Italia ochłodzi w Warszawie

Kiedy dwadzieścia lat temu Yassin Najjar rozkręcał swoją lodziarnię na ulicy Chłodnej w Warszawie, spragnieni wszelkich „powiewów” Zachodu nie mogliśmy się nadziwić, że można w ogóle wyprodukować coś takiego, jak lody miętowe czy marchewkowe. Dziś lokal, w którym mieściło się popularne Calypso zmienia szyld, a jego goście jeść będą tutaj dania według włoskich receptur spod znaku Ci Gusta. Menu jest szerokie – od pizzy i makaronów po desery lodowe i mrożone jogurty.
Włoska franczyza dotarła nad Wisłę za sprawą trzech biznesmenów. Pierwszy z nich to wspomniany Yassin Najjar, który do Polski przybył na początku lat 90-tych. Prowadząc swoje Calypso wiele składników deserów lodowych zamawiał we Włoszech, gdzie wcześniej mieszkał. Tak też zawiązała się współpraca Najjara z firmą PreGel, największym na świecie producentem surowców do produkcji lodów i wyrobów cukierniczych. Kiedy jej szef, Dario Rabboni, zdecydował się rozszerzyć działalność rodzinnego biznesu na rynek gastronomiczny, Yassin Najjar postanowił zacieśnić współpracę i zmienić szyld swojej cukierni na Ci Gusta. Przedsięwzięcie pomógł zrealizować doświadczony na rynku franczyzowym Anas Adi, który od lat rozwija swój koncept Hana Sushi, a teraz zdecydował się wykupić master licencję Ci Gusta na polski rynek.
- Uważamy, że Polacy coraz lepiej rozpoznają międzynarodowe marki. Dlatego postawiliśmy na markę, którą klienci z Polski widzieli już gdzieś za granicą – to zawsze ułatwia biznes. Wiemy, że na rynku jest duży potencjał ludzi, którzy mają pieniądze i chcą je zainwestować. Poza tym zdecydowaliśmy się na masterlicencję gdyż uważamy, że koncept ten ma szanse na rozwój w Polsce i wierzymy, że uda nam się go sprzedać – mówi Yassin Najjar.
Kwota inwestycji we własny lokal Ci Gusta waha się od 150 tys. do pół miliona złotych. Na razie nie ma jeszcze ustalonych opłat franczyzowych, ale franczyzodawca deklaruje, że chcą je ustalić na takim poziomie, by odpowiadał możliwościom polskich inwestorów.
- Na razie zastanawiamy się nad ustaleniem miesięcznego ryczałtu nieobciążającego nadmiernie franczyzobiorcy. Będziemy starali się przekonać do tego właściciela marki – mówi Najjar.
To może się udać, bo właściciel na każdym kroku podkreśla uniwersalność swojego konceptu.
- Uważamy, że skuteczna sprzedaż franczyzy jest możliwa tylko wtedy, gdy zasady konceptu sieciowego są proste i zrozumiałe. Skomplikowane biznesy trudno jest powielać. Nasza koncesja jest bardzo elastyczna pod względem cen - zarówno dla franczyzobiorców, jak i dla klientów. Dlatego z powodzeniem otwieramy restauracje na całym świecie - od Indii i Chin po Europę. W biedniejszych regionach Azji utrzymujemy rentowność naszych sklepów, bo niższe ceny kompensowane są przez wyższy popyt ze strony licznej populacji – mówi Dario Rabboni.
Właścicielem marki Ci Gusta jest firma Happy Time Solutions, ale to PreGel stanowi o silnym zapleczu całego przedsięwzięcia. Włoski gigant jest na rynku od 40 lat, generuje roczny obrót na poziomie 120 mln dolarów i ma ok. 30 tys. klientów w ponad 120 krajach.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
– Miasta, w których kwitnie życie studenckie to odpowiednie rynki dla pubów Przybij Piątaka – mówi Kamil Przybylski, menadżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Islak Burger to nowy produkt i nowa franczyza na polskim rynku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Upadłości Expert specjalizuje się w oddłużaniu, ale jej franczyzobiorcy mogą też dodatkowo zarabiać na innej branży.
SmartyKids poszukuje franczyzobiorców, którzy chcą poprowadzić własny biznes edukacyjny.
Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Polacy coraz częściej sięgają po e-papierosy. Sklep z elektronicznymi papierosami można otworzyć we franczyzie. Czy to się opłaca?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali