Obecnie firma współpracuje z 43 partnerami działającymi na zasadach franczyzy.
Wtorek
14.07.2009
Budvar stawia na rozwój sieci sprzedaży w kraju, planuje otwarcia kolejnych biur handlowych i placówek franczyzowych.
 

Obecnie firma dysponuje siecią sprzedaży obejmującą w Polsce 78 placówek.
- Franczyza to obecnie jedna z najpopularniejszych form współpracy pomiędzy dużym i posiadającym ugruntowaną pozycję na rynku podmiotem, a mniejszym, lokalnym przedsiębiorcą - mówi Alina Grudzień z firmy Budvar Centrum. - Franczyza, jako sprawdzony i wypróbowany pomysł na własny biznes, pozwala zminimalizować ryzyko związane z uruchomieniem własnej działalności gospodarczej.

Pierwsza umowa franczyzowa Budvaru podpisana została we wrześniu 2008 roku. Obecnie firma współpracuje z 43 partnerami działającymi na zasadach franczyzy.
- Średnio otwieraliśmy więc 2 biura franczyzowe w miesiącu - podkreśla Alina Grudzień.

Budvar poszukuje franczyzobiorców na terenie całego kraju. W 2010 roku chce osiągnąć liczbę 200 salonów handlowych w tym 100 franczyzowych.
- Jeśli chodzi o rynek okien w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii i na Węgrzech, to ma on kilka cech wspólnych - branża stawia na rozwój i innowacyjność, idzie w kierunku energooszczędności i doskonalenia produktów pod względem estetycznym - twierdzi Alina Grudzień. - Jest duża szansa, że rynek ten będzie prężnie się rozwijał.

Franczyzobiorcami sieci mogą zostać dotychczasowi pracownicy biur handlowych spółki, a także przedsiębiorcy zajmujący się dotąd sprzedażą stolarki okiennej pod własną marką, jak i biznesmeni nie związani dotychczas z branżą. Przyszły franczyzobiorca zobowiązany jest do znalezienia atrakcyjnej lokalizacji w dobrym punkcie handlowym miasta. Lokal musi mieć minimum 25 m2, a optymalna powierzchnia to 80 m2. Partner musi przeznaczyć środki na dostosowanie salonu zgodnie z koncepcją Budvar Centrum. Firma dystrybuuje swoje produkty do kilku krajów Europy, m.in. do Czech, Niemiec, Belgii, Francji, Szwecji czy Włoch.
- Ostatnio rozpoczęliśmy sprzedaż okien także na rynek węgierski - mówi Alina Grudzień.

(agaka)


Agnieszka Turska