Buty z galerii
Jakie są perspektywy branży obuwniczej w Polsce?
Statystyczny Polak kupuje trzy pary butów rocznie, to ciągle mało, ale powoli zaczynamy gonić Europę. Zmiany zwyczajów zakupowych przekładają się też na sam kształt rynku. Żeby łatwiej dotrzeć do klienta sklepy przenoszą się z ulic handlowych do dużych galerii. Ten proces będzie postępował obejmując swoim zasięgiem coraz mniejsze miejscowości. Planujemy budowanie sieci dystrybucji w oparciu o sprawdzone rozwiązania sklepu monobrandowego oraz konceptu Shop in Shop, który jako połączenie sklepu multibrandowego ze stoiskiem firmowym Ecco jest optymalnym rozwiązaniem dla mniejszych miast lub kolejnego sklepu firmowego w danej miejscowości. Kolejną cechą charakterystyczną dla rynku obuwniczego jest poszukiwanie przez klientów produktów dobrych jakościowo, silnych i budzących zaufanie marek.
Sprzedaż obuwia charakteryzuje się dużą sezonowością. Kiedy sklepy notują największe obroty?
Najlepszy okres w branży to miesiące dojrzałości cyklu życia kolekcji danego sezonu. W okresie wiosna-lato to miesiące marzec i kwiecień oraz odpowiednio wrzesień i październik dla kolekcji jesień-zima. Dodatkowo miesiące wyprzedażowe każdorazowo są okresem wzmożonej sprzedaży. Efekt skali skutecznie rekompensuje niższe marże charakterystyczna dla tego okresu.
Jakie wsparcie zapewnia Ecco swoim franczyzobiorcom?
Pomagamy naszym partnerom w zarządzaniu kolekcją dopasowując ją do potencjału lokalnego rynku i potrzeb klientów. Franczyzobiorcy uczestniczą w cyklicznych szkoleniach produktowych i sprzedażowych, zaś ich personel przechodzi szkolenia z visual merchandisingu. Staramy się maksymalnie ograniczyć trudności, jakie może nieść za sobą prowadzenie biznesu, a wdrożony przez nas model partnerskiej współpracy jest optymalnym rozwiązaniem.
Rozmawiała(mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...