Wójcik robi porządki

To tylko część planowanych bądź realizowanych już zmian w sieci sprzedaży Wójcik. Firma zmniejsza również powierzchnię już działających salonów i wprowadza nowy koncept sklepów. Działanie te mają m.in. na celu dostosowanie modelu biznesowego do warunków panujących w sektorze odzieży dla dzieci i młodzieży.
– Obecnie mamy do czynienia z rozregulowaniem rynku. Dotychczasowe mechanizmy stały się nieprzewidywalne, przez co trudniej planować, analizować i reagować – mówi Marek Szostak, dyrektor ds. rozwoju, członek zarządu Wójcik Fashion Group. - Mamy też do czynienia z zauważalną nadprodukcją, rynek zalany jest produktami różnych mniej lub bardziej znanych marek. Konkurencyjność podmiotów funkcjonujących na rynku jest niewielka, produkty są podobne zatem jedyną formą rywalizacji zaczyna być cena, co z kolei dewaluuje produkt. Trzeba szukać innych rozwiązań, edukować klienta, wyróżniać się produktem, jakością, wizerunkiem.
Firma sprzedaje swoje produkty w trzech sieciach sklepów – Wójcik, Hot Oil i Ceremony. Obecnie w Polsce posiada łącznie 50 salonów własnych i 30 franczyzowych. Jednocześnie firma rozwija sprzedaż zagraniczną.
- Odnotowaliśmy znaczny wzrost zainteresowania marką w ostatnim okresie. Produkty marki Wójcik z powodzeniem sprzedają się na rynkach wschodnich. Ostatnio także otworzyliśmy się za zachód. Otwieramy sklepy w Niemczech, Austrii, oraz Anglii. W tej chwili kolekcje marki Wójcik sprzedawane są w Finlandii, Szwecji, Niemczech, Czechach, Słowacji, Rosji, USA, Wielkiej Brytanii i na Ukrainie – wylicza Marek Szostak. - Jeszcze w tym roku planujemy otworzyć do 10 sklepów w Polsce. Jesteśmy otwarci na współpracę w dużych miastach w galeriach handlowych oraz w dobrych lokalizacjach w centrach miast. Szukamy partnerów franczyzowych na terenie Gdańska, Koszalina, Gdyni, Katowic i Warszawy.
Za przystąpienie do systemu franczyzowego grupa Wójcik nie pobiera żadnych opłat. Kwota inwestycji w salon sprzedaży wynosi około 30 tys. zł.
(awh)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...