Alior Bank wierzy we franczyzę
Istniejący od dwóch lat Alior Bank rozwinął sieć swoich oddziałów partnerskich do 96 w całej Polsce. Przychody zrealizowane we współpracy z partnerami wzrosły w 2010 roku o 18 procent, a także zwiększył się odsetek pozytywnie rozpatrzonych wniosków kredytowych.
– Globalny kryzys miał niebagatelny wpływ na banki w Polsce. Ciężko w niepewnych czasach planować rozwój tak ważnego projektu, jak tworzenie placówek partnerskich. Każda fuzja bądź przejęcie w tej branży zwiększa dodatkowo niepewność wśród partnerów innych banków – mówi Marcin Tauber, dyrektor ds. rozwoju sieci Alior Bank. – Jednak przyszłość rozwoju projektów franczyzowych w sektorze bankowym jest według mnie optymistyczna, przede wszystkim ze względu na poprawę koniunktury w tym sektorze. Żaden bank nie zbuduje wystarczającej ilości placówek własnych, a jeśli już, to ogromnym kosztem. Współpraca z zewnętrzną siecią placówek partnerskich to optymalna forma zapewnienia sprzedaży usług i produktów – wyjaśnia Tauber.
Koszt uruchomienia oddziału dla przyszłego partnera wynosi 20-25 tys. zł. Kwota ta nie obejmuje wydatków poniesionych na remont, czy adaptację budowlaną lokalu. Franczyzodawca nie przewidział opłaty wstępnej i bieżącej. Pomaga też finansowo w przygotowaniu każdego punktu, m.in. gwarantuje zakup i montaż reklam oraz wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej, sprzętu i platformy IT, współpracę z oddziałami własnymi banku, szkolenia dla partnerów i pracowników oraz wsparcie specjalnego zespołu analityków do obsługi wniosków kredytowych. Oprócz tego, bank organizuje kampanie marketingowe, a także dostarcza materiały reklamowe oraz pakiety promocyjne. Każda placówka ma możliwość zwrotu poniesionych nakładów na marketing lokalny do wysokości 3 tys. zł rocznie. Działające już punkty osiągają rentowność mniej więcej po 3-8 miesiącach współpracy z bankiem.
– Nie szukamy franczyzobiorców w miejscowościach, gdzie jest już oddział własny banku. Natomiast nie mamy żadnych sztywnych wymagań co do wielkości danego miasta czy gminy. Zawsze wychodzimy z założenia, że partner lokalny przemyślał swoją decyzję i będzie działał tam, gdzie uzna to za opłacalne, my zaś będziemy go w tym wspierać – deklaruje Tauber.
Placówki partnerskie obsługują klientów indywidualnych w obszarze obrotu gotówkowego, zakładania kont osobistych i lokat, oferują produkty kredytowe: pożyczkę gotówkową, limit odnawialny oraz limit w rachunku karty kredytowej.
– Obecne zmiany we współpracy z partnerami dotyczą zwiększania dostępnych w placówkach produktów bankowych. Techniczne zasady współpracy między bankiem, a partnerami pozostają niezmienione, co naszym zdaniem daje bezpieczeństwo biznesowe partnerom – mówi dyrektor ds. rozwoju sieci banku. Docelowo punkty partnerskie mają mieć w swojej ofercie te same produkty i usługi, co oddziały.
Alior Bank to ogólnopolski bank uniwersalny, obsługujący wszystkie segmenty rynku w ramach dwóch pionów: detalicznego i biznesowego. Uzyskał rentowność operacyjną w 22. miesiącu działalności, siedem miesięcy wcześniej niż zakładano w biznes planie. Obecnie zatrudnia ponad 3,2 tys. osób.
(mip)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Franczyza Alior Banku liczy już 15 lat. Marta Radziwiłko, jedna z pierwszych franczyzobiorczyń marki, mówi, że nigdy się nie zawiodła i ciągle się rozwija.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.