Wójcik robi porządki

To tylko część planowanych bądź realizowanych już zmian w sieci sprzedaży Wójcik. Firma zmniejsza również powierzchnię już działających salonów i wprowadza nowy koncept sklepów. Działanie te mają m.in. na celu dostosowanie modelu biznesowego do warunków panujących w sektorze odzieży dla dzieci i młodzieży.
– Obecnie mamy do czynienia z rozregulowaniem rynku. Dotychczasowe mechanizmy stały się nieprzewidywalne, przez co trudniej planować, analizować i reagować – mówi Marek Szostak, dyrektor ds. rozwoju, członek zarządu Wójcik Fashion Group. - Mamy też do czynienia z zauważalną nadprodukcją, rynek zalany jest produktami różnych mniej lub bardziej znanych marek. Konkurencyjność podmiotów funkcjonujących na rynku jest niewielka, produkty są podobne zatem jedyną formą rywalizacji zaczyna być cena, co z kolei dewaluuje produkt. Trzeba szukać innych rozwiązań, edukować klienta, wyróżniać się produktem, jakością, wizerunkiem.
Firma sprzedaje swoje produkty w trzech sieciach sklepów – Wójcik, Hot Oil i Ceremony. Obecnie w Polsce posiada łącznie 50 salonów własnych i 30 franczyzowych. Jednocześnie firma rozwija sprzedaż zagraniczną.
- Odnotowaliśmy znaczny wzrost zainteresowania marką w ostatnim okresie. Produkty marki Wójcik z powodzeniem sprzedają się na rynkach wschodnich. Ostatnio także otworzyliśmy się za zachód. Otwieramy sklepy w Niemczech, Austrii, oraz Anglii. W tej chwili kolekcje marki Wójcik sprzedawane są w Finlandii, Szwecji, Niemczech, Czechach, Słowacji, Rosji, USA, Wielkiej Brytanii i na Ukrainie – wylicza Marek Szostak. - Jeszcze w tym roku planujemy otworzyć do 10 sklepów w Polsce. Jesteśmy otwarci na współpracę w dużych miastach w galeriach handlowych oraz w dobrych lokalizacjach w centrach miast. Szukamy partnerów franczyzowych na terenie Gdańska, Koszalina, Gdyni, Katowic i Warszawy.
Za przystąpienie do systemu franczyzowego grupa Wójcik nie pobiera żadnych opłat. Kwota inwestycji w salon sprzedaży wynosi około 30 tys. zł.
(awh)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć lub poprawić jej funkcjonowanie, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...