Źródło: Franchising.pl, Raport o rynku franczyzy w Polsce 2013
Poniedziałek
20.01.2014
Prezentujemy 10 największych sieci gastronomicznych działających na polskim rynku. Są niespodzianki.
 

Według raportu PMR "Rynek HoReCa w Polsce 2013" wartość rynku gastronomicznego wyniosła ok. 20 mld złotych. Co roku notuje się wzrost na poziomie 2-3 proc. Coraz więcej Polaków wybiera spożywanie posiłków w lokalach gastronomicznych, a już tylko co trzeci z nas nie jada poza domem. A jeśli już posiłek "na mieście", to najczęściej w którymś z sieciowych lokali. Tak prezentuje się ranking największych sieci franczyzowych pod względem liczby placówek:

- Rosnące zainteresowanie usługami gastronomicznymi branży fast food bardzo nas cieszy. Wraz ze wzrostem liczby odwiedzin, rosną jednak wymagania konsumentów – komentuje Magdalena Piróg, wiceprezes największej polskiej sieci franczyzowej Da Grasso.

To zaś skłania franczyzodawców i niezależnych przedsiębiorców do ciągłej pracy nad poprawą standardów i jakości w swoich punktach. Zwłaszcza w zimę, która dla branży jest tradycyjnie najgorszym okresem w roku.
- Początki roku nie są dobrym okresem dla naszej branży. Ze względu na wzmożone wydatki poniesione w czasie świąt, Polacy rzadziej wybierają posiłki w lokalach poza domem, co wpływa na spadki w sprzedaży naszej sieci – dodaje Magdalena Piróg.

Na polskim rynku gastronomicznym w 2012 działało 137 sieci franczyzowych. To najliczniejsza grupa ze wszystkich usługowych. biznesów na licencji.

(gum), (dw)


Daniel Wilk
dziennikarz