Ekspansja w ślubnym stylu
Susan Blanche Polska wywodzi się z firmy rodzinnej założonej w 1981 roku (poprzednia nazwa: Lady Collection), potem została przekształcona w spółkę, do której należy sieć salonów Lisa Ferrera.
- W 2003 roku podjęliśmy decyzję, o zmianie profilu firmy: z produkcyjnej na zdecydowanie bardziej handlową. W tym celu podjęliśmy negocjacje z firmą Demetrios International. Do tej pory była ona niemal nieosiągalna na polskim rynku. Na dodatek pierwsze doświadczenia Demetriosa w Polsce były przykre. Jedna z polskich firm kupiła ich kolekcje z rzekomym zamiarem dystrybucji a w efekcie „podszyła” ich wzory. Siłą rzeczy zraziło to Demetriosa do dalszej ekspansji – opowiada Piotr Szponarski, prezes zarządu firmy Susan Blanche Polska. - Od 2003 roku mamy wyłączność na sprzedaż tych sukni w Polsce. Jednocześnie nie zrezygnowaliśmy z własnej produkcji, ale została ona mocno ograniczona i uzupełnia propozycję Demetriosa o modele dla klientów mniej zamożnych – dodaje.
Pierwszy salon otwarto w 2003 roku w Warszawie pod nazwą Susan Blanche. Salony franczyzowe powstały pod koniec 2004 roku - już pod szyldem Lisa Ferrera. Aktualnie funkcjonuje 14 placówek, w tym dwie należą do firmy.
- Otwierany jest salon w Lublinie, od grudnia do sieci dołączy salon w Bielsku-Białej. W planie na grudzień 2006 mamy kolejne miasto, a także zmianę lokalizacji w Szczecinie. W tej chwili miastem niezagospodarowanym przez nas jest Łódź i tam będziemy poszukiwali chętnych biorców licencji – mówi Piotr Szponarski.
Strategia rozwoju firmy polega na budowie sieci sprzedaży poprzez salony własne lub franczyzowe - w bardzo niewielkim stopniu wspierając się sprzedażą tzw. tradycyjną, poprzez inne salony. Inwestuje w miastach zamieszkałych przez powyżej 100 tys. mieszkańców (wyjątkiem jest Piła), choć nie jest to jedyne kryterium. Innym jest powierzchnia lokalu – od 50 do 150 m2. Aby otworzyć salon o powierzchni 80 m2, należy się liczyć z wydatkiem ok. 30 – 35 tys. zł na przygotowanie lokalu i zakup dodatków ślubnych. Kolekcję podstawową tj. około 20 modeli rocznie firma dostarcza bezpłatnie. Dodatkowo, biorca licencji musi przygotować 5 tys. zł netto na opłatę wstępną. Opłata bieżąca wynosi 150 zł netto.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...