Lodowy biznes
Amerykański koncern General Mills, właściciel marki Häagen-Dazs, poszukuje kolejnych franczyzobiorców, którzy uruchomią punkty w warszawskich centrach handlowych (Złote Tarasy i Arkadia), w Galerii Krakowskiej, na krakowskim Rynku oraz w centrach handlowych lub na starówkach we Wrocławiu, Gdańsku i w Poznaniu. Firma prowadzi prowadzi 850 firmowych lodziarni. W Polsce działają na razie dwie placówki franczyzowe.
Lodziarnie Häagen-Dazs otwierane są tylko w najlepszych, prestiżowych lokalizacjach i najpopularniejszych punktach turystycznych, węzłach komunikacyjnych, lotniskach, co gwarantuje bardzo duży przepływ zamożnych klientów. Franczyzobiorca sieci samodzielnie poszukuje lokalu i podpisuje umowę najmu.
Franczyzodawca zezwala na uruchomienie lodziarni w jednym z trzech dostępnych formatów: flagowym, klasycznym i jako stoisko z lodami. Chcąc otworzyć któryś z wymienionych punktów, franczyzobiorca musi spełnić konkretne wymogi, m.in. lokalowe. Największą powierzchnię – min. 120 m2 – zajmuje lodziarnia flagowa. Mniejszy metraż (min. 65 m2) i od 10 do 48 miejsc siedzących to wymogi stawiane franczyzobiorcy, który zdecyduje się na uruchomienie lodziarni klasycznej. W centrach handlowych większych miast otwierane są stoiska o powierzchni min. 25 m2. Ten format lodziarni nie wymaga obsługi kelnerskiej i oferuje od 16 do 24 smaków lodów.
Od tego, na jaki model współpracy zdecyduje się potencjalny franczyzobiorca zależy kwota nakładu. Szacunkowe koszty inwestycji (otwarcia i adaptacji lokalu, wyposażenia, odstępnego za lokal oraz jednorazowej opłaty franczyzowej w wysokości 25 tys. euro) w klasyczną lodziarnię Häagen-Dazs wynoszą około 125 tysięcy euro. Po otwarciu lodziarni franczyzobiorca ponosi wyłącznie koszty wynajmu lokalu, personelu oraz bieżące koszty eksploatacji. Firma nie pobiera żadnych opłat na fundusz marketingowy i z tytułu prowadzenia franczyzy. Marża producenta wliczona jest w cenę zamawianych przez biorcę licencji lodów.
W zamian za przystąpienie do sieci, franczyzodawca oferuje m.in. pomoc w analizie biznesowej inwestycji, pakiet szkoleń oraz wsparcie marketingowe.
– General Mills wspiera swoich franczyzobiorców zarówno na poziomie prowadzenia biznesu – planowania lokalizacji, projektowania lokalu i szkolenia personelu, jak również rozwoju. Marka super premium, jaką jest Häagen-Dazs stawia też duże wymagania. Dzięki otwartości firmy na współpracę z franczyzobiorcami, wspólnie szukamy rozwiązań najlepiej odpowiadających lokalnym potrzebom rynku – mówi Andrzej Piątkowski, country manager for Poland.
(awh)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Marka New York Pizza Department podpisała umowę z masterfranczyzobiorcą w Egipcie. Na przyszły rok zapowiada pierwsze otwarcia na egipskim rynku.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Warsztaty kulinarne dla dzieci, które łączą zabawę z nauką zdrowych nawyków żywieniowych, to dobry pomysł na biznes, zwłaszcza w czasach, gdy coraz więcej osób zwraca uwagę na zdrowy styl życia.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...