Sport w małych miastach

Firma OTCF zaczęła wdrażać strategię ekspansji do mniejszych miejscowości. Sieć placówek franczyzowych z brandami 4F i FOB rozwijana jest w miejscowościach liczących co najmniej 20 tys. mieszkańców. Obecnie ubrania 4F i FOB można kupić w 34 sklepach własnych, 30 sklepach depozytowych i na 67 stoiskach depozytowych. Oprócz tego latem w miejscowościach turystycznych pojawiły się punkty sprzedaży sezonowej. Z firmą można współpracować na kilka sposobów: prowadząc sklep o powierzchni od 80 do 150 m2, otwierając w swoim sklepie stoisko o powierzchni 30-80 m2 z odzieżą 4F i FOB, lub prowadząc stoisko sezonowe mające 30-50 m2. Asortyment firmy jest również dostępny dla niezrzeszonych sklepów ogólnosportowych.
- Decyzję o tym, czy prowadzić stoisko z marką 4F w sklepie specjalistycznym czy ogólnosportowym, a może otworzyć sklep 4F monobrandowy, podejmujemy wspólnie z franczyzobiorcą w oparciu o szereg analiz i informacji: m.in. o położeniu punktu sprzedaży, powierzchni, jego potencjale, kosztach, konkurencji itp. Przy podejmowaniu takich decyzji należy mieć na uwadze kierunki rozwoju branży zarówno w skali makro jak i mikro. - wyjaśnia Tomasz Wanowicz, członek zarządu i dyrektor ds. sprzedaży detalicznej w spółce OTCF. - Zdarza się, że po analizie punktu wskazujemy na większy potencjał współpracy multibrandowej, jednak zazwyczaj, długookresowy rachunek korzyści wskazuje na franczyzę depozytową.
W tym roku OTCF chce o połowę zwiększyć swoją powierzchnię handlową, w przyszłym roku priorytetem będzie praca nad poprawieniem efektywności poszczególnych kanałów dystrybucji.
- Przyszły rok będzie dla nas wyjątkowy również ze względu na fakt, że jest to rok olimpijski, a odzież 4F będzie noszona przez Polską Kadrę Olimpijską w Londynie – mówi Wanowicz.
Przygotowanie lokalu galerii handlowej to koszt 1 tys. do 1,8 tys. zł za m2, na wyposażenie trzeba przeznaczyć od 500 do 800 zł za m2. Przygotowanie sklepu przy ulicy kosztuje od 800 do 1,4 tys. zł za m2. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 2,5 tys. zł, franczyzobiorca pokrywa również koszty projektu sklepu, które kształtują się na poziomie 2 tys. zł, co miesiąc musi również uiszczać opłatę w wysokości 545 zł. Inwestycja zaczyna być rentowna już po trzech miesiącach działalności, zwrotu poniesionych nakładów można spodziewać się już po roku prowadzenia działalności.
(mak)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
Kup nowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jak zarabiać bez wysiłku. Dowiedz się, w którą franczyzę z branży usługowej najlepiej zainwestować. Krok po kroku otwieramy też firmę zarządzającą najmem nieruchomości, produkującą meble ze stali oraz samoobsługowy magazyn.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...