Odzież w depozycie
- Ogromnym sukcesem zakończył się pierwszy rok funkcjonowania systemu depozytowego w sieci franczyzowej Butik Your New Style. Nowy system umożliwił znaczną redukcję kosztów ponoszonych przez franczyzobiorców przystępujących do sieci, średnio o około 70 proc., a także pozwolił na usprawnienie monitoringu sprzedaży i działań marketingowych w całej sieci. System depozytowy przyczynił się też w znacznym stopniu do wzrostu obrotów firmy - mówi Agnieszka Adamkiewicz, kierownik ds. rozwoju sieci Butik Your New Style. - Pod koniec roku 2009, gdy część firm odzieżowych przechodziła poważny kryzys, sieć Butik Your New Style odnotowała przyrost obrotów aż o 150 proc. w stosunku do wielkości obrotów w roku poprzedzającym wprowadzenie systemu depozytowego - dodaje.
W nowym systemie franczyzobiorcy sieci zarabiają na prowizjach, które otrzymują za sprzedaż towaru w swoich sklepach. Towar oferowany w salonie franczyzowym, podobnie jak kasa fiskalna, należy do Butiku Your New Style. W ten sposób znacząco zmniejsza się koszt prowadzenia działalności przez franczyzobiorcę. Obecnie nie musi on płacić za tzw. zatowarowanie swojego sklepu. Nie ponosi także kosztów związanych z zarządzaniem dostawami, realizowaniem promocji cenowych czy dokumentowaniem sprzedaży. Na podstawie danych, które automatycznie przekazywane są ze sklepów do centrali firmy, zespół firmy Butiku Your New Style zdalnie zarządza sprzedażą w każdym z salonów usytuowanych w różnych miastach Polski.
Wraz z wprowadzeniem systemu depozytowego, zmienił się charakter współpracy sieci z franczyzobiorcami. Dotąd franczyzobiorcy kupowali od firmy Butik Your New Style towar w cenach hurtowych, a następnie sprzedawali go w swoich sklepach. W nowym systemie, sprzedaż odbywa się bez pośredników.
- Wprowadzenie nowego systemu to był strzał w dziesiątkę. Nikt już nie jeździ do każdego sklepu i nie przecenia towaru, ponieważ do centrali firmy automatycznie przekazywane są informacje o tym, jakie ubrania, w jakich rozmiarach i kolorach oraz w jakiej liczbie zostały sprzedane w poszczególnych sklepach. Możemy na bieżąco uzupełniać towar w salonach sprzedaży, a także zdalnie realizować promocje – wprowadzamy do systemu kody towaru ze zniżką i w ten sposób z dnia na dzień przeprowadzamy akcję we wszystkich naszych sklepach albo w wybranych punktach sprzedaży - mówi Dagmara Karpińska, dyrektor handlowy sieci Butik Your New Style.
Proces wdrażania systemu poprzedzony był reorganizacją firmy – rozbudowano dział IT i dział analiz, zmodyfikowano też sposób zarządzania towarem w magazynach. Pierwsze wdrożenia systemu miały miejsce na przełomie września i października 2008 roku w dwóch nowych salonach Butik Your New Style w Warszawie. Sklepy wyposażono w oprogramowanie i sprzęt IT do zdalnej obsługi systemu depozytowego. Na początku 2009 roku, zaczęto stopniowo wdrażać system w istniejących już salonach. Równocześnie instalowano go także w kolejnych, nowo otwieranych sklepach. Obecnie we wszystkich salonach sieci Butik Your New Style stosowany jest system depozytowy wraz z oprogramowaniem do jego obsługi.
(smoli)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...