Atlantic podzieli się wieszakami
Ostatnie lata nie były łaskawe dla branży odzieżowej, w tym również dla specjalizującej się w segmencie bieliźnianym marki Atlantic. Jak nieoficjalnie wiadomo, jej właściciel w ramach walki o poprawę wyników ciął koszty zmieniając siedzibę firmy i sprzedając nieruchomość, w której do tej pory urzędowała. Również w imię lepszego zarządzania finansami wdraża nowy pomysł na rozwój sieci.
- W ostatnim czasie skupiamy się na przygotowaniu spółki do ekspansji zagranicznej. Przekształciliśmy się w spółkę akcyjną, teraz kończymy prace nad naszymi markami. Już wiadomo, że Atlantic Fashion będzie trafiał wyłącznie do naszych salonów oraz placówek partnerskich multibrandowych, wyłącznie bieliźniarskich. Dla podmiotów, które sprzedają nie tylko bieliznę, przygotowaliśmy markę Rose (dla kobiet) oraz Embajador (dla mężczyzn) – informuje Wojciech Morawski, prezes sieci.
Jak dowiedział się portal Franchising.pl, spółka nie rezygnuje z franczyzowego modelu rozwoju, ale skoncentruje się głównie na sprzedaży do sklepów multibrandowych. Zdaniem prezesa, taki model jest nie tylko tańszy, ale i bardziej efektywny.
- Nie trzeba inwestować we własną sieć, więc bariery wejścia są niskie. Po drugie, wejście do obecnie działających sklepów jest dużo lepsze, m. in. dlatego, że mają one już stałe klientki. Są one zazwyczaj bardzo lojalne - kupowanie bielizny to intymna sprawa, jeśli więc dobrze czują się w danym salonie przy danej sprzedawczyni, z pewnością tam wrócą – tłumaczy Morawski.
W myśl nowych ustaleń pod logo Atlantic otwierane będą dwa formaty sklepów. Jeden z nich dedykowany jest galeriom, gdzie powstawać będą punkty o powierzchni powyżej 80 m2. Na ulicach handlowych otwierane mają być natomiast lokale pomiędzy 40 a 80 m2.
Nowe rozdanie poprowadzą jednak zupełnie inne osoby, niż te, które współtworzyły sieć przez ostatnie lata. Posadę stracił m.in. dyrektor ds. sprzedaży sieci, który jeszcze w marcu reprezentował Atlantic na corocznej konferencji Polskiej Organizacji Franczyzodawców. Miał on wdrażać nową jakość w spółce. Zanim jednak na dobre wziął się za zarządzanie, już spakował manatki. Kolejne miesiące pokażą, jak obecny zarząd poradzi sobie z wprowadzaniem w życie nowego planu. Jeszcze w tym roku Atlantic ma urosnąć o 8 sklepów.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...