Bytom próbował przejąć Gino Rossi
Dopiero ostatniego dnia marca zarząd Bytomia zdradził, że przez poprzednie 7 miesięcy rozmawiał z Gino Rossi o połączeniu sił. Ostatecznie spółki nie doszły do porozumienia. W wydanym oświadczeniu ich przedstawicieli przyznali, że nie było zgody „w zakresie warunków realizacji wskazanej wyżej transakcji.” W roli przejmującego wystąpić miał Bytom. Zarządy obu spółek wydawały się przekonane co do zasadności fuzji.
- Zachodzą istotne synergie organizacyjne, kosztowe oraz produktowe, a także komplementarność biznesowa, które uzasadniają ekonomicznie projekt połączenia obu spółek. W dłuższej perspektywie połączenie obu spółek przyczyni się do powstania nowej jakości na polskim rynku odzieżowym, wzmocni pozycję konkurencyjną połączonych spółek, a także służyć będzie budowaniu wartości dla akcjonariuszy obu spółek – czytamy w oświadczeniu.
Największym udziałowcem obu spółek jest Investors TFI, który posiada 13,85 proc. akcji Gino Rossi i 25 proc. akcji Bytomia. Firmy od paru lat notują gorsze wyniki finansowe. W 2011 roku Bytom miał stratę w wysokości 5,5 mln zł przy przychodach na poziomie 58 mln zł. Strata Gino Rossi w tym okresie sięgnęła blisko 8,5 mln zł, a sprzedaż spółki wyniosła ponad 186 mln zł. Kondycja przedsiębiorstw z branży odzieżowej pogorszyła się wraz ze słabnącym kursem złotego – zarówno czynsze najmu powierzchni handlowych, jak i zakupy towaru rozliczane były w większości w dewizach. Połączenie sił dwóch giełdowych miało być sposobem na poprawę wyników, ale z braku porozumienia nie dojdzie od skutku.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...