Adam Kołodziejczyk chce m.in. wzmocnić pozycję marki w Czechach i na Słowacji. Komfort ma być na tych rynkach liderem w swojej branży.
Środa
04.08.2010
Stery spółki przejął Adam Kołodziejczyk, dotychczasowy prezes TelePizzy w Polsce.
 

Adam Kołodziejczyk, który stanął na czele największej w Polsce sieci handlującej panelami podłogowymi, dywanami i wykładzinami, ma bogate menedżerskie CV. Absolwent Wydziału Ekonomiki Produkcji warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej przez trzy ostatnie lata kierował polskim oddziałem TelePizzy. Pod jego rządami sieć franczyzowych pizzerii przeżywała rozkwit – dwukrotnie wzrósł wskaźnik EBITDA (zysk liczony przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych kredytów i bez uwzględnienia podatków, deprecjacji towarów i walut, oraz amortyzacji). O 1/5 powiększyła się też liczba placówek własnych i franczyzowych.

Sukcesy Kołodziejczyka odniesione w Telepizzy świadczą o jego znajomości specyfiki biznesu franczyzowego. Dodatkowym atutem nowego prezesa Komfortu może okazać się świadczenie zdobyte w takich spółkach, jak Pepsi Cola Poland, LU Polska (należąca do Danone) oraz Reckitt Benckiser.

Adam Kołodziejczyk zasiądzie na fotelu opuszczonym przez Jerzego Szkwarka, który w maju zmienił branżę i objął funkcję prezesa komputerowej spółki Vobis. Nowego szefa Komfortu czeka dopilnowanie wdrożenia przyjętej na lata 2010-2011 strategii rozwoju, zakładającej przede wszystkim rozbudowę franczyzowej sieci sprzedaży. Kołodziejczyk chce też wzmocnić pozycję marki w Czechach i na Słowacji. Komfort ma być na tych rynkach liderem w swojej branży.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz