Zamknęli, by znów otworzyć

Marek Trybuchowicz, wiceprezes zarządu La Vantil
Jak podsumowuje pan rok 2012 w sieci sklepów z bielizną La Vantil?
Rok 2012 upłynął w La Vantil pod znakiem generalnych porządków – na początku roku firma wykonała radykalny ruch polegający na zamknięciu nierentowych sklepów. Jednak już druga połowa roku rozpoczęła się serią otwarć, którą La Vantil zamierza kontynuować również w tym roku. Sieć sklepów z bielizną La Vantil liczy łącznie 20 placówek, połowę z nich prowadzą franczyzobiorcy, którzy mają salony m.in. w Rzeszowie, Kielcach i Zamościu. W styczniu tego roku otworzyliśmy nowy salon La Vantil w Poznaniu, a w lutym dołączyły do sieci sklepy w Warszawie i Rzeszowie. W tym roku bardzo mocno stawiamy na franczyzę. Chcemy, żeby nasze salony pojawiły się w najbardziej prestiżowych lokalizacjach, oczywiście, o ile uda się je pozyskać na rozsądnych warunkach
Co musi zrobić osoba, która chciałaby poprowadzić franczyzowy salon La Vantil? Przystąpienie do sieci La Vantil nic nie kosztuje, franczyzobiorca nie musi również wydawać pieniędzy na zatowarowanie swojego salonu, bowiem firma oddaje mu bieliznę w komis. Kwota inwestycji we własny salon La Vantil zależy przede wszystkim od kosztów dostosowania lokalu do wymogów sieci. W przypadku wykończonego lokalu takie koszty mogą się zamknąć w 5 tys. zł, do tego należy jeszcze doliczyć wydatki na meble (20-50 tys. zł), sprzęt komputerowy (6 tys. zł) oraz elementy wizualizacji (4-6 tys. zł), co daje przy najmniejszych szacunkach ok. 30 tys. zł. Salony La Vantil liczą ok. 100 m2 powierzchni i mieszczą się najczęściej w centrach handlowych.
Kto najczęściej rozpoczyna współpracę z marką?
Wśród potencjalnych franczyzobiorców La Vantil znajdują się zarówno osoby, które działają już w branży bieliźniarskiej, jak i te, które dopiero chcą rozpocząć swoją przygodę w tym biznesie. Często zwracają się do nas przedsiębiorcy działający już w branży odzieżowej, ale zainteresowani zmianą oferty, a skład której wchodzi właśnie bielizna, skarpety i rajstopy.
Rozmawiała (mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Pasja do sportu i biznesowa kalkulacja sprawiły, że Mateusz Moj zrezygnował z niemieckiego kontraktu. Dziś rozwija franczyzę Fit+ w opolskich Większycach
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
W świecie finansów zaufanie to waluta o największej wartości. Klienci powierzają bankowi nie tylko swoje pieniądze, ale też bezpieczeństwo przyszłości .
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...