Gastronomia goni lato

Wiele sieci gastronomicznych w swoich planach dotyczących otwarć restauracji uwzględnia fakt, że latem Polacy są bardziej skłonni do jedzenia na mieście. Sprzyja pogoda oraz sezon urlopowy. Uruchomienie lokalu w okresie wakacji w miejscowości turystycznej może przyspieszyć zwrot z inwestycji. Tym bardziej, że dzięki ogródkowi restauracja jest w stanie przyjąć więcej gości. Bobby Burgera zarabia głównie na młodzieży, dlatego sieciowe lokale otwarte są do późnych godzin nocnych, kiedy nocne kluby powoli pustoszeją, a imprezowicze chętnie coś przegryzą w drodze do domu. Bobby Burger serwujący hamburgery, znany do niedawna tylko w Warszawie, w krótkim czasie otworzył dwa bary w Krakowie.
- Naszą ambicją nie jest konkurowanie z kebabami czy innymi barami typu fast food. Oferujemy zupełnie inny produkt. Dbamy o klimat miejsca, różnorodność smaku, dostępność i atrakcyjną ceną za wartościowy produkt - mówi Stanisław Bontemps, współwłaściciel Bobby Burgera.
Grupa Gastromall, właściciel sieci restauracji z jedzeniem na wagę Olimp, intensywnie rozwija swój nowy koncept gastronomiczny Companeros. W ciągu 5 miesięcy otwarto trzy lokale z daniami kuchni meksykańskiej - tacos, burrito, quesadillas, wrapami. W pierwszy dzień wakacji ruszyła franczyzowa restauracja w Krakowie, w sąsiedztwie Rynku Głównego.
- Restauracje Companeros działają także w pasażu nowego Dworca Głównego PKP w Krakowie oraz w Galerii Korona w Kielcach. W ostatnich tygodniach menu rozszerzono o burrito w wersji śniadaniowej; z jajecznicą, bekonem i pikantną papryką. Jesienią br. planowane jest otwarcie kolejnej restauracji - tym razem w budowanym centrum biurowym Orange Office w Krakowie - zapowiada Izabela Domaradzka, koordynator projektów, Grupa Gastromall
Z kolei Sphinx uruchomił na parterze białostockiej galerii Alfa lokal na powierzchni 200 m2 z 90 miejscami siedzącymi. Lokalizacja w centrum handlowym gwarantuje równomierny dopływ klientów przez cały rok. Najnowsza restauracja Sphinx jest miejscem przyjaznym rodzinom z dziećmi. Z myślą o najmłodszych przygotowano korner zaopatrzony w zabawki dla dzieci w różnym wieku.
- Jestem przekonana, że nasza restauracja będzie przyciągała do centrum Alfa mieszkańców miasta i okolic. Jest to miejsce doskonale przystosowane do potrzeb rodzin z dziećmi. Zapewniamy bowiem nie tylko dedykowane dzieciom menu, ale również atrakcyjnie urządzoną strefę zabaw. Poza tym nasz lokal jest dogodnym miejscem zarówno na wspólne posiłki ze znajomymi, jak i odpoczynek między zakupami - mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.
(dw)

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
– Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, z iloma aspektami pozagastronomicznymi trzeba się zmierzyć, prowadząc działalność w tej branży – mówi Tomasz Rawa z Berlin Döner Kebap.
Pizzerie są nadal chętnie otwieranym biznesem. Jakie marki franczyzowe działają w tym segmencie rynku?
Cafe Słodziak mocno stawia na social media. Marka otworzyła też nowy punkt franczyzowy.
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Wendy's, międzynarodowa sieć restauracji szybkiej obsługi z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła niedawno plany ekspansji na kilka rynków europejskich, które obejmują także Polskę.
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali