Syn Aleksandra Gudzowatego chce franczyzy

Ojczysta Czysta ma oferować tanią wódkę. Będzie więc konkurencją dla bistro w stylu PRL. Na warszawskiej Pradze działa już lokal pod logo Czysta Ojczysta i prawdopodobnie z tego powodu nowy brand ma podobną nazwę, tylko z przestawionymi wyrazami.
Środa
21.08.2013
Zamierza stworzyć sieć pijalni wódek. Czy zagrozi lokalom stylizowanym na poprzedni ustrój?
 

Jak dowiedział się Puls Biznesu, syn miliardera planuje nowy biznes wraz z Grzegorzem Ślakiem, bliskim współpracownikiem swojego ojca. Zamierza stworzyć koncept gastronomiczny, w którym klienci napiją się taniej wódki, przegryzając tradycyjnymi potrawami polskiej kuchni. Alkohol ma dostarczać spółka Akwawit-Polmos, należąca do stworzonego przez Aleksandra Gudzowatego Bartimpeksu. - To mają być „wódczane McDonald’sy” – zapowiada Grzegorz Ślak.

Lokale mają nosić szyld z nazwą Ojczysta Czysta. Przedsiębiorcy widzą rynkowy potencjał na 200 punktów, choć szacunkowy koszt inwestycyjny związany z jednym otwarciem przekroczy prawdopodobnie 1 mln zł. W uruchamianiu mają pomóc franczyzobiorcy, a w przyszłości także oferta publiczna na GPW.

Koncept proponowany przez Gudzowatego i Ślaka przypomina znane już rynkowi gastronomicznemu lokale w rodzaju PRL Klub, Pijalni Wódki i Piwa czy Ministerstwa Wódki i Śledzia. Przedsiębiorcy zapewniają jednak, że Ojczysta Czysta zaatakuje zupełnie nowymi atutami. Wśród nich ma być m.in. dostępność części sklepowej, a także elegancki wystrój.

Czy to wystarczy, by przebojem wedrzeć się do coraz bardziej konkurencyjnego segmentu branży i odebrać klientów lokalom bistro nawiązującym do poprzedniego ustroju?
- Sekret tego typu punktów tkwi właśnie w polityce cenowej. Większość z nich serwuje wódkę i piwo oraz zakąski w przystępnych cenach, a znajduje się w niezłych lokalizacjach po drodze. Poza tym jest otwarta do późnych godzin, albo wręcz całą dobę. Socjalistyczny wystrój to tylko dodatek – twierdzi Jacek Mołoniewicz, ekspert ds. rynku gastronomicznego.

Jeśli ma rację, to na rynku zapowiada się ciekawa rywalizacja.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022