Fast food nam niestraszny
Anna Wołoszyn, menadżer ds. PR Columbus Coffee
Jak otwieranie kawiarni przez duże sieci fast foodów, w tym Subway i McDonald's, wpływa na rynek kawiarniany w Polsce?
Rynek kawiarniany w Polsce wchodzi powoli w etap dojrzałości, a wejście dużych sieciowych konceptów z USA oraz Europy Zachodniej wyraźnie to potwierdza. Można było przewidzieć, że wkrótce doskonale sobie radzące fast foody będą chciały wejść również w biznes kawiarniany. Możliwości logistyczne, doświadczenie w budowaniu sieci i doświadczona kadra pozwalają takim firmom na ekspansję w skali makro w bardzo krótkim czasie. Rok 2013 powinien potwierdzić ten trend jeszcze bardziej. Efektem ekspansji kawiarni wprowadzanych przez sieci fast foodów mogą być problemy pojedynczych kawiarni w dobrych lokalizacjach, które do tej pory nie doświadczyły jednak prawdziwej konkurencji ze strony profesjonalnych firm, a ich organizacja, koszty działalności i nieaktualny asortyment mogą powodować problemy z rentownością. Z drugiej strony taka sytuacja powoduje, że firmy takie jak Columbus Coffee spotykają się z dużym zainteresowaniem osób, które marzą o prowadzeniu kawiarni, ale są świadome zagrożeń płynących ze strony międzynarodowych korporacji.
Jakie są perspektywy branży? Czy odczuwacie kryzys?
Według naszych obserwacji perspektywy branży wciąż są bardzo obiecujące. Do kwestii związanych z planowaniem modelu biznesowego należy jednak podchodzić dużo ostrożniej, niż miało to miejsce jeszcze parę lat temu. Nasz koncept powstawał w czasach pierwszej fali kryzysu gospodarczego,więc można powiedzieć, że jesteśmy przygotowani na kryzy. Poza tym samo określanie obecnej sytuacji na rynku gastronomicznym mianem kryzysu jest sporym nadużyciem. Gdyby tak było, to nie moglibyśmy mówić o rozwoju firm gastronomicznych, który przecież jest ciągle bardzo widoczny. Zamiast kryzysu widzimy szansę dla profesjonalistów. Uważamy również, że ta branża zasługuje na zmiany. Jestem przekonana, że w roku 2013 kawiarnie sieciowe będą otwierane jeszcze częściej niż w obecnym.
Jakie są plany rozwoju Columbus Coffee?
Obecnie realizuje dwa projekty m.in. na ulicy Piotrkowskiej w Łodzi. Ostatnio otwarta kawiarnia ruszyła 15 października. Poszukujemy lokalizacji w całej Polsce, jesteśmy zainteresowani powierzchniami w miastach liczących co najmniej 100 tys. mieszkańców. W związku z tym, że każdy aspekt uruchomienia i prowadzenia kawiarni jest objęty wsparciem Columbus Coffee, jesteśmy w stanie zaadoptować pod działalność kawiarnianą różnego rodzaju powierzchnie. W pierwszej połowie 2013 roku pojawimy się jeszcze w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu. Na przyszły rok planujemy powiększenie liczby placówek franczyzowych do ponad 15 lokali. Jest to zależne od wielu czynników, ale obecna sytuacja stwarza takie możliwości.
Jak podsumowują Państwo mijający rok w sieci Columbus Coffee?
Bieżący rok upływa pod znakiem ciężkiej pracy organizacyjnej związanej z budowaniem mocnej, rozpoznawalnej i trwałej marki. W mijającym roku udało nam się otworzyć założoną liczbę 10 kawiarni i jesteśmy przekonani, że w przyszłym roku uda nam się tę liczbę podwoić.
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Marka New York Pizza Department podpisała umowę z masterfranczyzobiorcą w Egipcie. Na przyszły rok zapowiada pierwsze otwarcia na egipskim rynku.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Warsztaty kulinarne dla dzieci, które łączą zabawę z nauką zdrowych nawyków żywieniowych, to dobry pomysł na biznes, zwłaszcza w czasach, gdy coraz więcej osób zwraca uwagę na zdrowy styl życia.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...