Zdrowe ciało, zdrowy biznes
Jarosław Wolski, członek zarządu G-Supplements Poland.
G-Supplements dostarcza suplementy diety największych światowych marek. Jak długo działacie na rynku i skąd decyzja o rozbudowie sieci poprzez franczyzę?
G-Supplements tworzą ludzie, którzy kochają sport w każdej formie. Sami trenujemy i znamy potrzeby zarówno sportowców, ale również osób ćwiczących amatorsko. Pewnego dnia postanowiliśmy naszą pasję poszerzyć. W III kwartale 2012 roku otworzyliśmy hurtownię z odżywkami. Od początku chcieliśmy też mieć swoją własną sieć franczyzową.
Jak określiłby pan grupę docelową klientów sieci?
Grupa docelowa w naszym przypadku jest bardzo szeroka. Naszym głównym klientem są osoby aktywne fizycznie. W naszej ofercie są suplementy diety, które może spożywać tak naprawdę każda osoba bez względu na wiek, jeżeli nie posiada przeciwwskazań zdrowotnych. Posiadamy bogatą ofertę kierowaną do obu płci, niezależnie od poziomu wytrenowania. Naszym klientem może być 17-letni młodzieniec pijący odżywkę białkową, a także mężczyzna w wieku 55 lat, który ma problem ze stawami. W sprzedaży mamy ponad 2 tys. produktów i cały czas powiększamy asortyment. Jesteśmy w stanie do potrzeb każdej osoby dopasować odpowiedni suplement diety.
Czy format punktów sieci to tylko wyspy w centrach handlowych, czy również pełnometrażowe placówki?
W tym zagadnieniu jesteśmy bardzo elastyczni. Mamy zapytania zarówno o wyspy, jak i tradycyjne placówki. Możemy otworzyć nowy punkt, jak również dokonać rebrandingu już istniejącego.
Minimalna kwota inwestycji we własny punkt to 20 tys. zł. Jak kształtują się miesięczne opłaty franczyzowe?
Miesięczne opłaty franczyzowe są uzależnione od czynników, które omawiamy wspólnie z potencjalnym klientem i wybieramy najkorzystniejsze rozwiązanie.
Ile w chwili obecnej sieć liczy punktów własnych i franczyzowych? Jakie są plany na 2013 rok?
W obecnej chwili posiadamy jeden własny punkt, a w najbliższym kwartale planujemy otworzyć 10 jednostek franczyzowych. Mamy bardzo poważne plany, które chcemy zrealizować w roku 2013. Nasz plan w tym roku to 10 własnych punktów i 40 franczyzowych.
Jak wygląda obecnie rynek sprzedaży suplementów diety i odżywek dla sportowców w Polsce? Czy to konkurencyjne środowisko?
Z roku na rok zwiększa się świadomość polskiego społeczeństwa dotycząca potrzeby ćwiczeń. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że sport to zdrowie. Powstają nowe siłownie, baseny, kompleksy sportowe. Taka tendencja wzrostowa sprzyja sprzedaży suplementów diety. Osoby ćwiczące mają różne cele - chcą zwiększyć szybkość, wydolność, zredukować poziom tkanki tłuszczowej albo zbudować masę mięśniową. Nasze produkty odpowiadają tym potrzebom.
Niestety niektóre firmy zaniżają ceny, co często nie idzie w parze z jakością.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fast Line Studio przyciąga klientów wykonywaniem nawet kilku usług jednocześnie. Czy to się sprawdza?
– Chcemy naszym franczyzobiorcom jak najbardziej ułatwić i usprawnić zarządzanie biznesem – mówi Andrzej Kostiuk z Haircut Express.
Adopt Parfums, francuska marka z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój w Polsce. Obecna na całym świecie co dwie sekundy sprzedaje dwa flakony perfum o pojemności 30 ml.
– Zainteresowanie treningami EMS cały czas rośnie – mówi Tomasz Szczołek, współwłaściciel Platinum Active EMS.
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.