Nie tylko we Lwowie
Planują Państwo rozwój sieci za granicą. Jakie kraje bierzecie pod uwagę?
Od roku 2001 poprzez naszą spółkę zależną działamy na Litwie - w chwili obecnej mamy tam 6 sklepów i wydaje się, że otwarcie kolejnych 2-3 salonów wyczerpie możliwości dalszego wzrostu sprzedaży na tamtejszym rynku. Od jesieni ubiegłego roku sprzedajemy nasze kolekcje także na Ukrainie. Na razie nasza odzież jest sprzedawana w sklepach multibrandowych, lecz już wiosną tego roku zamierzamy otworzyć we Lwowie pierwszy sklep franczyzowy. Obecnie poszukujemy partnerów do współpracy na terenie Rosji.
Czy nadal będziecie rozwijać sieć franczyzową w Polsce?
Oczywiście. Rozwój sieci w naszym kraju oraz za granicą będziemy prowadzić równolegle. Pod koniec ubiegłego roku otworzyliśmy trzy sklepy franczyzowe w Polsce: w galerii Zielona w Puławach, w galerii Legnickiej w Legnicy oraz w centrum Olsztyna. Z umów, które do tej pory podpisaliśmy wynika, że w bieżącym roku otworzymy 6 salonów własnych oraz 8 franczyzowych. Obecnie w Polsce działa 26 sklepów własnych Ravel oraz 7 franczyzowych. O ile salony własne według naszej koncepcji powstają w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, to jednostki franczyzowe - czego dowodzą nasze dotychczasowe doświadczenia - mogą z powodzeniem funkcjonować już w miastach od 30-40 tys. mieszkańców. Nadal poszukujemy osób, które chciałyby rozpocząć z nami współpracę. Potencjalny franczyzobiorca musi dysponować lokalem o powierzchni minimum 80-100 m2 z dużą witryną. Sklep powinien być zlokalizowany w centrum handlowym lub przy ulicy o dużym natężeniu ruchu pieszych. Kandydat na partnera musi również dysponować kapitałem przynajmniej 100 tys. złotych. Ta kwota wystarczy na wyposażenie sklepu oraz na pokrycie połowy kosztów zatowarowania. Na pozostałą część biorca może otrzymać od firmy kredyt kupiecki.
Co robicie z niesprzedanymi ubraniami z poprzednich kolekcji?
Niesprzedane kolekcje to kłopot dla większości właścicieli sklepów odzieżowych. My staramy się rozwiązywać ten problem w różny sposób: np. poprzez wyprzedaże, a także poprzez sklepy outletowe. Pod koniec ubiegłego roku otworzyliśmy taki sklep w centrum wyprzedażowym Factory Ursus w Warszawie. Klienci mogą nabyć w nim, po znacznie niższej cenie, odzież z poprzedniego sezonu oraz pochodzącą z końcówek kolekcji.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...