Z toastem trzeba poczekać

Bistro w stylu PRL to ostatnio jeden z najpopularniejszych trendów w gastronomii. Klientów urzeka jednak nie tyle nawiązaniami do poprzedniego ustroju, co przede wszystkim niskimi cenami napojów alkoholowych.
Niedziela
22.09.2013
Właściciel Pijalni Wódki i Piwa brak franczyzobiorców tłumaczy długim okresem poszukiwania odpowiedniego lokalu.
 

1,2 mln zł – z taką stratą netto zakończył rok 2012 właściciel marek Pijalnia Wódki i Piwa, Browar de Brasil, The Mexican oraz Klub Muzyczny. Powody? Zaniechanie inwestycji w klub w Krakowie oraz likwidacja restauracji w Zakopanem, przeszacowane inwestycje na klub Bedroom w Łodzi i restaurację Browar de Brasil w Łodzi. Najtrudniejsze etapy restrukturyzacji spółka ma jednak za sobą, a właściciele zapewniają, że ich efekty będą widoczne już na koniec 2013 roku.

-Jesteśmy przekonani, że rok 2013 - a szczególnie jego druga połowa - będzie okresem pozytywnego przełomu w trwającym kryzysie gospodarczym, co z kolei wspomoże planowane działania grupy Mex Polska i pozwoli jej uzyskać tak dobre wyniki finansowe jak osiągała przed rokiem 2012 – przekonują władze spółki w liście do akcjonariuszy.

Motorem napędowym Mex Polska mają być przede wszystkim marki Mexican i Pijalnia Wódki i Piwa. Ich rozwój zostanie oparty na franczyzie. Pytanie tylko, czy pozyskiwanie biorców licencji rzeczywiście nabierze tempa. Siedem otwartych dotąd Pijalni Wódki i Piwa, utrzymanych w klimacie PRL-owskich barów bistro, znajduje uznanie wśród klientów, ale na razie nie znalazł się żaden chętny na otwarcie lokalu we franczyzie.

Do zbudowania bistro z wódką i przekąskami potrzeba 150-200 tys. zł. The Mexican wymaga natomiast minimum 800 tys. zł. W drugim przypadku kwota inwestycji wiąże się z większym zapleczem gastronomicznym oraz koniecznością dostosowania do standardów sieci powierzchni nawet 300 m2.

- Poszukiwanie lokalu to proces, który może trwać nawet pół roku. Interesują nas centra handlowe i centra miast. Mamy bogate doświadczenie w prowadzeniu różnego typu restauracji, którym dzielimy się z przedsiębiorcami – mówi Piotr Mikołajczyk, wiceprezes Mex Polska.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa