Więcej znaczy lepiej
Działająca od 16 lat sieć odzieżowa sportswear & street Volcano planuje w najbliższym czasie otwarcia sklepów w formule multibrandowej, w modelu wielomagazynowym. W ramach tego konceptu w jednym lokalu w procesie sprzedaży uczestniczy organizacyjnie kilka firm (właścicieli marek). W zakresie tego samego systemu informatycznego zarządzania sprzedażą korzystają oni jednak z własnych magazynów.
- W chwili obecnej ten projekt jest dla nas priorytetem, według naszych ocen ma przed sobą duże perspektywy. Jak dotąd otwarte zostały już dwa salony oparte na tym koncepcie. Dostępne są w nich takie marki, jak Volcano, Rebel Forever, Dissident oraz Atlantic. – mówi Marcin Pietryga, dyrektor ds. sprzedaży w firmie VCO, która jest operatorem sieci Volcano. - W sieci trwają także prace związane z oceną rentowności punktów współpracujących z Volcano od ponad roku. Będziemy rezygnować z partnerstwa ze sklepami o najgorszych wynikach i na ich miejsce wybierać bardziej atrakcyjne punkty.
Zdaniem Marcina Pietrygi koniunktura w branży poprawia się, ale wciąż nie można określić jej mianem korzystnej. Menedżer ma jednak zastrzeżenia co do sposobu jej wykorzystania przez odzieżowe firmy, zwłaszcza w zakresie polityki cenowej.
- Obserwujemy wprawdzie wzrost sprzedaży detalicznej, jednak prowadzenie akcji wyprzedażowych i częste promocje pozbawiają graczy w branży dużej części marży. Ma to miejsce zwłaszcza w tych okresach roku, kiedy powinna trwać regularna sprzedaż - zauważa Pietryga.
Przedsiębiorcom z branży odzieżowej sen z powiek spędzają wahania kursów walut, w których rozliczają zakupy i koszty produkcji.
- Spadek wartości złotego uderza w biznes także na poziomie czynszów za wynajem lokali handlowych – dodaje Pietryga. - Niemniej jednak polski rynek ma duży potencjał, a jeśli PKB Polski będzie nadal rósł, to na pewno skorzysta na tym również odzieżówka.
Obecnie w sieci działa 8 sklepów własnych oraz 22 franczyzowe. Kwota inwestycji we własny punkt Volcano jest zależna od lokalizacji i kosztów przystosowania lokalu, średnio wynosi ok. 500 zł za m2
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...