 pierwsze franczyzowe Albety w Piechowicach, Szklarskiej Porębie, Kalwarii Zebrzydowskiej oraz Dąbrowie Górniczej - powiedziała gazecie Puls Biznesu Dominika Kosman, menedżer działu komunikacji i PR Ahold Polska.
Więcej: Maciej Jaworski, Puls Biznesu, 23 lutego 2006 r.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pięć otwarć w trzy miesiące
/09.12.2025
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
Sieć Chorten przekroczyła już 3000 sklepów partnerskich, a tempo dołączania nowych punktów wciąż rośnie. Co o tym decyduje?
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...