Ze szkoleń w ramach Akademii Umiejętności Eurocash skorzystało już niemal 12 tys. osób. Pracownicy 200 najlepszych sklepów co kwartał otrzymują do 5 tys. zł do podziału na sklep. W sumie w całym 2011 roku niemal 14 tys. osób otrzymało łącznie premie i nagrody w wysokości 3,2 mln zł.
Piątek
17.02.2012
Eurocash twierdzi, że tradycyjny handel w małych sklepach może być bardzo rentowny. Dlatego firma inwestuje w szkolenia dla ich właścicieli i pracowników.
 

Żeby skutecznie prowadzić konkurencyjny sklep nie wystarczy know-how zagwarantowany w umowie franczyzowej. Z tego założenia wyszedł Eurocash i postanowił zainwestować w wiedzę właścicieli i pracowników spożywczaków na licencji. Program oraz tematyka kursów realizowanych w Akademii Eurocash zostały dopasowane do czterech głównych grup: właścicieli sklepów, kierowników, pracowników działu mięsa-wędliny i pozostałego personelu.

Podczas kursów można się na przykład dowiedzieć, po co produkuje się tyle różnych objętości butelek Coca-Coli oraz jak je ustawić w sklepie, żeby więcej sprzedać. Okazuje się, że butelki 2 litrowe kupowane są w większych opakowaniach i mogą stać w pryzmach. Natomiast małe butelki półlitrowe i puszki powinny zostać ustawione w strefie kas, gdzie decyzje o zakupie klient podejmuje impulsowo. Swoją wiedzą z detalistami dzielą się specjaliści z Carlsberg’a, Coca-Coli, Nestle i Unilevera. W tym roku do tego grona dołączył Animex i Indykpol.

– Chcemy dalej rozwijać Akademię, w tym roku obejmiemy jej programem kolejne sieci franczyzowe prowadzone przez naszą Grupę – mówi Ireneusz Ozga, Prezes Zarządu Eurocash Franczyza.
Do tej pory ze szkoleń mogli skorzystać franczyzobiorcy oraz pracownicy Delikatesów Centrum, IGA, sieci ABC i Zielony Kłos. W 2012 roku po przejęciu przez Eurocash Tradisu możliwe jest rozszerzenie programu o szkolenia dla biorców licencji Milei i Groszka.

- Inwestycja w edukację jest jak inwestycja w autostrady, zwraca się długo, ale też długo odczuwa się jej efekty. Właściciele sklepów „na rogu” i ich pracownicy otrzymali od nas dostęp do narzędzi i wiedzy zarezerwowanych do tej pory jedynie dla dużych sieci hipermarketów i dyskontów – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Eurocash.

W 2011 roku w ramach Akademii przeprowadzono 224 warsztatów, w których wzięło udział prawie 2,5 tys. uczestników. W niemal 110 kursach e-learningowych uczestniczyło ponad 8,6 tys. osób. Przeprowadzone badania pokazują, że szkolenia przynoszą pozytywne efekty. Średnia sprzedaż brutto na pracownika wzrosła o 2,1 punktu procentowego w sklepach, które wzięły udział w szkoleniach, porównując ze sklepami, które nie uczestniczyły w szkoleniach. Jako partner niezależnych sklepów detalicznych Grupa Eurocash prowadzi sieci franczyzowe liczące ok. 9 tys. placówek.

Portal Franchising.pl objął patronatem medialnym projekt Akademii Eurocash.


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022