Sklep osiedlowy, supermarket, format convenience lub specjalistyczny. Wypróbuj jeden z 20 pomysłów na franczyzowy sklep spożywczy. Jeśli marzy ci się duża firma, dowiedz się, jak zbudować biznesowe imperium. Pomożemy ci uniknąć podstawowych błędów w prowadzeniu firmy. Otwórz z nami stację benzynową, szkółkę piłkarską, biuro księgowe lub salon urody. Piotr Kler opowiada w wywiadzie, jak można zarobić na produkcji luksusowych mebli.
 

W listopadowym numerze 11/2012 (93)

Raport specjalny

Firma na bogato
Przedsiębiorstwo na licencji franczyzowej nie musi być mini-kioskiem z przekąskami, w którym wraz z rodziną dorabiać będziemy do etatu. Niejednemu franczyza pomogła zbudować biznesowe imperium.

Moim zdaniem

Czas na multiagencje
Po spektakularnych upadkach biur podróży klienci stali się bardziej czujni i dużo trudniej jest zdobyć ich zaufanie. Jaki jest na to sposób? Sprzedawanie ofert wielu touroperatorów, bo to zdejmuje odpowiedzialność z franczyzobiorcy: klient ma wybór i sam decyduje.

Śmierć w biznesie nie istnieje
W karierze biznesmena zaliczyłem już kilka wzlotów i upadków. Jeszcze kilka niepowodzeń może mi się przydarzyć – jestem przygotowany. Taka jest rola przedsiębiorcy. Być gotowym.

Fakty Trendy

Biedronka dla partnerów?
Sieć dyskontów testuje model partnerski.

Blikle już nie zarządza Blikle
Łukasz Blikle zaczynał rządy w rodzinnych cukierniach od cięć w zatrudnieniu. Niedawno dokończył dzieła, zwalniając samego siebie.

Co dalej z Cartridge World?
Masterfranczyzobiorca na Polskę nie radzi sobie z zarządzaniem siecią.

Pogoda dla franczyzy
Targi Franczyzy upłynęły pod znakiem wysokiej frekwencji. 6,5 tysiąca odwiedzających to zasługa dużej liczby wystawców, szerokiej akcji reklamowej i… sprzyjającej pogody.

Jeans atakuje
Około 10 nowych sklepów z odzieżą dżinsową – to plan minimum firmy Lee Cooper.

Moda na licencji
Partnerzy Lulu Couture muszą śledzić trendy w modzie.

Zysk w przyczepie
Laik powie, że wypożyczalnię przyczep można otworzyć wszędzie. Szkopuł w tym, że lokalizacja jest w tym biznesie kluczowa. Operator sieci Przyczepy Martin znalazł na to sposób.

Telepizza chce mieć więcej franczyzobiorców
Telepizza zwiększa liczbę restauracji i koncentruje się na działaniach, które zmaksymalizują zyski biorców licencji. Pozyskiwanie nowych partnerów Telepizza zaczyna od Krakowa.

Da Vinci nauczy fizyki
Po robotyce przyszedł czas na chemię i fizykę. Recepturę zajęć dla dzieci franczyzobiorca otrzyma wraz z licencją Da Vinci School.

Puby z Irlandii, koncept z Ameryki
Restauracje Bennigan’s rozpoczynają szturm na Europę. Polska idzie na pierwszy ogień.

Pizza w dwóch formatach
Sieć pizzerii 105-Stopiątka otwiera placówki w dwóch formatach: restauracyjnym oraz mniejszym typu ekspres.

Stefczyk stawia na leasing
Kasa Stefczyka wprowadza nowy koncept franczyzowy – Stefczyk Leasing.

Stało się

Życie po targach
Ponad 70 wystawców i tysiące poszukiwaczy pomysłów na biznes – to bilans najważniejszego wydarzenia w polskim świecie franczyzy, czyli Targów Franczyza 2012. A gdzie franczyzodawcy, tam i nowinki, i plotki…

Supertemat

Mam sklep spożywczy
Właściciele sklepów spożywczych muszą przygotować się na kolejne zmiany. Małe sklepy „no name” są w coraz głębszej defensywie, supermarkety walczą z dyskontami, a na rynku króluje konsolidacja.

Supermarket dla wybranych
Sklepy wielkopowierzchniowe walczą o pozycję na rynku i... terytorium. Większość sieci supermarketów rozwija się nierównomiernie, pilnując interesu w województwach, gdzie mają najwięcej sklepów.

Zakupy w sąsiedztwie
Do sieci franczyzowych przyłącza się coraz więcej niezależnych sprzedawców prowadzących niewielkie osiedlowe sklepiki. Franczyzowe marki rosną w siłę.

Cel: zdrowo zarobić
Ekologiczny tryb życia staje się coraz popularniejszy, a to przekłada się na coraz większą liczbę sklepów ze zdrową żywnością.

Sklep do zadań specjalnych
W walce mniejszych sklepów ze placówkami wielkopowierzchniowymi może pomóc specjalizacja. Efekt? Rośnie liczba sklepów sprzedających wyłącznie pieczywo, nabiał, mięso lub karmę dla zwierząt.

Przegląd marek franczyzowych z branży spożywczej: Carrefour, Delikatesy Centrum, Kefirek, Intermarché, Groszek, Małpka Express, Odido, Żabka, Free Delikatesy Ekologiczne, Żółty Cesarz, Cigger, Czas na herbatę, Husse, Koneser Smaku, Gorąco Polecam Nowakowski, Warzywnik.

