Wciąż szukają nowych rozwiązań

W ofercie salonów Consus, oprócz płytek ceramicznych, jest też wyposażenie łazienek czołowych dostawców polskiego rynku.
Niedziela
22.08.2010
Firma Consus, zajmująca się dystrybucją glazury, wdraża nowe rozwiązania logistyczne oraz rozwija się we franczyzie. Dzięki temu, stale zwiększa liczbę stałych klientów.
 

Istniejąca od 20 lat firma Consus, w początkowej fazie swoją działalność opierała się głównie na imporcie towaru z zachodnich fabryk. Przełomem była połowa lat 90., kiedy sprofilowano jej działalność do handlu hurtowego płytkami ceramicznymi Cersanit. Później przyszedł czas na usprawniania rozwiązań logistycznych. Skompletowany towar udaje się teraz wysłać do klienta w 72 godziny od chwili złożenia zamówienia. Dodatkowo wprowadzono usługę consusNET, umożliwiającą kontrahentom podgląd stanów magazynowych, składanie zamówień w formie elektronicznej, a także rozliczeń finansowych na bieżąco.

- Na przełomie tego roku przejęliśmy hurtownię płytek w Starogardzie Gdańskim. Dzięki temu zostaliśmy liderem w naszej branży i swoim zasięgiem obejmujemy każdy region w kraju. Mamy już cztery hurtownie i tyle samo punktów detalicznych - mówi Waldemar Dębkowski z firmy Consus. - Zależy nam aktualnie na rozwinięciu sieci sprzedaży detalicznej w oparciu o system franczyzowy - deklaruje Dębkowski.

Aby zostać biorcą franczyzy i otworzyć salon ekspozycyjny, trzeba znaleźć lokal w mieście powyżej 50 tys. mieszkańców i dysponować kwotą 150 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 15 tys. zł. Na zwrot inwestycji trzeba czekać około roku, a punkt zaczyna być rentowny po dwóch miesiącach od otwarcia.

W pakiecie franczyzowym firma oferuje wykonanie projektu salonu z pełną wizualizacją oraz programem marketingowym, a także pomoc w wykonaniu placówki. Sklep zostanie wyposażenie w system informatyczny oraz program do projektowania. Franczyzobiorca przejdzie niezbędne szkolenia z zakresu oferowanych produktów, technik sprzedaży, obsługi programów sprzedażowych oraz projektowych. Consus gwarantuje również każdemu franczyzobiorcy uczestnictwo w cyklicznych akcjach marketingowych oraz wyłączność terytorialną.

(mip)


Miłosława Pejda-Rabij