Wójcik robi porządki
To tylko część planowanych bądź realizowanych już zmian w sieci sprzedaży Wójcik. Firma zmniejsza również powierzchnię już działających salonów i wprowadza nowy koncept sklepów. Działanie te mają m.in. na celu dostosowanie modelu biznesowego do warunków panujących w sektorze odzieży dla dzieci i młodzieży.
– Obecnie mamy do czynienia z rozregulowaniem rynku. Dotychczasowe mechanizmy stały się nieprzewidywalne, przez co trudniej planować, analizować i reagować – mówi Marek Szostak, dyrektor ds. rozwoju, członek zarządu Wójcik Fashion Group. - Mamy też do czynienia z zauważalną nadprodukcją, rynek zalany jest produktami różnych mniej lub bardziej znanych marek. Konkurencyjność podmiotów funkcjonujących na rynku jest niewielka, produkty są podobne zatem jedyną formą rywalizacji zaczyna być cena, co z kolei dewaluuje produkt. Trzeba szukać innych rozwiązań, edukować klienta, wyróżniać się produktem, jakością, wizerunkiem.
Firma sprzedaje swoje produkty w trzech sieciach sklepów – Wójcik, Hot Oil i Ceremony. Obecnie w Polsce posiada łącznie 50 salonów własnych i 30 franczyzowych. Jednocześnie firma rozwija sprzedaż zagraniczną.
- Odnotowaliśmy znaczny wzrost zainteresowania marką w ostatnim okresie. Produkty marki Wójcik z powodzeniem sprzedają się na rynkach wschodnich. Ostatnio także otworzyliśmy się za zachód. Otwieramy sklepy w Niemczech, Austrii, oraz Anglii. W tej chwili kolekcje marki Wójcik sprzedawane są w Finlandii, Szwecji, Niemczech, Czechach, Słowacji, Rosji, USA, Wielkiej Brytanii i na Ukrainie – wylicza Marek Szostak. - Jeszcze w tym roku planujemy otworzyć do 10 sklepów w Polsce. Jesteśmy otwarci na współpracę w dużych miastach w galeriach handlowych oraz w dobrych lokalizacjach w centrach miast. Szukamy partnerów franczyzowych na terenie Gdańska, Koszalina, Gdyni, Katowic i Warszawy.
Za przystąpienie do systemu franczyzowego grupa Wójcik nie pobiera żadnych opłat. Kwota inwestycji w salon sprzedaży wynosi około 30 tys. zł.
(awh)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Park rozrywki: biznes z przyszłością
/02.12.2025
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Czy prawo autorskie jest gotowe na epokę generatywnej sztucznej inteligencji? Marcowy wyrok sądu w Dystrykcie Kolumbii w sprawie dr. Stephena Thalera pokazuje, że obecny system nie nadąża za technologią, a pytanie o autorstwo AI staje się coraz bardziej palące.
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...