Im mniej sklepów, tym wyższy zysk
Po trzech kwartałach największy producent i dystrybutor obuwia w Polsce zarobił na czysto blisko 76,1 mln zł. To o ponad 63 proc. więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Spółka kierowana przez Dariusza Miłka sprzedała w tym roku buty za 708 mln zł, chociaż od lipca do września NG2 zamknęło więcej sklepów niż otworzyło.
- Realizujemy nasz cel, czyli uzyskanie ponad 50 proc. dynamiki wzrostu zysku netto w stosunku do roku 2009 – mówi Miłek. - Obecnie skupiamy się na zwiększaniu efektywności działania poprzez sukcesywną obniżkę kosztów sprzedaży na metr kwadratowy wynajmowanej przez nas powierzchni sklepowej.
Jak dodaje Piotr Nowjalis, wiceprezes i dyrektor finansowy spółki, to pierwszy kwartał w historii NG2, w którym zamknięcia sklepów przeważyły nad otwarciami. Tłumaczy, że wynika to z likwidacji placówek, które swoim metrażem nie są adekwatne do formatu marki. W przypadku brandu Boti zamykane były najmniejsze sklepy (poniżej 120 metrów kwadratowych), a w przypadku Quazi – największe.
- To nie znaczy, że były one nierentowne. Staramy się jednak cały czas ograniczać koszty i poprawiać efektywność sprzedaży w stosunku do powierzchni handlowej – mówi Nowjalis. - Wycofujemy się też z rynków i deptaków mniejszych miejscowości. Taka strategia lokalizowania placówek okazała się błędna. Mimo tego jesteśmy na najlepszej drodze do tego, by zakończyć ten rok najlepszym jak dotąd wynikiem finansowym.
Obecnie w ramach NG2 działa 705 sklepów własnych marek CCC, Quazi oraz Boti, a także salony obuwnicze w Czechach. W ramach franczyzy na rynku funkcjonuje też 61 punktów CCC oraz 63 Boti. Franczyza jest jednak sukcesywnie ograniczanym kanałem dystrybucji. Menedżerowie spółki otwarcie przyznają, że system partnerski pomógł jej osiągnąć dzisiejszą pozycję lidera, ale teraz nie jest już tak potrzebny.
- Kiedy w 2004 roku wchodziliśmy na giełdę franczyza generowała większość naszych przychodów. Teraz wypracowuje raptem 15 proc. obrotu, a spółka ma wystarczające środki finansowe, by radzić sobie bez niej – mówi Nowjalis. - Franczyza jest nieoceniona w zakresie ograniczania ryzyka na starcie działalności. Dlatego planujemy ponowne wykorzystanie jej dobrodziejstw podczas ekspansji na rynek rosyjski.
Pierwsze placówki na Wschodzie mają powstać już na przełomie lutego i marca 2011 roku. Na razie jednak zarząd nie chce ujawniać szczegółów rozwoju na rynku rosyjskim. Pewne jest natomiast, że NG2 będzie kontynuować politykę wysokich marży i cięcia kosztów. Ma w tym pomóc budowane obecnie Centrum Logistyczne w Polkowicach. Inwestycja o wartości blisko 97 mln zł jest w 40 proc. finansowana przez PARP w ramach programu Innowacyjna Gospodarka, a jej zakończenie planowane jest na koniec 2011 roku.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...