Wtorek
07.06.2011
Firma kładzie nacisk na rozwój w miastach od 50 tys. mieszkańców. Nowe sklepy mają teraz powstawać głównie w centralnej Polsce.
 

Pierwszy szturm na mazowiecki rynek firma przypuści w Warszawie 9 czerwca 2011 roku. Muszkieterowie spotkają się wówczas z kandydatami na franczyzobiorców, którzy planują wejść w struktury francuskiej firmy. Zainteresowani poznają zasady konceptów Intermarché i Bricomarché oraz szczegóły współpracy franczyzowej. W spotkaniu będą uczestniczyć także dotychczasowi partnerzy sieci. Mazowsze to nowy kierunek ekspansji Grupy Muszkieterów. Dotychczas supermarkety Intermarché i Bricomarché powstawały głównie na północnym i południowym zachodzie Polski. Teraz firma skupia się na pozostałych regionach kraju, zaczynając rozwój od Mazowsza.

Przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć współpracę z francuską firmą muszą dysponować kwotą 500 tys. zł lub pokryć 20 proc. całej inwestycji, w tym koszt budowy i wyposażenia sklepów. Resztę pokrywa kredyt bankowy uzyskany z poręczenia Grupy Muszkieterów.

- Wkład inwestycyjny nie jest opłatą licencyjną na rzecz centrali, tylko wkładem do własnej spółki, która zarządza supermarketem. Po dwóch latach działalności franczyzobiorca może zostać udziałowcem spółki cywilnej Muszkieterów, która kieruje międzynarodową siecią sklepów i zyskuje prawo do otwarcia kolejnego supermarketu – mówi Eliza Orepiuk, kierownik komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów.

Branża „dom i ogród” odgrywa istotną rolę na rynku franczyzowym. Aktualnie w Polsce funkcjonuje w niej 41 sieci i 1084 placówek. Poprawa koniunktury na rynku budowlano-wykończeniowym zachęca do inwestowania, dzięki czemu w przyszłym roku przybędzie liczba placówek licencyjnych.

Rośnie również popularność franczyzy w branży spożywczej. Według najnowszego Raportu o rynku franczyzowym firmy doradczej PROFIT system, na koniec 2010 roku funkcjonowało w Polsce 61 systemów franczyzowych oraz 16353 franczyzobiorców działających w FMCG. W latach 2011–2013 wartość rynku spożywczego zwiększy się o 16 proc. Muszkieterowie chcą w tym czasie zająć kluczowe miejsce i za 2-3 lata otwierać rocznie po 60-100 placówek Intermarché i Bricomarché.

(mk)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022