Solar otwiera, choć rynek niepewny
Sklep pod szyldem Solar można otworzyć w modelu partnerskim lub franczyzowym. Między obiema formami współpracy są jednak zasadnicze różnice. Sklep franczyzowy musi spełniać szereg architektonicznych i jakościowych standardów. Jego właściciel musi zadbać, aby standard obsługi klienta, stylizacja sklepu, zatowarowanie i satysfakcja klienta była na takim samym, wysokim poziomie jak w sklepach własnych. Sklepy te podlegają wnikliwej kontroli i ocenie – tłumaczy Stanisław Bogacki, prezes spółki.
Sklepy partnerskie prowadzą sprzedaż w mniej sformalizowany sposób, często łącząc kolekcje franczyzodawc z innymi markami. W tym wypadku dawcy licencji zależy przede wszystkim na wydzieleniu i oznaczeniu kolekcji Solar.
- Sklepy partnerskie są zlokalizowane z reguły w mniejszych miejscowościach. Jeśli chodzi o koszty inwestycji, to sklep partnerski jest zdecydowanie tańszym rozwiązaniem, pozbawionym jednak wsparcia marketingowego czy stylizacyjnego – mówi Bogacki.
Kwota niezbędna do otwarcia sklepu franczyzowego sięga 150 tys. zł. Obejmuje ona koszt adaptacji sklepu, czyli przeprowadzenia remontu i zakupu mebli, a także pierwsze zatowarowanie sklepu. To o tyle istotne, że Solar, w przeciwieństwie do większość sieci odzieżowych nie stosuje depozytowego modelu sprzedaży (w którym właścicielem towaru do samego momentu sprzedaży klientowi pozostaje franczyzodawca, a partner zarabia na prowizji od obrotu).
- W przypadku sklepów franczyzowych już na początku współpracy możemy zaproponować odroczone formy płatności – mówi Bogacki. - W przypadku sklepu partnerskiego na początku współpracy nasza elastyczność w zakresie warunków finansowych jest nieco ograniczona, jednak już po roku współpracy możemy zaoferować zdecydowanie korzystniejsze warunki rozliczeń.
Odzież i akcesoria Solar są dostępne w 78 sklepach własnych (w tym w 11 outletach), 20 sklepach franczyzowych (w tym w 8 zagranicznych) oraz 134 sklepach partnerskich (w tym w 38 zagranicznych). Jesienią sieć ma się powiększyć o sklep w Galerii Warmińskiej w Olsztynie.
- Jednocześnie prowadzimy rozmowy o nowych lokalizacjach w Polsce i za granicą – podkreśla Bogacki. - Branża odzieżowa, to bardzo dynamicznie zmieniająca się część gospodarki. Dodatkowo ulegająca silnym wpływom pogody czy trendom mody. Dla nas obszar sprzedaży i obecności marki, to nie tylko Polska ale również inne kraje głównie europejskie, chociaż jesteśmy obecni również na innych kontynentach. Oznacza to, że nie jesteśmy ograniczeni jedynie sytuacją na rynku polskim, rynku cechującym się bardzo wysoką konkurencją, ale możemy korzystać z rozwoju innych rynków, co staramy się czynić. Oceniamy, że koniunktura zaczyna się poprawiać, jednak wzrost konkurencji nadal jest wyższy od koniunktury.
Solar Company w 2012 roku zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Od debiutu jej kurs spadł z ponad 13 zł do niecałych 3 zł. W ubiegłym roku firma zarobiła na czysto 3 mln zł przy przychodach przekraczających 148 mln zł.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...