Nie tylko we Lwowie
Planują Państwo rozwój sieci za granicą. Jakie kraje bierzecie pod uwagę?
Od roku 2001 poprzez naszą spółkę zależną działamy na Litwie - w chwili obecnej mamy tam 6 sklepów i wydaje się, że otwarcie kolejnych 2-3 salonów wyczerpie możliwości dalszego wzrostu sprzedaży na tamtejszym rynku. Od jesieni ubiegłego roku sprzedajemy nasze kolekcje także na Ukrainie. Na razie nasza odzież jest sprzedawana w sklepach multibrandowych, lecz już wiosną tego roku zamierzamy otworzyć we Lwowie pierwszy sklep franczyzowy. Obecnie poszukujemy partnerów do współpracy na terenie Rosji.
Czy nadal będziecie rozwijać sieć franczyzową w Polsce?
Oczywiście. Rozwój sieci w naszym kraju oraz za granicą będziemy prowadzić równolegle. Pod koniec ubiegłego roku otworzyliśmy trzy sklepy franczyzowe w Polsce: w galerii Zielona w Puławach, w galerii Legnickiej w Legnicy oraz w centrum Olsztyna. Z umów, które do tej pory podpisaliśmy wynika, że w bieżącym roku otworzymy 6 salonów własnych oraz 8 franczyzowych. Obecnie w Polsce działa 26 sklepów własnych Ravel oraz 7 franczyzowych. O ile salony własne według naszej koncepcji powstają w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, to jednostki franczyzowe - czego dowodzą nasze dotychczasowe doświadczenia - mogą z powodzeniem funkcjonować już w miastach od 30-40 tys. mieszkańców. Nadal poszukujemy osób, które chciałyby rozpocząć z nami współpracę. Potencjalny franczyzobiorca musi dysponować lokalem o powierzchni minimum 80-100 m2 z dużą witryną. Sklep powinien być zlokalizowany w centrum handlowym lub przy ulicy o dużym natężeniu ruchu pieszych. Kandydat na partnera musi również dysponować kapitałem przynajmniej 100 tys. złotych. Ta kwota wystarczy na wyposażenie sklepu oraz na pokrycie połowy kosztów zatowarowania. Na pozostałą część biorca może otrzymać od firmy kredyt kupiecki.
Co robicie z niesprzedanymi ubraniami z poprzednich kolekcji?
Niesprzedane kolekcje to kłopot dla większości właścicieli sklepów odzieżowych. My staramy się rozwiązywać ten problem w różny sposób: np. poprzez wyprzedaże, a także poprzez sklepy outletowe. Pod koniec ubiegłego roku otworzyliśmy taki sklep w centrum wyprzedażowym Factory Ursus w Warszawie. Klienci mogą nabyć w nim, po znacznie niższej cenie, odzież z poprzedniego sezonu oraz pochodzącą z końcówek kolekcji.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć lub poprawić jej funkcjonowanie, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...