Wzrośnie spadnie

3 sprawdzone sposoby, jak dostać gotówkę na firmę
Mówi się, że franczyza to biznes na każdą kieszeń. Sprecyzujmy – na każdą, w której znajdzie się wystarczająco dużo pieniędzy na start. Właściciele pozostałych muszą szukać finansowego wsparcia. Podpowiadamy, gdzie i jak.

Własny Biznes

Od tapicera do milionera
– Nie widziałem dla siebie miejsca w państwowych zakładach. Pozostało mi tylko jedno – otworzyć własny biznes. Przez 10 lat nie miałem w kraju żadnej konkurencji – mówi Piotr Kler, właściciel firmy Kler, produkującej luksusowe meble wypoczynkowe.

Katalog systemów franczyzowych i partnerskich

436 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Moja Firma

Co gryzie dystrybutor
Nad właścicielami niezależnych stacji paliw zawisły czarne chmury. Z początkiem 2013 roku w życie wchodzą nowe przepisy środowiskowe, które zmiotą z rynku co dziesiątą stację.

Syn, pasja, misja, goool!
Syn miał lepiej grać w piłkę nożną, więc jego rodzice zainwestowali w system szkoleniowy. Dziś ten system wspomaga corocznie w Polsce 2,5 tys. młodych piłkarzy. Aż tylu małych kandydatów na drugiego Messiego i Ronaldo wyjeżdża na obozy piłkarskie organizowane przez Polish Soccer Skills.

Księgowe porachunki
Otwarcie biura rachunkowego nie wymaga dużych nakładów finansowych, natomiast wymaga dużego wysiłku, żeby zdobyć klientów.

Moja e-firma

Miłość w abonamencie
Portal randkowy to wciąż dochodowy e-biznes. Zawsze znajdą się osoby, które za każdą cenę będą szukać partnera na randkę lub na całe życie.

Biznes Style

Galeria pod mój sklep
Polska awansowała do europejskiej czołówki pod względem podaży nowej powierzchni handlowej. Niestety, nie wszędzie jest na nią popyt.

Znana Marka

Kryształowe dziedzictwo Swarovskiego
Dzięki kryształom Swarovskiego luksus trafił pod strzechy. Ale nie tylko na cyrkoniach opiera się ten biznes. Holding Swarovski produkuje też optykę i światła odblaskowe.

ABC Firmy

5 pułapek w biznesie, które pomożemy ci ominąć
Jeśli czujesz, że twoje pomysły na biznes jakoś się nie sprawdzają, zobacz, czy nie popełniasz typowych błędów, które zwykle prowadzą przedsiębiorcę na manowce. Da się je ominąć.

Mój Franchising

Przywiązani do marki
Wojciech Malicki, Piotr Przybyła i Henryk Kowalik już w kilka miesięcy po otwarciu pierwszego franczyzowego sklepu Abra zdecydowali się na kolejne inwestycje. Również pod franczyzowym logo Abry.

Przed nami dużo pracy
Porzucenie bezpiecznego etatu i przejście na swoje to jak gra na loterii. Może przynieść wielką wygraną albo wyczyścić kieszenie. Jednak zdaniem współwłaścicielek salonu kosmetycznego Yasumi w Łodzi warto podjąć ryzyko, by z pracownika stać się szefem.

Nasz Tester

Tydzień z życia sieciowego kawosza
Jarmusch serwuje czarną z papierosami, a Mickiewicz ze śmietanowym kożuszkiem, którym domowa kawiarka z pietyzmem przybiera każdą z osobna filiżankę. Ja jestem gdzieś pośrodku – bez fajek, ale z dobrze spienionym mlekiem.

Pięta Biznesmęta

Pociąg do fortuny
Jest kilka sposobów na to, żeby stać się bogatym. Jeszcze więcej – by pójść z torbami. Te drugie każdy zna. Skupmy się więc na zarabianiu.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Top Press, Ruch.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 wydań w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych wydań miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera pierwsze wydanie. Od razu wysyłamy wszystkie wybrane wydania, które się ukazały. Wydania, które się ukażą w przyszłości będą nadane w pierwszym dniu sprzedaży danego wydania.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza terenem Polski:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Wszystkie zamówienia wysyłamy w pierwszy dzień roboczy po potwierdzeniu otrzymania zapłaty. Zamówienia lekkie (do 3 egz.) wysyłamy Pocztą Polską. Zamówienia cięższe (4 lub więcej egz.) wysyłamy kurierem Inpost. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski przez Pocztę Polską to zazwyczaj od 1 do 4 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę Polski to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. UWAGA: w okresie pandemii Poczta Polska może dostarczać przesyłki dłużej, dotyczy to zwłaszcza przesyłek zagranicznych, które mogą podlegać kwarantannie. Również nasze biuro funkcjonuje w ograniczonym zakresie, więc przesyłki mogą być nadawane z opóźnieniem. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK, Google Pay;
  • karty kredytowe: Visa, Mastercard (kredytowe, debetowe, biznesowe, Maestro),
  • przez bankowość internetową: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander;
  • tradycyjny przelew bankowy (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni);
  • zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48225608022.

Dane firmy

PROFIT system sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP: 5222550821, REGON: 016299073, KRS: 183748