Podążają za trendami
Firmom z branży odzieżowej przyszło funkcjonować w trudnych czasach. Wysokie ceny euro wpłynęły na wzrost kosztów materiałów i wynajęcia lokali. Wolniejszy wzrost płac przy jednoczesnym wzroście cen podstawowych produktów znacznie ograniczyły możliwości nabywcze potencjalnych klientów. Na rynku działa jednak wiele firm, które rozwijają się pomimo tych trudnych warunków.
- W naszym segmencie rynku najważniejsza jest szybkość reakcji na potrzeby klienta - mówi Monika Luboińska, specjalista ds. marketingu firmy Modextil. - Firma odzieżowa odniesie sukces, jeśli dostarczy na rynek produkt o konkretnych cechach dyktowanych przez obowiązującą modę oraz warunki ekonomiczne. Przedsiębiorstwa spełniające te założenia mogą śmiało patrzeć w przyszłość.
Modextil, właściciel marki Franco Feruzzi, posiada 13 placówek własnych i 15 franczyzowych.
- Chcemy dalej rozwijać naszą sieć poprzez franczyzę. W maju otworzyliśmy dwa salony, w Lubinie i Bielsko-Białej – mówi Monika Luboińska. - Przygotowujemy się również do ekspansji na rynki zagraniczne, dlatego rozpoczęliśmy poszukiwania partnerów w krajach ościennych.
Osoby zainteresowane przystąpieniem do sieci powinny dysponować lokalem o powierzchni 100 m2, położonym w centrum miasta lub w galerii handlowej. Franczyzobiorca nie ponosi żadnych opłat za przynależność do sieci. Marka Franco Feruzzi oferuje licencjobiorcom wsparcie w postaci know-how, szkolenia produktowe i dotyczące prowadzenia salonu. Inwestycja zwraca się średnio po trzech latach.
(mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Park rozrywki: biznes z przyszłością
/02.12.2025
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Czy prawo autorskie jest gotowe na epokę generatywnej sztucznej inteligencji? Marcowy wyrok sądu w Dystrykcie Kolumbii w sprawie dr. Stephena Thalera pokazuje, że obecny system nie nadąża za technologią, a pytanie o autorstwo AI staje się coraz bardziej palące.
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...