Format express coraz popularniejszy

Już co czwarta placówka Alior Banku działa w najmniejszym z możliwych formatów - express.
Czwartek
22.05.2014
Rośnie procentowy udział placówek Alior Banku działających w najmniejszym formacie.
 

Alior Bank, założony w 2008 roku, pozyskał już ponad 2,2 miliona klientów indywidualnych i blisko 120 tys. biznesowych. Aktualnie sieć dystrybucji banku liczy 857 placówek, na które składa się 209 oddziałów własnych, 428 placówek partnerskich oraz 220 mini oddziałów pod marką Alior Bank Express. Zdaniem przedstawiciela Alior Banku obserwuje się wyraźną tendencję do odchodzenia od budowy wielkopowierzchniowych i wieloosobowych oddziałów na rzecz małych placówek, a przyczyn takiego kierunku zmian nie trzeba daleko szukać. - W mojej ocenie jest to spowodowane kosztami utrzymania - mniejsza placówka oznacza niższe koszty – komentuje Marcin Tauber, dyrektor ds. rozwoju sieci Alior Banku.

Inwestycja w placówkę Alior Banku z dwoma stanowiskami pracy o powierzchni 35-45 m2 wynosi ponad 20 tys. zł. Szacowany zwrot z inwestycji następuje po średnio 3-8 miesiącach. Trzeba zatem także posiadać zaplecze finansowe, które umożliwi działanie w początkowej fazie prowadzenia biznesu. Centrala nie pobiera ani opłat wstępnych za przystąpienie do sieci, ani bieżących. Każdy partner może liczyć na zwrot poniesionych nakładów na marketing lokalny w wysokości 3 tys. zł rocznie. Kwota ta obejmuje wszystkie akcje reklamowe, które zaproponuje partner, a zyskają akceptację banku. Dodatkowo centrala bezpłatnie zapewnia szkolenia, wizytówki, stojaki ekspozycyjne, oprogramowanie, a także oklejanie witryn zgodne w aktualną kampanią promocyjną banku.

- Nie szukamy lokali w miejscowościach, gdzie jest już oddział własny banku. Natomiast nie mamy żadnych sztywnych wymagań co do wielkości danego miasta czy gminy. Od początku naszej działalności wychodzimy z założenia, że partner najlepiej zna lokalny rynek. Jeśli decyduje się on na ulokowanie placówki w danym miejscu, zakładamy że przemyślał swoją decyzję. Będziemy go wspierać wszędzie tam, gdzie uzna, że będzie mu się opłacało – wyjaśnia Marcin Tauber. (dw)


POPULARNE NA FORUM

Bank dla rodziny, biznes dla franczyzobiorcy

Jakie są wymagania wobec lokalu przy franczyzie Nest Banku (powierzchnia, ilość stanowisk etc)?

8 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2018
Obawy odnośnie zmian

Pod koniec stycznia tego roku weszła w życie dyrektywa unijna PSD2. Dotyczyła ona zmian na rynku finansowym. Czy mieliście lub nadal macie jakieś obawy odnośnie tych...

1 wypowiedzi
ostatnia 26.11.2018
Pośrednictwo leasingowe - z którą firmą nawiązać współpracę

Witajcie, ponieważ wiele lat zajmowałem się leasingiem maszyn i pojazdów dla firm leasingowych chciałbym otworzyć własne pośrednictwo w tej branży. Wiem, że jest...

1 wypowiedzi
ostatnia 18.11.2018
W co inwestować

Może zainwestuj we własny biznes, np. kilka oddziałów franczyzowych w różnych miastach. Zatrudniasz pracowników, firma zapewnia szkolenia, system i know-how, a Ty...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.11.2018
założenie Franczyzy banku

Franczyza Banku wiąże się z wysokimi nakładami finansowymi. Tańszą opcją jest franczyza instytucji finansowej np. KredytOK, Fines, QS itp. Warto też zastanowić się,...

6 wypowiedzi
ostatnia 13.11.2018
Zyski z leasingu

Uważam, ze słuszna decyzja. U mnie też bardziej opłaciło się skorzystać z leasingu przy zakupie maszyn do gospodarstwa. Ciężko samemu odnaleźć się wśród...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.10.2018
Fakturowa rewolucja

Z powodzeniem korzystam z chmury faktur od kilku miesięcy. Bardzo proste w obsłudze, intuicyjne narzędzie, faktycznie ułatwia wystawianie i przesyłanie faktur.

3 wypowiedzi
ostatnia 19.10.2018
Bank dla rodziny, biznes dla franczyzobiorcy

Szanowny Panie, Nest Bank nie dyskryminuje przedsiębiorców, którzy nie posiadają doświadczenia finansowego. System partnerski Nest Banku adresowany jest do osób, które...

8 wypowiedzi
ostatnia 05.10.2018