Biznes? Zrób to sam
Bartłomiej Tarłowski z dyrekcji komunikacji i informacji ITM Polska
Rok 2012 Bricomarché może zaliczyć do udanych: ponad 10,5 proc. wzrost obrotów, rosnący udział w rynku i coraz większy zasięg sieci...
W Polsce zanotowaliśmy obroty rzędu 884 mln zł, otworzyliśmy 8 sklepów, a wszystko w dosyć niesprzyjających warunkach ekonomicznych. Trzeba pamiętać, że artykuły dla majsterkowiczów, czy ogrodników nie są produktami pierwszej potrzeby. W naszej sieci także obserwujemy zmiany zachowań klientów, którzy kupują mniej, jednak są to zakupy bardziej dostosowane do ich potrzeb. Wartość rynku DIY (ang. do it yoursefl – zrób to sam) w Polsce jest szacowna na ok. 38 mld zł i w ciągu roku wzrósł o ok. 30 proc. Zmienia się również struktura tego rynku, obecnie o połowie zakupów dokonywanych w naszych sklepach decydują kobiety, podczas gdy jeszcze siedem lat temu o zakupach decydowali głównie mężczyźni (63 proc.).
W ubiegłym roku Grupa Muszkieterów zapowiadała zwiększenie zasięgu swoich sieci i wejście do województw wschodnich. Jak wygląda teraz rozwój sieci w tym regionie Polski?
Grupa Muszkieterów działa obecnie w 14 województwach. Nasze sklepy są zlokalizowane głównie na terenie zachodniej i centralnej Polski, ale sieć stopniowo rozwija się również na wschodzie naszego kraju. Strategia rozwoju zarówno sklepów typu „dom i ogród” Bricomarché, jak i supermarketów spożywczych Intermarché zakłada ekspansję głównie w małych i średnich miejscowościach liczących 20-70 tys. mieszkańców. Dziś w Polsce działa 89 sklepów Bricomarché, tylko w tym roku otworzyliśmy 3 nowe supermarkety – w Barlinku, Nisku i Tomaszowie Lubelskim, a do końca tego roku chcielibyśmy otworzyć 17 sklepów. Jeśli nam się uda, to za kilka miesięcy będziemy świętować otwarcie 100. sklepu Bricomarché. Na razie pracujemy nad poprawą rozpoznawalności marki w Polsce wschodniej, gdzie Grupa Muszkieterów była dotychczas słabo rozpoznawalna.
W jaki sposób Bricomarché chce zawalczyć o klienta i miejsce na rynku?
Stawiamy na reklamy produktowe i umacnianie wizerunku. Wprowadzamy także kolejne produkty marek własnych – są to farby do wnętrz Nuance i pokarm dla zwierząt Apiron. Zwłaszcza ten drugi rynek wydaje się obiecujący i chcemy zaistnieć na nim w najbardziej odpowiednim momencie.
Wprowadzacie również nowy format sklepu Bricomarché. Na czym on polega?
Nowy koncept ma dwie wiaty – po lewej stronie znajduje się wiata na materiały budowlane z możliwością wjazdu samochodem i osobną kasą. Po prawej stronie jest wiata na wyposażenie ogrodu, a obok niej jest plac z ogrodem zewnętrznym. Wewnątrz wydzielone są przestrzenie, w których klienci mogą dokonywać zakupów dla przyjemności oraz zakupów koniecznych.
Rozmawiała (mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Bricomarché otworzyło sklep franczyzowy w Myszkowie
/01.11.2025
W Myszkowie otwarto pierwszy supermarket Bricomarché. Placówka działa w parku handlowym i jest prowadzona przez nowych franczyzobiorców Grupy Muszkieterów – Emilię Andrysiak-Jachowską i Krzysztofa Jachowskiego. To 223. sklep sieci w Polsce i 18. na Śląsku.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.