Szkolenie z rekrutacji
Członkowie organizacji uczestniczyli 15 września w szkoleniu na temat profesjonalnego pozyskiwania franczyzobiorców. Prelegentami byli Monika Dąbrowska - prezes zarządu POF oraz Arkadiusz Słodkowski - członek zarządu POF. Omówiono proces rekrutacji oraz narzędzia marketingowe pozwalające na efektywne pozyskiwanie partnerów biznesowych. Drugą część spotkania poprowadziła Joanna Ziętara, trener i doradca w zakresie HR oraz e-marketingu. Warsztaty dotyczyły rekrutacji, zgodnie z założeniem „Franczyzobiorca to nie pracownik”. Zgromadzeni franczyzodawcy wymieniali się dotychczasowymi doświadczeniami w kontaktach z partnerami.
- Efektywność działania firmy i proponowanego przez nią systemu franczyzowego zależy nie tylko od dobrze przygotowanej umowy franczyzowej, zależy przede wszystkim od ludzi, którzy są wykonawcami tej umowy. Powodzenie systemu zależy od ich produktywności, zdolności, motywacji do kreatywnego działania i umiejętności praktycznych. Istotą rekrutacji zatem jest przyciągnięcie kandydatów, którzy dostrzegają szanse i zagrożenia wynikające z systemu, dołożą wszelkich starań by wypełniać umowę zgodnie z jej założeniami, a ich motywacja i niesłabnące zaangażowanie przyczynią się do sukcesów - zarówno ich własnych jak i franczyzodawcy - mówi Magdalena Pytel, dyrektor regionalny ds. franczyzy w firmie Vision Express.
Nowi członkowie Polskiej Organizacji Franczyzodawców zaprezentowali swoje koncepty franczyzowe. Oto ich krótka charakterystyka:
- Okay Multibrand Shop jest firmą z branży odzieżowej. Sklepy tej marki wyróżniają kolorowe manekiny oraz asortyment przeznaczony dla nastolatków. Utworzenie placówki wymaga inwestycji od 25 do 150 tys. zł w zależności od powierzchni sklepu. Minimalna wielkość lokalu wynosi 30 m2.
- Solar jest polską marką odzieżową, łączącą światowe trendy z oczekiwaniami polskich klientek. Koszty inwestycji wynoszą od 80 do 130 tys. euro, franczyzodawca nie pobiera opłaty licencyjnej. Powierzchnia sprzedażowa dostosowana do specyfiki danego rynku to minimum 80 m2.
- Restauracje szybkiej obsługi Salad Story serwują zdrowe i świeże sałatki. Na inwestycję należy przeznaczyć 250-500 tys. zł, w tym 30 tys. zł na opłatę wstępną. Sieć liczy 11 lokali własnych i 6 franczyzowych.
- X-store to wielofunkcyjne butiki pocztowe oferujące m.in. usługi kurierskie, pocztowe oraz pakowanie i obsługę korespondencji. Obecnie funkcjonuje 17 placówek X-store, w tym 12 franczyzowych. Opłata wstępna wynosi 25 tys. zł, opłata miesięczna stanowi 6 proc. przychodów.
(mps)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Szukasz biznesu dla siebie? Zarezerwuj czas na ważną lekturę. „Franczyza dla bystrzaków” do pobrania za darmo na Franchising.pl.
23 i 24 maja odbędzie się w Warszawie X Konferencja Liderów Franczyzy BEST FRANCHISE. W tym roku motywem przewodnim wydarzenia będzie „Transformacja teraźniejszości w innowacyjną przyszłość”.
Wiosną rusza druga edycja studiów podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie Zarządzanie franczyzą. Są to pierwsze w Polsce studia podyplomowe, które kształcą liderów franczyzy.
Jak prowadzić biznes po pandemii i w obliczu zawirowań geopolitycznych? Jaka przyszłość czeka rynek franczyzy w obliczu planowanej regulacji ustawowej? – dyskutowali franczyzodawcy z całego kraju, podczas VIII Konferencji Liderów Franczyzy BEST FRANCHISE.
Franczyzodawcy czekają z ciekawością na kolejną Konferencję Liderów Franczyzy BEST FRANCHISE. Tematem rozmów będzie na pewno ustawa o franczyzie zapowiedziana przez Ministerstwo Sprawiedliwości. Czy trzeba będzie zmieniać umowy? Dowiedz się na miejscu!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...