Gastronomia goni lato
Wiele sieci gastronomicznych w swoich planach dotyczących otwarć restauracji uwzględnia fakt, że latem Polacy są bardziej skłonni do jedzenia na mieście. Sprzyja pogoda oraz sezon urlopowy. Uruchomienie lokalu w okresie wakacji w miejscowości turystycznej może przyspieszyć zwrot z inwestycji. Tym bardziej, że dzięki ogródkowi restauracja jest w stanie przyjąć więcej gości. Bobby Burgera zarabia głównie na młodzieży, dlatego sieciowe lokale otwarte są do późnych godzin nocnych, kiedy nocne kluby powoli pustoszeją, a imprezowicze chętnie coś przegryzą w drodze do domu. Bobby Burger serwujący hamburgery, znany do niedawna tylko w Warszawie, w krótkim czasie otworzył dwa bary w Krakowie.
- Naszą ambicją nie jest konkurowanie z kebabami czy innymi barami typu fast food. Oferujemy zupełnie inny produkt. Dbamy o klimat miejsca, różnorodność smaku, dostępność i atrakcyjną ceną za wartościowy produkt - mówi Stanisław Bontemps, współwłaściciel Bobby Burgera.
Grupa Gastromall, właściciel sieci restauracji z jedzeniem na wagę Olimp, intensywnie rozwija swój nowy koncept gastronomiczny Companeros. W ciągu 5 miesięcy otwarto trzy lokale z daniami kuchni meksykańskiej - tacos, burrito, quesadillas, wrapami. W pierwszy dzień wakacji ruszyła franczyzowa restauracja w Krakowie, w sąsiedztwie Rynku Głównego.
- Restauracje Companeros działają także w pasażu nowego Dworca Głównego PKP w Krakowie oraz w Galerii Korona w Kielcach. W ostatnich tygodniach menu rozszerzono o burrito w wersji śniadaniowej; z jajecznicą, bekonem i pikantną papryką. Jesienią br. planowane jest otwarcie kolejnej restauracji - tym razem w budowanym centrum biurowym Orange Office w Krakowie - zapowiada Izabela Domaradzka, koordynator projektów, Grupa Gastromall
Z kolei Sphinx uruchomił na parterze białostockiej galerii Alfa lokal na powierzchni 200 m2 z 90 miejscami siedzącymi. Lokalizacja w centrum handlowym gwarantuje równomierny dopływ klientów przez cały rok. Najnowsza restauracja Sphinx jest miejscem przyjaznym rodzinom z dziećmi. Z myślą o najmłodszych przygotowano korner zaopatrzony w zabawki dla dzieci w różnym wieku.
- Jestem przekonana, że nasza restauracja będzie przyciągała do centrum Alfa mieszkańców miasta i okolic. Jest to miejsce doskonale przystosowane do potrzeb rodzin z dziećmi. Zapewniamy bowiem nie tylko dedykowane dzieciom menu, ale również atrakcyjnie urządzoną strefę zabaw. Poza tym nasz lokal jest dogodnym miejscem zarówno na wspólne posiłki ze znajomymi, jak i odpoczynek między zakupami - mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
AM AM Kebab zmienia zasady gry
/06.11.2025
AM AM Kebab wprowadza aplikację lojalnościową, aktualizuje ofertę i zapowiada nową kampanię reklamową. To największe zmiany w działalności marki od początku jej istnienia.
Pierwszy punkt Mistrza Piekarza działa dopiero od kilku miesięcy, a sieć już planuje dalszą ekspansję. Nowy model mobilnej piekarni przyciąga przedsiębiorców m.in. niską kwotą początkowej inwestycji.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Poukładany interes
/14.11.2025
Kto buduje lub remontuje, będzie też wykańczał i wyposażał. Przedstawiciele DDD Dobre Dla Domu mówią, że sklep z artykułami wyposażenia wnętrz to perspektywiczny biznes. I stosunkowo niedrogi.
W tym roku Kodano Optyk chce otworzyć w sumie mniej więcej 40 nowych salonów – nie tylko w Polsce, ale też za granicą. Jak idzie realizacja planów?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie.
Relacjonujemy w najnowszym odcinku Franczyza News wszystko, co wydarzyło się na Targach Franczyza. To była doskonała okazja, by z bliska zobaczyć, jak dynamicznie rozwija się rynek franczyzy w Polsce.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali