Mariusz Hernik - Dyrektor Departamentu Sieci Placówek Agencyjnych Axa Polska
Poniedziałek
03.01.2011
O zrealizowanych planach oraz celach na najbliższy rok opowiada Mariusz Hernik, Dyrektor Departamentu Sieci Placówek Agencyjnych Axa Polska.
 

Czy ubiegłoroczny projekt budowy punktów agencyjnych wystartował pomyślnie?
Nasze założenia na rok 2010 przewidywały utworzenie 20 nowych placówek. Cel zrealizowaliśmy prawie w 100 procentach, gdyż podpisaliśmy 19 umów. Pierwsze franczyzowe placówki działają m.in. w Warszawie, Krakowie, Zamościu i w Puławach. Budowanie sieci punktów franczyzowych staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem w branży ubezpieczeniowej. Spowolnienie gospodarcze spowodowane kryzysem na pewno było dla nas nowym wyzwaniem, z którym musieliśmy się zmierzyć. Korzystne dla nas było to, że nasz właściciel wyszedł obronną ręką z kryzysu, bez wsparcia rządowego. W ubiegłym roku Axa została uznana za silną markę, czego dowodem jest nagroda Superbrands Polska. Przewidujemy, że nadchodzący rok będzie lepszym dla branży ubezpieczeniowej niż ubiegły.

Jakie nadzieje odnośnie budowania pozycji marki wiążecie z nowym rokiem?
Naszym celem w 2011 roku jest wzmacnianie Axa jako eksperta w kategorii ubezpieczeń, inwestycji oraz rozwiązań emerytalnych. Chcemy być kojarzeni z profesjonalnym i indywidualnym podejściem do klienta. Strategia firmy zakłada, że na koniec 2015 roku będziemy mieć w Polsce 300 oddziałów działających pod szyldem Axa prowadzonych przez franczyzobiorców. Kolejne placówki chcemy otwierać nie tylko w wielkich miastach, ale także w mniejszych miastach powiatowych, o dużym potencjale rozwojowym.

Rozmawiał (boa)