Solar otwiera, choć rynek niepewny
Sklep pod szyldem Solar można otworzyć w modelu partnerskim lub franczyzowym. Między obiema formami współpracy są jednak zasadnicze różnice. Sklep franczyzowy musi spełniać szereg architektonicznych i jakościowych standardów. Jego właściciel musi zadbać, aby standard obsługi klienta, stylizacja sklepu, zatowarowanie i satysfakcja klienta była na takim samym, wysokim poziomie jak w sklepach własnych. Sklepy te podlegają wnikliwej kontroli i ocenie – tłumaczy Stanisław Bogacki, prezes spółki.
Sklepy partnerskie prowadzą sprzedaż w mniej sformalizowany sposób, często łącząc kolekcje franczyzodawc z innymi markami. W tym wypadku dawcy licencji zależy przede wszystkim na wydzieleniu i oznaczeniu kolekcji Solar.
- Sklepy partnerskie są zlokalizowane z reguły w mniejszych miejscowościach. Jeśli chodzi o koszty inwestycji, to sklep partnerski jest zdecydowanie tańszym rozwiązaniem, pozbawionym jednak wsparcia marketingowego czy stylizacyjnego – mówi Bogacki.
Kwota niezbędna do otwarcia sklepu franczyzowego sięga 150 tys. zł. Obejmuje ona koszt adaptacji sklepu, czyli przeprowadzenia remontu i zakupu mebli, a także pierwsze zatowarowanie sklepu. To o tyle istotne, że Solar, w przeciwieństwie do większość sieci odzieżowych nie stosuje depozytowego modelu sprzedaży (w którym właścicielem towaru do samego momentu sprzedaży klientowi pozostaje franczyzodawca, a partner zarabia na prowizji od obrotu).
- W przypadku sklepów franczyzowych już na początku współpracy możemy zaproponować odroczone formy płatności – mówi Bogacki. - W przypadku sklepu partnerskiego na początku współpracy nasza elastyczność w zakresie warunków finansowych jest nieco ograniczona, jednak już po roku współpracy możemy zaoferować zdecydowanie korzystniejsze warunki rozliczeń.
Odzież i akcesoria Solar są dostępne w 78 sklepach własnych (w tym w 11 outletach), 20 sklepach franczyzowych (w tym w 8 zagranicznych) oraz 134 sklepach partnerskich (w tym w 38 zagranicznych). Jesienią sieć ma się powiększyć o sklep w Galerii Warmińskiej w Olsztynie.
- Jednocześnie prowadzimy rozmowy o nowych lokalizacjach w Polsce i za granicą – podkreśla Bogacki. - Branża odzieżowa, to bardzo dynamicznie zmieniająca się część gospodarki. Dodatkowo ulegająca silnym wpływom pogody czy trendom mody. Dla nas obszar sprzedaży i obecności marki, to nie tylko Polska ale również inne kraje głównie europejskie, chociaż jesteśmy obecni również na innych kontynentach. Oznacza to, że nie jesteśmy ograniczeni jedynie sytuacją na rynku polskim, rynku cechującym się bardzo wysoką konkurencją, ale możemy korzystać z rozwoju innych rynków, co staramy się czynić. Oceniamy, że koniunktura zaczyna się poprawiać, jednak wzrost konkurencji nadal jest wyższy od koniunktury.
Solar Company w 2012 roku zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Od debiutu jej kurs spadł z ponad 13 zł do niecałych 3 zł. W ubiegłym roku firma zarobiła na czysto 3 mln zł przy przychodach przekraczających 148 mln zł.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.