Max zamiast McDonald’s?
Zdrowe hamburgery i frytki? Podobno to możliwe. Szwedzka firma Max Hamburgerrestauranger AB, właściciel 77 restauracji Max w tym kraju, w produkcji swojej żywności korzysta z nieutwardzonego oleju, który nie zawiera związków trans i ma małą zawartość tłuszczów nasyconych. Dzięki temu Szwedzi bardzo chętnie odwiedzają Maksa. Mimo ciągłej dominacji Mc Donald's, w kilku rejonach kraju sieć przejęła jego restauracje i zdominowała rynek. Oprócz burgerów i frytek, w ofercie znajdują się również sałatki, desery i napoje, w tym dania bezglutenowe.
Firma założona przed 40 laty przez Curta Bergforsa, zamierza w przyszłym roku otworzyć pierwsze placówki w Polsce. Do końca grudnia przeprowadzone zostaną spotkania z potencjalnymi franczyzobiorcami. Jak dowiedzieliśmy się, niedługo do Polski ma przyjechać jeden z właścicieli Maksa oraz dyrektor do spraw rozwoju firmy, aby wziąć udział rozmowach. Pod uwagę brane są największe miasta: Warszawa, Poznań, Gdańsk, Wrocław i Kraków, a zwłaszcza cztery pierwsze, gdzie rozgrywane będą mecze w trakcie EURO 2012.
Do entuzjastów sieci Max należy Arkadiusz Kocikowski, który brał udział w tworzeniu strategii wejścia szwedzkich restauracji do Polski. Uczestniczył w 5-miesięcznym programie dla managementu organizowanego przez Swedish Institute, wraz z menedżerami z Rosji, Litwy i Łotwy. Przedstawiony przez niego projekt przekonał Szwedów do ekspansji na rynek polski.
- Kultura pracy i podejście do CSR oraz środowiska w restauracjach Max, było dla mnie zupełnie nowym doświadczeniem. Mają dobre produkty, wyeliminowali emisję CO2, bardzo dbają o satysfakcję klienta. Polski rynek jest wciąż otwarty na nowe inicjatywy, więc widzę duże szanse na powodzenie tej inwestycji - mówi Kocikowski. - Max od lat sprzedaje popularne Deli Fresh menu, które charakteryzuje się obniżoną zawartością tłuszczów. Tym zestawem żywił się otyły bohater filmu "Minimize me", który schudł przez 30 dni 12 kg - uzupełnia.
Czy oferta szwedzkiej sieci zniechęci Polaków do jadania w restauracjach Mc Donald's? Wątpliwe. Amerykańska sieć zakorzeniła się w świadomości i żołądkach Polaków, jak schabowy z kapustą i ziemniakami.
- O podejmowaniu jakichkolwiek działań zaczniemy myśleć, gdy konkurencyjna sieć stworzy 50 restauracji. Na razie Max nie ma ich wcale. Wciąż pojawiają się nowe sieci i słuch po nich ginie, albo zaczynają funkcjonować w niszowych miejscach. Polski rynek, wbrew pozorom, nie jest łatwy. Trudno znaleźć dobrą lokalizację, właściwie te najlepsze są już zagospodarowane, albo dostępne za zaporowe ceny. Nasza firma koncentruje się na tym, w czym jesteśmy najlepsi: hamburgery, frytki, standardy obsługi - mówi Dominik Szulowski, menedżer PR McDonald's Polska.
– Czym są zdrowe hamburgery? - pyta rozbawiony Krzysztoł Kłapa, dyrektor do spraw korporacyjnych McDonald's Polska. - Nasze hamburgery spełniają najwyższe standardy, jeśli chodzi o żywność sprzedawaną w restauracjach sieciowych. Co do tłuszczów trans, to używamy oleju o zawartości związków trans na poziomie 2 proc., tyle ile ma żywność dla dzieci – dodaje.
(mip)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali