Nowy sklep SELA na Lubelszczyźnie
Sklep w Białej Podlaskiej należy do Tomasza Adamczewskiego, który do tej pory otworzył kilkanaście sklepów franczyzowych takich marek jak Cropp Town, House czy Morgan w miastach Polski Wschodniej. Do współpracy z SELĄ przekonał go bardzo urozmaicony asortyment. Franczyzobiorca przeznaczył na sklep SELA 300 m2. W przypadku tak dużego lokalu ważna jest bogata kolekcja i możliwość wymiany lub uzupełnienia asortymentu kilka razy w miesiącu. A to oferuje franczyzodawca.
Przygotowanie do otwarcia trwało trzy tygodnie. Tak krótki termin możliwy był zarówno dzięki doświadczeniu franczyzobiorcy w branży odzieżowej, jak i sprawnej pomocy franczyzodawcy przy projektowaniu i wyposażaniu lokalu oraz szkoleniu personelu. Kolorystyka sklepu SELA utrzymana jest w bieli oraz pastelowych fioletach i zieleniach. Centralnym punktem jest zawsze ściana w kolorze młodej trawy. Ważnym elementem know-how przekazywanego w ramach współpracy franczyzowej są szkolenia. Dzięki temu pracownicy sklepu SELA potrafią doradzić klientom przy wyborze ubrań spośród prawie 2000 wzorów oraz akcesoriów takich jak torby, korale, kolczyki czy paski.
Co miesiąc jeden sklep
SELA zapowiada szybką ekspansję w Polsce. W ciągu roku zamierza otworzyć kilkanaście sklepów. Razem z nowym butikiem w Białej Podlaskiej działa już siedem sklepów SELA. Pierwszy salon otwarto w sierpniu 2006 r. w warszawskim centrum handlowym Reduta. Kolejne prowadzą franczyzobiorcy w Galerii Olimp w Lublinie, w Rybniku i Sosnowcu w centrach handlowych Plaza. W czerwcu ruszyły także franczyzowe sklepy w Garwolinie i CH Plaza w Lublinie.
Ekspansję w krajach Unii Europejskiej firma rozpoczyna od Polski. Rozmowy w sprawie rozwoju prowadzone są obecnie w Niemczech, Austrii, Czechach i na Słowacji.
Franczyza przyspiesza rozwój
Szybka ekspansja sieci możliwa jest dzięki franczyzie. Sklepy SELA są otwierane w centrach handlowych o zasięgu od 100 do 300 tys. mieszkańców oraz przy głównych ulicach miast pow. 50 tys. mieszkańców. Franczyzodawca planuje w 2007 r. otwarcie kilkunastu sklepów franczyzowych na terenie Polski. SELA rozwija się w ten sposób w 14 krajach. W sumie ma ponad 550 sklepów, z których ponad 90 proc. prowadzą franczyzobiorcy. Aby otworzyć sklep SELA, trzeba zainwestować w wyposażenie i remont lokalu. Franczyzodawca proponuje bezpłatnie projekt wystroju i oświetlenia wnętrza. W sumie inwestycja w salon o pow. 150 m2 nie powinna przekroczyć 150 tys. zł. Jeśli franczyzobiorca zdecyduje się na zakup towaru, będzie musiał zainwestować kolejne 500 euro za m2. Franczyzodawca proponuje także wzięcie towaru w komis i wynagrodzenie prowizyjne na korzystnych warunkach z możliwością zwrotu 10 proc. niesprzedanego towaru na koniec sezonu. Obroty punktu pozwolą na osiągnięcie progu rentowności po pierwszym roku działalności.
(kiw)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...