Bankowcy robią wszystko, by zdobyć klientów: uatrakcyjniają ofertę, wchodzą do małych miejscowości i poszukują partnerów, którzy poprowadzą agencje bankowe - w najnowszym numerze opisujemy rynek placówek bankowych oraz punktów kasowych działających na licencji. Zakładamy biuro tłumaczeń, klub opieki nad dziećmi, firmę organizującą wesela oraz firmę turystyczną. Sprawdzamy również, jak można podnieść rentowność sklepu odzieżowego.
 

W marcowym numerze 3/2008 (37)

Temat numeru

Bank, bank, zysk!
Polacy chętnie zaciągają kredyty i zakładają lokaty. Bankowcy robią wszystko, by zdobyć klientów: uatrakcyjniają ofertę, wchodzą do małych miejscowości i poszukują partnerów, którzy poprowadzą agencje bankowe.

W przeglądzie rynku opisujemy banki: Dominet Bank, GE Money, PKO BP, ING Bank Śląski, Polbank, AIG Bank Polska, Getin Bank, Eurobank, Multibank, Intax i Monetia.

Postawiłem na bank
– Kiedyś nawet w głowie mi się nie mieściło, że można mieć własny bank – o tym, jak prowadzić placówkę bankową, opowiada Zbigniew Ferenc, od pięciu lat partner Dominet Banku.

Własny biznes z pustą kieszenią?
O pierwszym kredycie stworzonym specjalnie dla sieci franczyzowych opowiadają Paweł Łukasik i Wojciech Rynduch-Walecki, specjaliści ds. franczyzy w Deutsche Bank PBC.

Raport specjalny

Wirtualny handel, realny zysk
Dla tysięcy Polaków internet stanowi źródło wiedzy i rozrywki. Jednak dla coraz większej grupy osób wirtualny świat to miejsce do robienia interesów.

Moim zdaniem

Kapitalizm i co dalej?
- Pierwszoplanowym celem dla menedżera działającego na konkurencyjnym globalnym rynku jest ochrona firmy przed utratą pozycji - mówi Andrzej Blikle, prezes firmy A. Blikle, członek Europejskiej Akademii Nauk.

Nie strzelać do specjalisty
- Rozszerzanie linii produktów zwykle podkopuje tożsamość marki i zaufanie do podstawowego produktu. Wtedy zyskują firmy, które postawiły na specjalizację - mówi Arkadiusz Słodkowski, redaktor naczelny Własnego Biznesu.

Fakty trendy

Pizza rządzi rynkiem
Liczba nowych lokali gastronomicznych rośnie z roku na rok. Sporą grupę stanowią pizzerie, ich wyroby szczególnie upodobali sobie polscy klienci. Sieci pizzerii zapowiadają dalszą ekspansję, a polskim rynkiem zainteresowali się także amerykańscy potentaci.

Postaw na swoim supermarkecie
Grupa Muszkieterów prowadząca w Polsce sieć supermarketów spożywczych Intermarche oraz marketów z branży „dom i ogród” Bricomarche zamierza do końca 2008 roku otworzyć kolejne 50 supermarketów. To pozwoli firmie przekroczyć 3 mld zł obrotu jeszcze w tym roku. Wszystkie nowe sklepy zostaną uruchomione na zasadzie franczyzy.

Nie zawsze złoty interes
Polacy wydają na biżuterię ok. 2 mld zł rocznie. Kupują coraz więcej zarówno biżuterii szlachetnej, jak i sztucznej.

Sferis stawia na pilotaż
Spółka Sferis uruchomiła pilotażowe placówki partnerskie ze sprzętem IT oraz ofertą Orange. Inwestycja ma być wstępem do budowy sieci franczyzowej.

Ponadto informacje o firmach i sieciach: Telepizza, Da Grasso, Presto, Papa John’s Pizza, Domino’s Pizza, Intermarché, Bricomarché, Apart, W. Kruk, Yes, Bijou Brigitte, La Pink, Organique, Wayne’s Coffee, Benedicite, Sferis i Orange.

Własny Biznes

W finansach obsługuję się sama
– W kabarecie nie mamy przelicznika: opiszemy ten temat, bo jest bardziej chodliwy, a wtedy zarobimy więcej. Nasze pisanie jest twórczym wyżywaniem się, a nie nabijaniem kabzy – o biznesie w kabarecie opowiada Katarzyna Pakosińska z Kabaretu Moralnego Niepokoju.

Jest sprawa

Czarna broń, tajna broń
Agencje public relations niechętnie przyznają się do uprawiania zajęcia, zwanego w branżowym żargonie „czarnym piarem”. Klient zamawia poprawę swojego wizerunku, ale metodą na to staje się dyskredytacja przeciwnika i konkurenta. Zamówienia na tego typu usługi składają artyści, politycy, wcale nierzadko firmy.

Moja firma

Portfel się weseli
Choć Polacy najczęściej organizują wesela we własnym zakresie, coraz więcej osób decyduje się powierzyć to zadanie specjalistom. Wiele wskazuje na to, że właściciele najlepszych firm z branży będą za kilka lat zarabiać krocie.

Zarabianie na językach
Własne biuro tłumaczeń to biznes, który gwarantuje zyski. Ma też dobre perspektywy ze względu na małą konkurencję.

Biznes zamiast niani
Własny klub opieki nad dziećmi nie przynosi dużych dochodów. Jednak zarabia na siebie i pensję właściciela.

Miłość, pasja i pieniądze
„Rozwiń Skrzydła” ma sympatycznych właścicieli, a za firmą stoi dobry pomysł, który daje niezłe pieniądze. Firma uczy dzieci jazdy na nartach, a latem – żeglowania, pozwalając rodzicom na aktywne „pobycie” z dzieckiem.

Smoczne naleśniki
Koncept firmy Naleśniki jak Smok sprawdził się w trzech lokalach. O tym, że na naleśnikach można zarobić, przekonuje franczyzobiorca sieci z Kwidzyna.

Steki menedżera

Własna firma to jest to
– Biznes na zasadzie franczyzy okazał się bardzo funkcjonalną formą prowadzenia biznesu. Sprawdza się we wszystkich branżach i na wszystkich poziomach inwestycji: od kilku tysięcy złotych do kilku milionów – mówi Michał Wiśniewski, dyrektor ds. franczyzy w firmie doradczej PROFIT system.

Dobre rady

Manekin zwiększy sprzedaż
Przy aranżacji wnętrza w sklepie odzieżowym kluczową rolę dla biznesu odgrywa wystawa,przymierzalnia i manekin.

Wzrośnie spadnie

Na wiosnę się odbija
W lutym inwestorzy mogli głęboko odetchnąć. Po spadkach z początku roku najważniejsze indeksy warszawskiej giełdy odbiły się, co poprawiło nastroje na parkiecie. Jednak zdaniem analityków wzrost indeksów ma jedynie charakter korekcyjny.

Katalog franczyz i systemów partnerskich

242 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748